YAZAR ABDULHAKİM EREN’İN DİLİNDEN ÂŞIK MAHZUNÎ

Kahramanmaraş’ın yetiştirdiği ve Türk edebiyatının Cumhuriyet Dönemi’ndeki güçlü ozanı Âşık Mahzuni Şerif, vefatının 20. yıldönümünde Kahramanmaraş Edebiyat ve Sanat Derneği tarafından düzenlenen bir programla anıldı.

İçinde Âşık Mahzunî’nin de yer aldığı Kendi Penceremden Beş Ünlü Ozan adlı eseri bulunan eğitimci-yazar Abdulhakim Eren’in konuşmacı olarak katıldığı programda ünlü şair hayatı ve sanatıyla tanıtıldı.

5.jpeg

ÂŞIK MAHZUNÎ’Yİ ANLAMAK VE ANLATMAK

Kahramanmaraş Edebiyat ve Sanat Derneği Başkanı Yazar Ramazan Avcı, programın açış konuşmasından sonra Abdulhakim Eren’in biyografisi hakkında kısa bir bilgi verdi. Avcı, Abdulhakim Eren’in özverili çalışmalarıyla Kahramanmaraş’ın kültür,  sanat, eğitim ve turizmine önemli katkılar sağlamış bir Kahramanmaraş sevdalısı olduğunu, şehrin kültür hafızalarından biri olduğunu belirtti. Afşinli olması, köyü Alemdar’ın Mahzunî ’nin köyü Berçenek ile komşu oluşu, dahası ünlü şairle aile dostu olmaları münasebetiyle Abdulhakim Eren’in Âşık Mahzunî ’yi en iyi tanıyan kişilerden biri olduğunu vurguladı. Âşık Mahzunî ’yi vefatının 20. yılında anmak üzere hazırladıkları programa iştirak etmelerinden dolayı Abdulhakim Eren’e ve katılımcılara teşekkür etti.

Abdulhakim Eren, Âşık Mahzunî’nin hayatından kesitler sunduğu “Âşık Mahzuni’yi Anmak ve Anlamak” konulu konuşmasında  Mahzunî ’nin şiirlerinin temaları üzerinde durdu.

2.jpeg

RAMAZAN AVCI: “BİÇİMDE GELENEĞE BAĞLI FAKAT SÖYLEMDE MODERN BİR ÂŞIK”

Mahzuni’nin bir taşlama ustası olduğunu, toplumun sorunlarını dile getirdiğini belirtti. Her ne söylemişse milletinin birlik ve beraberliği, bağımsızlığı için söylediğini ifade etti. Mahzunî ‘nin biçimde geleneğe bağlı fakat söylemde modern bir âşık olduğunu dile getirdi. Onun şiirlerinin zor söylenilen fakat kolay anlaşılan bir özelliğinin olduğunu belirtti. Deyişlerinin, bestelerinin birbirine benzemeyen bir zenginlik taşıdığını, bu durumun şairi özgün kıldığını, türkülerinin gençler tarafından da zevkle dinlenmesinin nedeninin her türlü enstrüman ve tarzla icra edilebiliyor olması olduğunu söyledi.

Abdulhakim Eren, Mahzunî ’nin yalnızca şiir yazan veya çalıp söyleyen bir ozan değil, hem yazan, hem besteleyen hem de icra eden bir sanatçı olduğunu vurguladı.

Programda ses sanatçısı Sadık Sarıtürk ve saz sanatçısı Mustafa Engizek, Âşık Mahzunî ‘nin türkülerini seslendirerek programa renk kattılar.

3.jpeg

DR. OĞUZ PAKÖZ “KAHRAMANMARAŞ’TA DÜZENLENEN EN VERİMLİ PROĞRAM”

Programın sonunda katılımcıların değerlendirmelerine yer verildi. Dr. Oğuz Paköz, etkinliğin Kahramanmaraş’ta düzenlenen en verimli program olduğunu belirtti. Yazar Serdar Yakar, siyasi kutuplaşmalardan dolayı geçmişte Mahzuni’nin tek yönlü anlatıldığını, şimdi sanatçının daha iyi anlaşıldığını ifade etti. Yazar Salman Kapanoğlu, geçmişte dönemin sosyal ve siyasi şartlarından dolayı sağlıklı düşünülemediği için sanatçılar hakkında ön yargılı değerlendirmeler yapıldığını fakat içinde bulundukları dönemin artık olgunluk dönemi olduğunu ve daha sağlıklı düşünmek için uygun ortam oluştuğunu belirtti. Şair Yasin Mortaş ve şair Hanifi Yılmaz Âşık Mahzuni temalı şiirler okudu.

SON DÖNEM EDEBİYATININ EN GÜÇLÜ OZANI

Ramazan Avcı, Âşık Mahzuni’nin, âşık tarzı Türk halk şiiri geleneğinin bütün gereklerini yerine getiren son dönem halk edebiyatının en güçlü ozanı olduğunu; çağdaşı ve hemşerisi olan Abdurrahim Karakoç’la siyaseten farklı safta görünseler bile adaletsizliklere,  haksızlıklara, yoksulluğa karşı halkın sözcülüğünü, savunuculuğunu yaparak daha müreffeh bir ülke için aynı amaca hizmet ettiklerini ifade etti.

Yazar Abdulhakim Eren, programın sonunda okurlara kitaplarını imzaladı.

Bu vesileyle böylesine güzel bir etkinliği tertipleyen Kahramanmaraş Edebiyat ve Sanat Derneği’ne ve konuşmacı yazar Abdulhakim Eren’e, söyleşiyi izleyen şair ve yazarlarımıza, katılım sağlayan misafirlere çok teşekkür ederiz.

Selam ve sevgilerle.  

1.jpeg

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Ali AVGIN Arşivi