Diğer çağdaşlarında olduğu gibi, Farabi’nin kökenine ve soyağacına ilişkin mevcut kayıtlar, sonraki dönemlerde yazılmış belgelerdir.
O belgeler ki; rivayetlerden veya tahminlerden yola çıkılarak yazılmış belgelerdir.
Yaşadığı dönemde yazılmış biyografiler ise, katiyen değildir.
Zaten, ne ardılları ne de diğer araştırmacılar, Farabi hakkında bir biyografi hazırlamışlardır. Yani, yazmamışlardır.
![farabi[1].jpg](https://www.marasgundem.com.tr/d/other/farabi[1].jpg)
Dolayısıyla, Farabi’nin yaşam öyküsüne dair kaynaklar, ne yazık ki; oldukça yetersizdir.
Gerçi, tüm bu kaynaklar, yine de Farabi hakkında genel bir bilgi verebilir düzeydedir.
Buna ilaveten, Farabi’nin kökenine ve soyağacına ilişkin güvenilir sayılabilecek bir kaynak vardır.
Ki; bu kaynak, 6. – 12. yüzyıla değin geçmişe gitmektedir.
Bunu, Farabi, kendisi yazmıştır. Derlemiştir.
İbn Ebî Useybia, muhafaza etmiştir. Bir başka ifadeyle, koruma altına almıştır.
![farabi_ii[1].jpg](https://www.marasgundem.com.tr/d/other/farabi_ii[1].jpg)
Farabi, Neyi Açıklamıştır?
Bir otobiyografi özelliği de taşıyan bu kaynağında, Farabi, Antik Çağ’dan o güne dek mantık ve felsefe eğitiminin nasıl geliştiğini açıklamıştır.
Dahası, bu otobiyografik metin parçasıyla, Farabi, Düşünce Dünyası’nı etkilemeyi de başarmıştır.
![farabi_iii[1].jpg](https://www.marasgundem.com.tr/d/other/farabi_iii[1].jpg)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.