Yeni OSB için arayış içindeyiz!

Yeni OSB için arayış içindeyiz!
Kahramanmaraş Organize Sanayi Bölgesi’nin yeni yönetim kurulu başkanı Abdullah Çinkay ile buluştuk.

Bugün itibariyle bünyesinde 5.193 kişiyi barındırmakta olan Kahramanmaraş Organize Sanayi Bölgesi’nin yeni yönetim kurulu başkanı Abdullah Çinkay ile buluştuk. Bölgede tamamlanan yatırım miktarı 458.247.080,00 Tl. İnşaatı devam eden firmaların yatırım tutarı ise 85.100.000,00 Tl. OSB’nin ihtiyaçları, beklentileri, yeterlilik konusu üzerine Çinkay ile bir söyleşi yaptık.

Kahramanmaraş Organize Sanayi Bölgesinde toplam parsel sayısı 70. Bunun 54’ü sanayi parseli, 16’sı sosyal ve idari tesis. Yani, 3.200 dönümlük alanın 1.810 dönümü sanayi parseli,  bakiye de sağlık koruma bandı ve yol olarak görünüyor.

Bölgede faaliyet gösteren firmalar;  tekstil,  teknik tekstil, madeni mutfak eşyaları, endüstriyel  makine, alüminyum levha, mobilya, oluklu mukavva, bulgur, salça, baharat ve mısır cipsi  üretmektedir

Halen 5.193 kişinin istihdam edildiği fabrikalara yanında, inşaatı devam eden yerlerde çalışan sayısı 200 kişi. 2011 yılı Ağustos sonu itibariyle 213.229.1760,00 Kw. Elektrik üretimi ve 616.856,00 M3 su tüketimi olmuş.

OSB adına öneri ve taleplerini sıralayan OSB Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Çinkay’a önce bölge için acil ehemmiyeti olan cami, lokanta ve akaryakıt istasyonu sorunlarını aşıp aşamadıklarını sorduk. Kısa süre içerisinde hem ana yolun, hem de OSB içindeki caddelerin parke taşlarla döşenmesi çalışmasının devam ettiği yerde, Mart ayında bu göreve yeni seçilen Çinkay bakın ne dedi; “Bu görevi, sorumluluğu Kemal Karaküçük’ten devraldım. Sözünü ettiğiniz ihtiyaçlar dün de vardı gündemimizde, bugün de var. Caminin yerini tesbit ettik, projelendirdik. Kati hesapları yapılıyor, bu hesaplar çıktıktan sonra bir ay içerisinde temelini atmayı hedefliyoruz. Büyük ve güzel bir cami olacak. Lokanta ve sosyal tesis için de alt taraftan geçeceği söylenen yol projesini bekliyoruz. Güzergâhın nereden geçeceğin enet olarak bilmiyoruz. Valimizle bu meseleyi birkaç kez konuştuk, ancak projeyi elde etme şansımız olmadı. Tabi ki cami yanında lokanta, akaryakıt istasyonu ve esnafa verilecek dükkânlar planlıyoruz. 6 aydır ne vali, ne de biz bu projeyi alamıyoruz Karayollarından, ne hikmetse…” dedi.

1.20110915160129.jpg

YATIRIMA DÖNÜŞMEYEN ARSALAR ALINACAK!

Teşvikten yararlanarak seneler önce alınan, ancak bir tek çivi bile çakılmayan, üretime katkı sağlamayan parsellere el konulacağına ilişkin Sanayi Bakanı Nihat Ergün’ün gazetelerde çıkan demecini hatırlattık. Bu husustaki düşüncesi ve yapmayı planladıkları şey neydi? Yani yaptırım olacak mıydı?;  “Bizim de buna ilişkin  girişimimiz var, ki toplantılarda bunu gündeme aldık. Yeni tadilat ile 2-3 parsel arsa ürettik. Sizin de sözünü ettiğiniz arsalardan bir tane var. Sahibi bizden süre istedi, biz de verdik, zaten sahibi bize projelerini vermişti, en kısa sürede sonuçlanacağını sanıyorum. Aksi halde asıl sahiplerinden alıp satışa çıkartmak zorundayız!” diye konuştu.

TOMSUKLU VE TÜRKOĞLU OSB’LERİ

Mevcut OSB’de yer kalmayınca, arayış içine giren sanayiciler ve sivil toplum kuruluşları, Tomsuk’luya sarıldı can havliyle. Ancak 26 bin dönümlük Tomsuklu, 2016 yılına kadar askeri atış alanı olarak sözleşmeli. Sonra bir de Türkoğlu’na 2. Bir OSB kuruldu, 1.200 dönüm üzerine. Bu konuda neler söylemek istiyordu Çinkay; Söylediği şu oldu; “Yatırımı düşünen yüzlerce arkadaşımız var. Ancak yer yok. Tomsuklu’yu bu bakımdan önemsedik. Sanayici için idealdi. Askeriye bize tamamını değilse de, 5-6 bin dönümünü verse, yine işimizi görecek. Başka yeri aramak, ya da Tomsuklu olayını çözmek zorundayız.

Türkoğlu’ndaki 2. OSB’ye gelince… Çok uzak ve çok küçük. İhtiyaca cevap verecek nitelikte değil. Kaldı ki yer de kalmamış, orayı unuttuk zaten. Yeni arayışlar içindeyiz. Gerçek müteşebbisler yer aldı, boş yer yok. Altyapının tamamlanması ile kazmayı vuracaklar” dedi ve bu zevkli sohbete nokta koydu.

2.20110915160146.jpg

Kahramanmaraş Organize Sanayi Bölgesi adına öneri ve istekler…

•          İşadamlarımız OSB’de yatırım yapmak üzere arsa talebinde bulunmaktadır. Ancak boş parsel olmadığından bu talepleri karşılanamıyor. Haliyle yeni bir OSB’ye ihtiyaç var. Hem de acilen…

•          OSB tam kapasite çalıştığı zaman, yaklaşık 7-8 bin işçi istihdam edecek. Bu insanların işyerlerine ulaşımları büyük maliyet getirmekte, aynı zamanda milli servet heba olmaktadır. Ulaşım konusunda ileriye dönük raylı sistem projesi çalışmalarına başlanması gerekir. 

•          Belediyemizi sınırları içinde olan OSB,  ulaşım yolu konusunun da ele alınması elzem. Zira Kayseri yolu üzerinde olan OSB yol ayrımında, herhangi bir kavşak olmayıp, can ve mal güvenliği açısından büyük tehlike arz etmektedir.

•          Bilindiği üzere, ülke ekonomisi cari açık sorunu ile boğuşmaktadır. Cari açığın kapatılmasında en etkin çözümün ise ihracatın artırılması gerektiği hepimizce bilinen bir gerçek. Hal böyle iken, ihracatçı firmaların en büyük finansman kaynağı, Türk Eximbank’ın kredi kısıtlaması ve mevcut limitleri kullandırmamasına bir anlam veremiyor, yeniden eski işlerliğine dönmesini bekliyoruz.

•          Mevcut havaalanı, gerek kapasite anlamında, gerekse sefer sayısının az olması sebebiyle bölgemizin ihtiyaçlarını karşılamaktan uzak. Bu sebeple, tüm bölgeye hitap edecek yeni bir havaalanı yapılması veya mevcut alanın genişletilerek uçuş sayısının artırılmasını bekliyoruz. En azından günde 2 kez İstanbul seferinin olması, geçici de olsa bir çözüm olacaktır. 

•          Bölgemizde yeni yapılan yatırımlarda kullanılmak üzere ilave elektrik ihtiyacımız hasıl olmuştur. Bu sebeple, halen kullandığımız 2 no.lu tarife’den ilave elektrik talebimizi TEİAŞ’a ilettik. Ancak TEİAŞ bu talebimizin l no.lu tarifeden karşılanabileceğini belirtmekte. Talebimizin 1 no.lu tarife kapsamına alınması durumunda çok yüklü miktarda sistem kullanım bedeli ödemek zorunda kalacağız. İlave talep için gerekli olan enerji nakil hattı OSB tarafından yapılacaktır. Konu hakkında yardım bekliyoruz.

•          OSB’de faaliyet gösteren birçok firma yakıt olarak doğalgaz kullanmak istemektedir. Ancak bölgemiz içerisinde doğalgaz hattı yoktur. Taleplerin karşılanması için gerekli altyapı çalışmaları büyük maliyetler getirmekte olup, OSB’nin bugünkü şartlarda bu maliyeti karşılaması mümkün değildir.

3.20110915160157.jpg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.