Kafa kol kırmadan yapalım

Ak Parti iktidarı geçen 12 yıl içinde Türkiye’nin dört bir yanını şantiyeye çevirdi.

Bölgemizde Kahramanmaraş hariç ulaşım sorununu çözemeyen hiçbir kentimiz kalmadı.

Kahramanmaraş coğrafyasının zorluğundan bahsederek bu sorundan kaçmak siyasete yakışmayan bir yaklaşımdır. Karadeniz’in coğrafyası bizden daha çetindir. Bu arada dün Kuzey’e yaptığım seyahatte, Tekir’i biraz geçtikten sonra mevcut yol değişmiş sanırım oralarda yol çalışmaları bitmek üzeredir. Bu yıl Tekir- Göksun arası hizmete girerse bile çok çok iyi olur. Bu konuda bir şeyler yapılabilir.

**

Tabiatım gereği her zaman bardağın dolu tarafını tercih etmeye çalışırım.

Bu anlamda kentin gelişmesi için topu sadece siyasilere atmak da doğru bir yaklaşım değildir.

Siyasileri çalıştıracak, onları motive edecek, onların önüne proje koyacak olanlar bizleriz.

Bizler ortaya proje koymak yerine dedikodu yaparak şehrin her hangi bir sorununu çözemeyiz.

Sivil Toplum Örgütleri görev ve sorumluluklarını yerine getirmeye gayret etmelidir. Bu örgütlerin başarısı için medya ile iyi bir iletişim kurmalı, görüş ve önerileri kamuoyu ile paylaşılmalıdır.

**

Kahramanmaraş’ta Sivil Toplum Çatı Örgütü denildiğinde Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası akla gelmektedir. Bu oda sadece Tüccar ve Sanayiciye değil bütün Kahramanmaraş’a hizmet vermesi noktasında stratejik plan ve projeler üretmelidir. Kentin gelişmesi ve vizyonu için ortaya konulacak projeler kamuoyu ile tartışılmalı, diğer STK’lar davet edilmeli ortak akıl ile hayata geçirilmesi için çalışmalar yapılmalıdır.

Bunu yapamayan bu konuda kafa yormayan, proje üretemeyen bir Oda’nın o kente vereceği bir şey yoktur.

Kahramanmaraş’ta eskiden “Kahramanmaraş’ı Geliştirme Derneği” varmış. Bu dernekte sorunlar tartışılır ve çözüm önerileri siyasiler ile paylaşılır. Yer yer Ankara’ya giderek hükümet yetkilileri ile görüşülürmüş. Kahramanmaraş’a getirilen Bölge Müdürlükleri o dönemde olmuş, ondan sonra da her hangi bir çalışma yapılamamıştır.

**

Hatırlanacağı üzere Vali Niyazi Tanılır’ın döneminde milletvekilleri ve STK temsilcilerinin katılımıyla iki defa Ankara’da toplantı yapıldı. Sonra da bir daha yapılmadı.

Toplantının yeri Kahramanmaraş olmalıydı. Bu olmayınca iki toplantıdan da bir sonuç alınamadı. Çünkü ne konuşuldu? Neler konuşuldu? Öneriler ve öncelikler nelerdi? Hangi meseleler masaya yatırıldı? Bilmedik, bilmiyoruz.

Kahramanmaraş odaklı, Kahramanmaraş’ta Ticaret ve Sanayi Odasının öncülüğünde bu toplantılar tekrar başlatabiliriz. Her ay Milletvekilleri, Parti Başkanları, Sivil toplum kuruluşlarının belli başlıları, birkaç medya temsilcisinin de yer alacağı toplantılar tertip edilir.

Öneriler, sorunlar sorumlu bir dil ve üslup ile kamuoyu ile paylaşılır. Siyasilerin yapacakları, Belediye Başkanlarının yapacakları, İş adamlarının ve medyanın yapacakları belirlenir. Her kes işin bir ucundan tuttuğunda da netice alınabilir.

**

Şimdiki gibi her kafadan bir ses çıkar ve farklı seslere de tahammül gösterilmezse hiçbir sorun da çözülmez.

Bu kentin sorunlarının çözümü için öncelikle öncelikli olanlar tespit edilir proje olarak tamamlanır ve sonrada bu projelere siyasi destekler aranır.

Elde proje yok, ya siyasiler şunu yapmalıdır. Ya kardeşim siyasiler ancak projeyi takip eder. Sen ortaya proje koydun ve projeyi de siyasilere ilettin ancak siyasiler projene ilgi göstermediler ise projene sahip çıkmadılar ise o zaman siyasileri eleştirelim.

Bizler hiçbir şey yapmıyor, topu siyasilere atıyoruz. Buna kafa kırmak, kol kırmak denir.

**

Size bunu iki örnek ile açıklamak istiyorum. Elbistan ilçemize Organize Sanayi Bölgesi kurulacak. Bakanlık onay vermiş. Yeni bir OSB kurulması için Elbistan’da doluluk oranının % 75 olması gerekiyor. Türkoğlu Belediye Başkanı Mustafa Taşhan bunu bilmesine rağmen bir mücadele başlattı.

OSB ile ilgili Belediye İmar Planı değişikliğini yaptı ve Belediye Meclisinden kararı çıkarttı. Ankara’ya gitti ve sonuç pozitifti. Türkoğlu ilçesine OSB kararı çıkartıldı, ödeneği konuldu. Ve şu anda Türkoğlu OSB’de yapılan çalışmalar Elbistan OSB’den de öndedir.

İkinci olay ise yine Türkoğlu’na kurulan Lojistik Merkez ile ilgilidir. Devlet Demir Yolları Türkiye genelinde 16 yere Lojistik Merkez kurulması için çalışma başlattı.

Bir gazeteci olarak yıllardır bu konu ile ilgili yazılar yazdım. Sonunda Türkoğlu ilçesine lojistik Merkez kuruldu. Ama bunun için önce Belediyenin yapması gereken görevler var, meclis kararları var, takip ve inat var.

**

Şimdi samimi bir soru sormak istiyorum;

Kahramanmaraş Hava alanı için bunu sahiplenen biri var mı? İmar durumu nedir? Hava alanının genişletilmesi ile ilgili Belediye bir meclis kararı almışmıdır?

Bana göre bunların hiçbiri yerine getirilmemiştir. Eğer getirilmiş olsaydı şimdiye çoktan bu sorun halledilirdi.

Kahramanmaraş’ın sorunları ile ilgilenen kimse yok? Hani Tomsuklu OSB bu konuda ne yapılıyor? Kim takip ediyor? Şu anki durumu nedir?

Bu yerin OSB yeri olarak imar planında yer aldı mı? Yer aldıysa bu güne kadar neden istimlak çalışması başlatılmadı?

Yukarıda sorduğum sorulara kim cevap verecek?

Biz sorduğumuzla kalacağız.

Bunu biliyoruz.

Çünkü biz bir ve diri değiliz.

Biz birlik ve beraberlik içinde adım atmıyor, birbirimizin ayağını kaydırıyoruz.

Ne zaman iftira atmaktan, birbirimizin ayağını kaydırmayı bırakırsak belki o zaman bu şehirde birlik ve beraberlik sağlanır.

 

 

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet TAŞ Arşivi