Kahramanmaraş- Göksun Yolu Ne Durumda?

Kahramanmaraş- Göksun Yolu Ne Durumda?
Yapımı yılan hikayesine dönen Kahramanmaraş- Göksun Yolunun Temmuz 2014 tarihinde hizmete gireceği Bakan Binalı Yıldırım tarafından temel atma töreninde ilan edilmişti. Yolun şu anki durumu nedir? Ne zaman hizmete girecek? Bilen var mı?

Ak Parti iktidarı Türkiye’nin dört bir yanını duble yollarla donattı. Kahramanmaraş’tan yola çıktığımızda hangi tarafa yönelirsek yönelelim, bu kentin dışında kalan bütün kentlerin yolları bitmiş durumdadır. Ne yazık ki Kahramanmaraş’a nereden hangi yoldan gelirsek gelelim, yol sorunu çıkıyor karşımıza. O halde sorun hükümette değil bizdedir. Bizim siyasetçimizdedir. Bizim Valimizdedir. Bizim Milletvekilimizdedir. Bizim Belediye Başkanımızdadır. Bizim Basınımızdadır.

KÖMÜRLER KARAYOLU NE ZAMAN SICAK ASFALT OLACAK?

Türkiye’de bu kadar uzun süre bekleyen ve sıcak asfaltı dökülmeyen başka bir duble yol var mı diye soru sormak istiyoruz.

Temeli Başbakan sayın Tayyip Erdoğan tarafından 2005 yılında atılan ve üç yıl gibi bir sürede tamamlanarak hizmete giren Kahramanmaraş- Nurdağı çift şeritli duble yolun 2008 yılından bu yana sıcak asfaltı dökülmemiştir.

Hemen hemen her yıl bu konu gündeme gelmiş ancak bir sonraki yıl kesin bu iş bitecek denilmesinin üzerinden yıllar geçti.

17 Temmuz 2012 tarihinde Milletvekilleri Nevzat Pakdil, Sıtkı Güvenç, o dönemde İl Başkanı olan Fatih Erkoç ilçe başkanı Necati Okay’ın da hazır bulunduğu Karayolları Bölge Müdürü Yakup Dost’un organize ettiği Göksun yol gezisinin üzerinden tamı tamına iki yıl geçti.

Karayolları Bölge Müdürü Yakup Dost orada basın mensuplarına yaptığı açıklamasında bu yıl yatırım proğramında olduğunu ve mutlaka asfaltının yapılacağını ifade etmişti.

Ne yazık ki bu sözün üzerinden tam iki yıl geçti ve hala Kahramanmaraş- Kömürler yolu sıcak asfalt yapılamadı.

BİR ÇIRÇIR FABRİKASININ İSTİMLAKİ YAPILAMADI

Kahramanmaraş kent merkezinden Türkoğlu istikametine giderken yol genişletilmesi ve servis yolu açılması ile ilgili faaliyetler neredeyse 6 yıldan bu yana devam ediyor.

Her ne hikmetse orada bulunan bir çırçır fabrikasının istimlaki bu güne kadar tamamlanamadı. İğreti bir görüntü olarak orta yerde duruyor.

Karayolları Kahramanmaraş- Kömürler yolu çalışmasında sınıfta kalmıştır. Çırçır fabrikasının istimlak edilememesi nedeniyle servis yolu tamamlanamamıştır. Hiçbir yetkili de bu konuda ciddi bir çalışma ortaya koymaya yanaşmamaktadır.

KAHRAMANMARAŞ- ANDIRIN YOL AYRIMI VE YOL GÜZERGAHI

Kahramanmaraş İl Özel İdaresi Kılavuzlu köprüsü ile Andırın yol ayrımına kadar olan yaklaşık 12 km’lik yolun ıslah edilmesi ve yeniden yapılması için birkaç yıl önce ihale açtı.

İhaleyi bir firma aldı ve yeni güzergah üzerinde çalışmaya başladı. Normalde bu günlerde bu yolun tamamlanarak teslim edilmesi gerekirdi. Her ne olduysa bu projeden vaz geçildi. Yüklenici firma çalışmalarını durdurdu. Devletin kaybı ne kadar bunu bilmiyoruz.

Son dönemde bu alanın tünel ile geçileceği ve bununla ilgili tekrar ihale açılacağı dillendirilmektedir.

Bu güne kadar resmi bir açıklama yapılmadığı için burasının akibeti ile ilgili bilgilere sahip değiliz.

Yani kısacası bu yol ile ilgili bir bilinmezlik devam ediyor.

BAKAN SÖZ VERMİŞTİ 2014 YILINDA GÖKSUN YOLU BİTECEKTİ!...

3-049.jpg

20 Kasım 2012 tarihinde Ulaştırma Bakanı Sayın Binali Yıldırım Göksun tünelleri temel atma törenine katıldı.

Sayın Bakan burada işi yapan firma temsilcileri ile pazarlık yaptı. Normalde 2014 yılı Aralık ayında bitecek olan tüneller ve yollar 6 ay geriye çekilerek Temmuz 2014 için söz verildi ve bu verilen sözler ilan edildi.

O açılışta hazır bulunan siyasiler ve vatandaşlar 2014 yılı Temmuz ayından itibaren bu yolun hizmete açılacağından umutluyduk.

Ne yazık ki böyle devam ederse, Kılavuzlu ila Andırın yol ayrımı arasında kalan 12 km’lik yerin bilinmezliği bu şekilde sürüncemede kalırsa Kahramanmaraş- Göksun yolu 2020 yılında bile hizmete girmez.

Çünkü bu yolların takibini yapan, sorgulayan, kamuoyuna bilgi veren ne siyasi ne de kamu görevlisi vardır.

Kahramanmaraş’a hizmet noktasında siyasilerde ki ve kamu görevlilerindeki bu suskunluk hayra alamet değildir.

Kahramanmaraş’ın yılan hikayesine dönen bu yolları ile ilgili siyasilerden ve kamu görevlilerinden açıklama bekliyoruz.

11-012.jpg5-035.jpg8-022.jpg7-029.jpg1-063.jpg2-057.jpg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.