Gaziantep, Adıyaman, Şanlıurfa, Kilis, Bingöl — kısacası doğudan gelen araçlar — eski adıyla Güney Çevre Yolu’nu (bugünkü adıyla cadde haline gelen güzergâhı) kullanarak Kayseri üzerinden Ankara ve İstanbul yönüne gidiyor.
Sabah saatlerinde işe giden fabrika servisleri de trafiğe eklenince, Havaalanı Kavşağı ve Sanayi Kavşağı tamamen kilitleniyor. Kırmızı ışıklarda üç-beş kez durmadan geçmek neredeyse imkânsız hale geliyor.
Bana göre Ferhuş veya İstiklal Üniversitesi kavşakları bu kadar öncelikli değildi, ancak yine de yapılan her hizmet değerlidir. Kim yaparsa yapsın, yapılan hiçbir yatırımın kötüsü olmaz. Yapılsın, emeği geçenlerin eline sağlık… Ancak acil çözüm bekleyen yer, Sanayi Kavşağı ile Havaalanı Kavşağı’dır.
Kılavuzlu’ya yapılması planlanan sedde projesi üzerinde de biraz daha düşünülmeli. Bu sedde, Hasancıklı Köprüsü’ne alternatif olacak şekilde tasarlanabilir. Sedde üzerinden köprü gibi geçiş sağlanarak yeni bir yol güzergâhı oluşturulabilir.
Ayrıca, Kahramanmaraş merkezinde bazı noktalarda tünel geçişleri planlanarak şehir içi trafik yükü de azaltılabilir.
Şehrin merkezinde kentsel dönüşüm çalışmalarıyla yeni Kahramanmaraş; Serintepe, Mağralı, Yürükselim, Devecili, Fatihler ve Kayabaşı mahallelerinde modern bir anlayışla yeniden inşa edilmelidir. Çağdaş mimariye sahip, planlı ve ferah yaşam alanlarıyla herkesin mutlu olabileceği bir şehir hedeflenmelidir.
Herkese hayırlı cumalar diliyorum.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.