Sessizce işini yapanlar neden değer görmüyor?

Sessizce işini yapanlar değilde “en küçük işi bile shova dönüştürenlere kıymet verilince” ortalık fenomenlerle doldu.

Buna sırt üst makamlara yaranmak uğruna yapılan/yaptırılan salt nicelik odaklı show amaçlı projeler, yarışmalar, etkinlikler de dahil.

İş yapmak değil de “iş yapıyor görünmek” gayeli yapılan bu etkinliklerle, eğitimde önem arz eden kavramların içi boşaltıldı.

***

Eğitimde artık gösterişten ve nicelikten uzak, disiplin ve ciddiyete dönüş yapılmalı.

Öğretmenlik eğitim/öğretim alanında disiplin, ciddiyet, uzmanlık ve hassasiyet gerektiren profesyonel bir meslektir.

Bunu yapabilmek zaten ziyadesiyle zihnen/ruhen/vicdanen yıpratıcı ve yorucudur.

Ciddi bir meşgaliyet ve sorumluluk gerektirir.

Bu sebeple Eğitimcinin sadece işine odaklanmasına fırsat verip gösteriş odaklı etkinliklere son verilmelidir.

***

Ülkede el üstünde tutulması gereken ama değer verilmeyen en temel meslek gruplarından biri eğitimciler maalesef…

Bunda; liyakati, eğitimi, ihtisası öncelemeyenler,

İdeolojik hususlarda anında sahaya inip mevzu eğitimcilerin özlük hakları olunca 3 maymunu oynayanlar,

Ve bunlara güç verenler sorumlu.

***

Bir de görev alanına girmediği halde bir yerlere yaranabilmek adına her işi yapanlar,

Mesleğinin/uzmanlığının kıymetini idrak edemeyenler,

Dahası kendine değer vermeyen, mesleğini değersizleştirenler,

Görev alanına girmeyen her işi yapıp sorunlar zaten çözülüyor algısına hizmet edip problemlerin mütemadiyen devam etmesine sebebiyet verenler…

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet GÜLER Arşivi