Güney Kore Konsolosluğu’nda "Biber Gazı" Eylemi

Güney Kore Konsolosluğu’nda Biber Gazı Eylemi
Biber Gazı Yasaklansın İnsiyatifine bağlı bir grup Güney Kore Konsolosluğu önünde eylem yaptı. Türkiye’nin Güney Kore’den biber gazı ithalatının durdurulmasını isteyen eylemciler, konsolosluğa dilekçe...

Biber Gazı Yasaklansın İnsiyatifine bağlı bir grup Güney Kore Konsolosluğu önünde eylem yaptı. Türkiye’nin Güney Kore’den biber gazı ithalatının durdurulmasını isteyen eylemciler, konsolosluğa dilekçe verdi.

Biber Gazı Yasaklansın İnsiyatifi üyesi yaklaşık 20 kişilik grup, Güney Kore Konsolosluğu önünde toplandı. Ellerinde ‘Biber Gazı Yasaklansın’yazılı dövizler bulunan grup bir süre slogan attı. Türkiye’nin Güney Kore’den biber gazı ithalatının durdurulmasını isteyen eylemciler, basın açıklaması yaptı.

Grup adına konuşan Selin Top, "Geçtiğimiz 2014 yılı içerisinde sokakta işkence aracı olarak tanımladığımız zor kullanım araçları ve bunların en yaygın kullanılanı biber gazının doğrudan ya da dolaylı etkileri sonucunda en az 453 kişi yaralandı ve 8 kişi hayatını kaybetti. Güney Kore bu ölümlerin sorumlusu olmak istemiyorsa Türkiye’ye biber gazı ihracatını durdurmalıdır. Türkiye’ye biber gazı satacak olan ‘DaeKwang’ firmasının usulsüzlükleri, yasa dışı ham madde alımları ortaya çıkmıştır. Bu firmanın ihracatı şu anda durduruldu. Türkiye’ye yapılacak olan sevkiyatın bu bağlamda akıbetiyle ilgili bilginin de kamuoyu ile paylaşılması gerekmektedir" dedi.

Basın açıklamasının ardından grup konsolosluğa biber gazı ihracatının durdurulması için dilekçe verdi.

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.