Son bir aya girerken

Türkiye 31 Mart yerel seçimlerine odaklanmış durumdadır.  Seçime katılan siyasi partiler son kozlarını masaya sürmeye başladılar.

Siyasi Parti Genel Başkanları miting, salon toplantıları, kent ziyaretleri ile partililere moral vermeye çalışırken seçmenlerde yaptıkları gözlemlere göre de sandıkta siyasal tercihlerini yapacaklar.

Türkiye’nin siyasal profiline baktığımızda, Cumhur İttifakı, Millet İttifakı olmak üzere iki bloklu iki kutuplu bir görüntü arz ediyor. HDP, Sadet Partisi, BBP ve DP gibi partilere ilave olarak DSP listelerinden de yerelde adaylar seçmenden oy isteyecekler.

Kahramanmaraş’ta ise Büyükşehirde seçim heyecanı Hayrettin Güngör ile Ali Öztunç arasında yaşanıyor.

Bu seçimde ise en çok hoşuma giden ise; Ekinözü ilçesinde iki güçlü aday arasında yapılan centilmenlik protokolü.

Haksızlık etmeyelim Kahramanmaraş’ta genel itibariyle de adaylar birbirlerine karşı genel itibariyle laf savaşı yerine hizmetlerini anlatarak seçmenden oy isteme yolunu seçtiler. Doğru olan da budur. Kaldı ki seçmende artık boş laflara da itibar etmiyor.

SAYIN ÜNAL’IN KONUŞMASINDAN ETKİLENDİM

Akşam Aksu Tv’de Ak Parti Genel Başkan Yardımcısı Mahir Ünal sevgili kardeşim Murat’ın konuğu oldu.

Kahramanmaraş ile ilgili geleceğe dair sözlerinden çok etkilendim. Türkoğlu, Afşin, Göksun, Onikişubat ve Dulkadiroğlu adaylarını tekrar gösterirken bu isimlerin yaptıkları hizmetleri de hatırlattı.

Özellikle Türkoğlu, Afşin ve Göksun adaylarının her zaman ellerinde proje ile geldiklerini ve bu projelere de destek verildiğini üzerine basa basa ifade etti.

Sayın Ünal Kahramanmaraş’ı bir bütün olarak gördüklerini, birlikte toplu bir refahın oluşmasını ve bunun için neler yapılacağını ifade etti.

ADAYLARDAN NE BEKLİYORUM

Kahramanmaraş merkez başta olmak üzere öncelikli olarak yeni bir imar planı, kentsel dönüşüm, ulaşım, yeşil alan, temiz bir çevre ve insan odaklı projeler.

Kahramanmaraş kent merkezinde en öncelikli konu imar ve ulaşımdır.

Maraş ovasına 10 kat Mağralı ve Serintepe’ye iki kat . Böyle bir imar planı olmaz.. Kaldı ki bu şehir deprem riski taşıyan ve her an depremi bekleyen bir kenttir.

Ulaşım ise ayrı bir derttir. Cadde kapatarak, sokakları tek yön çalıştırarak bu sorun çözülmez.  Sokaklar gidiş ve geliş olmalıdır. Şehirde ulaşımın en büyük engeli otopark eksikliğidir.  

Büyükşehir Belediyesi Otopark yapmalıdır. Bunun yanı sıra da özel otopark işletmeciliğini de özendirmelidir.

Cadde ve sokaklara araç parkı özellikle kent merkezinde tamamen yasaklanmalıdır.

Otopark fiyatları düşürülmelidir. Özel sektöre ihale edilen park işletmecileri ile görüşülmeli fiyatlar aşağı indirilmelidir.

Mesela ben 2004 yılından bu yana aracımı Yenişehir Otoparkına koyuyorum. Orada aylık verdiğimiz paranın yarısına Belediye’nin başka parkları vardır. Bu yanlıştır. Yenişehir Otoparkı bu sebepten dolayı istenilen düzeyde araç giriş ve çıkışı olmamaktadır. Kaldı ki parkın dört bir yanında resmen işgal vardır. Neredeyse araçlarımızı otoparka koyacak yol bulamıyoruz.

Şimdi Kahramanmaraş kent merkezinde birkaç küçük dokunuşlarla her şey normale biner aslında. Bunun için de sihirbaz olmaya gerek yoktur.

Ve bir yazının daha sonuna geldik. 31 Mart seçimlerinin ülkemiz ve kentimiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet TAŞ Arşivi