‘Öğretmenlerde Meslek Tatmini ve İş Stresi’

‘Öğretmenlerde Meslek Tatmini ve İş Stresi’
K.Maraşlı Öğretmen Mikail Okumuş’un ilk Kitabı “Öğretmenlerde Meslek Tatmini ve İş Stresi” çıktı.

Mesleği olan öğretmenliği sorgulayan K.Maraşlı Öğretmen Mikail Okumuş’un ilk Kitabı “Öğretmenlerde Meslek Tatmini ve İş Stresi” çıktı.

İdeal Öğretmen’e Örnek, Hz. Muhammed (sav)’dir.

“Yaklaşık olarak 600.000 kişinin istihdam edildiği eğitim kadrosunun en önemli öğesi olan öğretmelerin iş doyumu yaşamaları, Türkiye Cumhuriyeti’nin geleceğinin aydınlık olması anlamına gelmektedir.” diyen Öğretmen Mikail Okumuş sözlerinin devamında: “İnsanların bir araya gelerek oluşturdukları bir sistem olan örgütlerde çalışanlar bir makine olarak görülmemeli, beden ve ruhtan oluşan birer canlı organizmalar olarak görülmelidir. Nitekim öğretmenler de eğitim örgütlerinin iş görenleri olarak beden ve ruhtan oluşan canlı organizmalardır. Öğretmenler, kendisinden sonra gelen kuşağı yetiştirme, geçmişin kültürünü aktarma ve geleceğe hazırlama gibi, bir toplum için hayati bir önem taşıyan görevi yerine getirmektedirler. İyi bir öğretmen değil de ideal öğretmen nasıl olmalıdır? sorusunun daha iyi çerçeveye ışık tutacağı kanaatindeyim. Öğretmenlik mesleğinin sabır, hoşgörü, çocuk ve genç sevgisi olması hasebiyle Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’in örnek kişiliğinde ideal öğretmeni bulabiliriz.” dedi.

Öğretmenler; Bilimsel Araştırmalarda Desteklenmeli, Ek İş Yapabilmeli!..

Okumuş sözlerini şöyle sürdürdü; “Araştırmamızdan elde ettiğimiz verilere göre öğretmenler aldıkları işi yeterli görmemektedir. Dışarıdan bakıldığında öğretmenlik mesleği yarım gün çalışılan bir meslek olarak görülmektedir. Hâlbuki öğretmenlik mesleği yoğun zihinsel süreçler içeren bir meslektir. Öğretmenlerin ücretlerinde mutlak surette iyileştirmeye gidilmelidir. Öğretmenlik mesleğinin kurumsallaşması sağlanmalıdır. Sınıf öğrencileri sayıları yeni öğretim kurumları yapılmak suretiyle 25 veya daha az olmalıdır. Okullarda öğretmenlere psikolojik destek veren uzmanlardan oluşan birimler kurulmalıdır. Öğretmenlik mesleğinde kariyer basamakları oluşturulmalı, eşit işe eşit ücret ilkesiyle fazla performans gösteren öğretmen yüksek ücret almalıdır. Öğretmenler bilimsel araştırma konusunda desteklenmeli, yeterli finansal destek verilmelidir.”

Araştırmada çarpıcı verilerden biri öğretmenler hemen hemen %75 oranında ast-üst ilişkilerinin ve meslektaşlarıyla olan ilişkilerinin kendilerini olumsuz etkilediğini belirttiğini vurgulayan Okumuş, ayrıca öğretmenlerin ek iş yapma ihtiyacının olduğunu vurguladı.

1982 Kahramanmaraş Türkoğlu doğumlu olan Mikail Okumuş, Liseyi Kahramanmaraş İmam Hatip Lisesinde tamamladıktan sonra Uludağ Üniversitesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümünü de bitirip ardından Şam Üniversitesi Yabancılar İçin Arapça Dil Okulu'ndan mezun oldu. 2006 yılında İstanbul Gaziosmanpaşa'da meslek hayatına başlayan ve İstanbul'un değişik semtlerinde eğitim kurumlarında eğitim yöneticisi ve öğretmen olarak görev yapan Öğretmen Mikail Okumuş, halen İstanbul Bahçelievler Vali Recep Yazıcıoğlu İlköğretim Okulu'nda öğretmen olarak görev yapmakta.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.