Önsen Köprüsünün sosyolojik boyutu

Kahramanmaraş’ın son 15 yılında en çok konuşulan konuları yazacak olursak, Önsen Köprüsü, Yeniyapan Köprüsü, Kahramanmaraş-Çağlayancerit yolu, Göksun yolu ilk aklımıza gelen konular olarak karşımıza çıkar.

2000 yılında Önsen Köprüsü ile ilgili yazıp konuştuğumu hatırlıyorum. Tam aradan 20 yıl geçmiş. Aksu Tv’de yaptığımız programda Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör telefonla bağlanmış 2021 yılı bahar aylarında hizmete gireceğini ifade etmişti.

onsen-inceleme-1-001.jpeg

2 Eylül 2020 günü Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör, Milletvekilleri Ahmet Özdemir, Mehmet Cihat Sezal, İmran Kılıç ve Meclis üyeleri ile birlikte bölgede gezi ve incelemede bulundular. Hatta stabilize olarak bir geçiş yolu bile yapılmış. Anlaşılan o ki birkaç ay sonra betonarme kaliteli bir köprü yapılarak hizmete girecek.

Kahramanmaraş- Göksun yolunda hummalı bir faaliyet devam ediyor. Kuvvetle muhtemel 29 Ekim 2020’de hizmete girecek.

Yeniyapan Köprüsü ile ilgili gel gitler yaşandı sonunda ortak akıl sağlıklı bir çözüm önerisi ortaya çıkardı. Yakında proje çalışmasının yapılacağı ifade ediliyor. 2021 yılı yatırım proğramına alınarak aklı başında bir ödenek de verilirse rahatlıkla 6 ay içinde tamamlanarak hizmete girer. Devletimiz 45 günde 1000 yataklı hastane yapıyorda bir küçücük köprünün ne önemi var. İstenilirse yapılır.

Kahramanmaraş- Çağlayencerit yolu bu yıl Dulkadiroğlu ilçesi üzerinden giden kısmı İl Yolu statüsüne alındı. Bu ilk önemli gelişme. Bundan sonra iş sıkı takipe kalmış durumdadır. Bu yol ile ilgili öyle hazır çalışılmış bir projenin varlığından haberdar değilim. Ama bunun proje çalışmasının bile en az 1 yıl süreceğine inananlardanım. Çünkü bu iş sosyal medyada klavye kahramanlığı yapmaya benzemez. Teknik adamlar gelecekler belki de iki ay üç ay sahayı tarayacak, yol eğimleri, köylere yakınlık mesafesi gibi önemli konular üzerinde tartışmalar yapılacak ve herkesin güzel oldu diyeceği bir yol projesi ortaya çıkacak. Sonra mı sonrası malum. Önce teklif edilecek yatırım proğramına alınacak, ödenek aktarımı yapılacak sonra da ihaleye çıkacak. Bu yol 2025 yılında inşaat olarak başlanırsa benim açımdan büyük bir başarı derim.

Kahramanmaraş- Göksun yolu ile her önüne gelenin açıklama yaptığı günlerde Aksu Tv’de bu yol Göksun çıkış tünellerinden diğer kısmı hariç 2021 yılından önce bitmez dediğimde bize artistlik yapanların yüz hallerini görmek isterim. Çünkü hesapsız, kitapsız ölçüsüz konuşulan sözler, atılan nutukları ben 40 yıldır dinleyip yazarım.

Önsen Köprüsünün ulaşımın hızlandırılması adına bir başlangıç olarak görüyor ve millete umut verdiğini düşünüyorum.

Keşke Büyükşehir yetkilileri ve diğer yetkililer bir proje ortaya koyarlarken bizim gibi ömrünü bu şehre vermiş insanların da fikirlerini sorma ihtiyacı hissetseler diye zaman zaman düşünürüm.

Coğrafyayı ve coğrafya üzerinde yaşananları 40 yıldır biz takip ediyoruz. Nerede ne oldu, ne zaman oldu bu sorulara en sağlıklı cevapları biz veririz. Bizler bu şehrin hafızasıyız.

Bu gün kurumlarda hafıza silindiği için su borusu nerede? Şehrin büyük dereleri nerelerdir? Bu derelerde geçmişte sel yaşandı mı? Şeklinde sorulara sağlıklı cevaplar bulunamadığı için kimisi dere kenarına, kimisi de dere yatağına kamu binasını yapıyor sonra da ceremesini millet ödüyor.

Mesela Sayın Güngör’ün Belediye Belediye dolaşıp anlattığı projeyi çok merak ediyorum. Kahramanmaraş’ta depreme en dayanıklı bina olan Özel İdare İş Merkezinin yıkılacak olmasına hiç anlam veremiyorum…

Dün yapımına karşı çıkmıştık, bu günde yıkımına karşı çıkacağız. Çünkü bana göre meydan Necip Fazıl kültür Merkezi civarında olmalıdır. Üst geçitten itibaren gidiş geliş yolu kavşağa kadar yerin altına aldığınızda size kocaman bir meydan çıkar.. Hem masrafsız hem de daha işlevsel olur…

Şehir Merkezinin temel sorunu yoğunluğu azaltmak olmalıdır. Merkezde yoğunluk artırılarak bu şehrin hiçbir sorununa çare bulamazsınız!....

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet TAŞ Arşivi