Şirikçioğlu Mensucat’ın bu yıl 20 ülkeye daha açılacak

Şirikçioğlu Mensucat’ın bu yıl 20 ülkeye daha açılacak

Şirikçioğlu Mensucat Yönetim Kurulu Başkanı Atıf Şirikçi, 2021’de oransal olarak, toplam satışlarda ihracatın payının %12 olarak gerçekleştiğini, 2022 yılı hedeflerinin ise ihracatın toplam cirodaki payını  %30’lara çıkarmak olduğunu bildirdi.

Başta tekstil olmak üzere, enerji, inşaat, perakende, tarım, hayvancılık ve gıda sektörlerinde faaliyet gösteren, lokomotif sektörü  tekstilde iplik, indigo boya, dokuma ve terbiye işletmeleriyle entegre bir yapıya sahip olan Şirikçioğlu Grubu, İhracatın toplam cirodaki payını bu yıl  %30’lara çıkarmayı hedefliyor.

ye’nin en büyük denim üreticilerinden olmanın yanı sıra, ISO ilk 500’de bir ve ikinci 500 listesinde bulunan iki şirketi ile Türkiye’nin öncü sanayi gruplarından olan Şirikçioğlu Mensucat Yönetim Kurulu Başkanı Atıf Şirikçi, 2021’de oransal olarak, toplam satışlarda ihracatın payının %12 olarak gerçekleştiğini, 2022 yılı hedeflerinin ise ihracatın toplam cirodaki payını  %30’lara çıkarmak olduğunu bildirdi.

4 KITADA 30 ÜLKEYE İHRACAT

Direkt olarak dört kıtada 30 ülkeye ihracat yaptıklarını, sadece geçen yıl değil her yıl artan ivmeyle global pazarda  yer aldıklarını,  2022 için direkt olarak 50 ülkeye ihracat yapmayı hedeflediklerini anlatan Atıf Şirikçi, yeni yatırım planları konusunda ise şunları kaydetti;

“Üreten firmalarda yatırım bitmez. 2022 için ana yatırım kalemimiz pazarlama iletişimi, markalaşma ve ürün geliştirme olacak. Sürdürülebilirlik de her zaman gündemimizde oldu.

Öncelikle şunu belirmekte fayda var. Sürdürülebilirliği bir trend konusu ve rekabet normu olarak görmüyoruz. Bizim için kurumsal sorumluluğumuzun gereği olarak bir üretim felsefesi olarak görüyoruz.

Birleşmiş Milletler’in 17 maddelik Sürdürülebilir Kalkınma hedefleri iş dünyası için de adeta bir rehber haline geldi. İklim krizi, küresel ısınma ve sosyal adaletsizlik gibi sorunlar dünyanın geleceğini tehdit ediyor.

Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için kalkınmanın salt materyalistik anlayışını artık bir tarafa bırakmamız gerekiyor. Bu bilinçle, sıfır karbon hedef ile yenilenebilir enerji kaynaklarına yöneliyoruz. Su ayak izini hesaplayarak, işletmelerimizde su tüketimini asgari düzeye indirmek için çok önceden çalışmalar başlatmıştık. Bu çalışmalar sektörümüze ilham kaynağı oldu. Öte yandan, sosyal uygunluk ve sorumluluk alanlarında daha kapsayıcı bir modele ulaştık. İnsan merkezli, insana değeri temel alan faaliyetlerimizde Birleşmiş Milletler’in deklarasyonu ile tam uyumlu hale geldik.”

ÜRÜN PÖRTFÖYÜ

Şirikçioğlu Grubu’nun iplik üretimi markası olan YARNSİ bünyesindeki ürün çeşitlerine dikkati çeken Atıf Şirikçi, şunları kaydetti;

“Özellikle denim ve iplik alanlarında dünyanın sayılı üreticilerinden biri olan Şirikçioğlu Mensucat, 4000 çalışanı ile karde, penye, kompakt karde, kompakt penye, openend, Vortex, POY,  tekstürize iplik, ham dokuma, indigo boyama, non-denim, denim dokuma ve terbiye alanlarında 22 farklı işletmede 162000 iğlik ring, 20692 rotorlukopenend, 2632 iğlik tekstürize, 800 iğlik Vortex iplik üretimi kapasitesi ile üretim yapıyoruz.  Günlük 350 ton iplik, aylık 10 milyon metre denim ve non-denim kumaş üretimi gerçekleştiriyoruz. Fonksiyonel, geri dönüşüm ve organik ipliklerde portföyümüzü geliştirmeye devam ediyoruz.”

SEKTÖRÜN GELİŞİMİ

Sektörün gelişimini de değerlendiren Atıf Şirikçi, “Özellikle pandemi sürecinin etkisiyle değişen tekstil lojistik ağında, Türkiye’nin önemi ve pazar payı daha da arttı. Nitekim, Grubumuz 2021 yılı sonunda, geçen yıla oranla hem üretimini hem de cirosunu iki katına çıkardı. Pandeminin bir diğer etkisi ise, doğal ürünlere olan talebi daha da artırması oldu. Tekstil sektörü de bundan nasibini alarak, doğal elyaflara ve çevre dostu ipliklere olan ilgi had safhaya ulaştı. Bundan dolayıdır ki, uzmanlık alanımız olan pamuk, organik pamuk, geri dönüşüm ipliklerde rekabet gücümüz ve pazar payımız daha da gelişti” dedi.

SEKTÖRÜN FIRSATLARI

Atıf Şirikçi, 2022 yılında pamuk ipliği sektörünün artan ivmeyle büyüyeceğini düşündüklerini belirterek, şöyle devam etti;

“ Global tekstil üretim ağında Türkiye’nin bir merkez haline gelmesi, stratejik konumu ve doğal ürünlere olan ilginin artması gibi faktörler bizlerin geleceğe dair umutlarını artırıyor. Tekstil, Türkiye’nin DNA’sında var. Yaşadığımız süreci fırsata çevirecek güçlü bir üretim altyapısına ve bilgi birikimine sahibiz. Ancak, dünyada yaşanan finansal türbülanslar her sektörün olduğu gibi tekstilde de uzun vadeli planlar yapmamızı engelliyor. Küresel iklim krizi ve su sorunları da gelecekte tarımsal faaliyetlere daha da zarar verecek gibi görünüyor. Pamuk ekim alanlarının daralmasından ve hızla artan maliyetlerden endişe duyuyoruz.”

Atıf Şirikçi, müşteri tercihindeki yeni trendleri göz önünde tutarak üretimlerine yön verdiklerini ifade etti. Şirikçi, “Sürdürülebilirlik normları ile üretilmiş ürünler öne çıkıyor. Ürettiğiniz ürünün soy ağacında ne var, hangi koşullarda ve nasıl üretilmiş, değer önerisi nedir, gibi pek çok faktör artık tekstil ekosisteminin gündeminde var. Grup olarak, bu değişimi çok önceden öngörmüştük. Nitekim, üretim altyapımızı buna uygun olarak yeniden yapılandırmıştık. Biz buna, sorumlu üretiyoruz. Bu alanda da öncü olmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Sektörün sorunlarına da dikkati çeken Atıf Şirikçi, bu konudaki görüşlerini ise şöyle dile getirdi;

“Her yatırımcının olmazsa olması güven ve istikrar ortamıdır. Buna engel olacak her konu yatırıma engel teşkil eder. Bu minvalde, son dönemlerde yaşanan finans krizi ve kurdaki aşırı dalgalanmalardan endişe duyuyoruz. Kredi maliyetleri hala çok yüksek. Reel ve nominal arasında ciddi farklar var. Öte yandan, işçilik sorunları ve genç iş gücünün planlı bir şekilde istihdama dönüşememesi sektörümüzün bir diğer ana sorunu. İşsizlik sorunu yok bu ülkede aslında. İşi beğenmeme ve planlama sorunu var. Yetkililerden bu kangren haline gelen soruna acilen çözüm bekliyoruz. Ara elaman, ana elaman haline geldi. Meslek liseleri, teknik okullar ve iş gücünün planlanması çözümün adresi olacaktır.”

YENİLİKÇİ ÜRÜNLER

Ar-Ge  çalışmalarının olmazsa olmlazları olduğuna vurgu yapan Atıf Şiriki, “YARNSİ İplik Ar-Ge merkezini hayata geçiriyoruz. TÜBİTAK ile son aşamaya geldik. Bu merkez daha katma değerli, yenilikçi ürünlere  yönelecek. Bunun yanı sıra

markalaşma ve pazar geliştirmede aksiyonlarımız olacak. Şirketlerimizden birisinin de halka arzı söz konusu. Yakında gelişmeleri kamuoyu ile paylaşacağız. Marka satın alma planlarımız da var” bilgisini verdi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.