Dondurmada Hedef Büyüttük

Dondurmada Hedef Büyüttük
AB onaylı dondurma şirketlerimiz Avrupa’ya ihracat için kapıları zorluyor.

Mado, Edo ve Alpedo ile dondurmada marka şehir olan Kahramanmaraş, Türkiye genelinde ki yüzde üçlük payı artırmak için yeni yatırımlara imza atıyor.

Bu markalardan biri olan Alpedo son dönemde yatırımlarını artırdı ve Kervan Pastaneleri Yönetim Kurulu Başkanı olan Sami Kervancıoğlu, 20 ilde bayilik verdiklerini, 14 bin noktaya Kahramanmaraş’ın ünlü dövme dondurmasını ulaştırmayı başardıklarını belirterek, yeni kurulan tesislerinde günlük 20 ton dondurma ürettiklerini belirterek, hedeflerinin ise 200 tona çıkmak olduğunu söyledi.

1.20110804112659.jpg

Kervancıoğlu gazetemize yaptığı açıklamada şunları söyledi; “ Şu anda Diyarbakır’dan başlamak üzere batıya doğru 20 ilde bayilerimiz var. Irak’ın Erbil şehrine her gün dondurma gönderiyoruz, buradan Irak’ın başta Bağdat olmak üzere tüm şehirlerine dondurma ihracatı yapıyoruz. Dondurmadaki % 3 lük payımızı % 10 çıkartmak istiyoruz. Dondurma fabrikamızın kapasitesini artırmak için çalışmalarımız devam ediyor, ilk etapta günlük 70 ton, daha sonraki zaman dilimizde ise 200 ton dondurma üreteceğiz” dedi.

Kervancıoğlu 250 personel ile Kahramanmaraş dondurmasını tüm dünyaya ulaştırmak için AB kapılarını da zorladıklarını belirterek, Kahramanmaraş dondurması Avrupa ülkelerine girmek için hazır, ancak siyasi oyunlarla zorlanıyoruz diyerek konuşmasını şu şekilde sürdürdü; “ Kahramanmaraş dondurma pazarındaki payını yeni yaptığı yatırımlarla artıracak, biraz geç kalınmış ama yeni nesil bunu başaracak. Geçmişte Pazar payımızın artırılması için yatırım yapılmadığından istenen noktada değiliz. Ama şimdi batılı ülkelere de dondurma ihracatı yapmak için girişimlerimiz sürüyor. Biz AB onaylı bir işletmeyiz, batının kapılarını da zorluyoruz ama kapıyı açmıyorlar, onlar açmıyor biz zorluyoruz, bunu başaracağız” dedi.

RAMAZANDA DONDURMA SATIŞLARI PATLADI

Öte yandan Ramazan dolayısı ile tatlı ve dondurma satışları ile ilgili sorular yönettiğimiz Kervancıoğlu, mübarek aylarının rahmet ve bereketi de beraberinde getirdiğini belirterek, tatlı satışlarında bir değişiklik olmadığını, ancak dondurma satışlarında ciddi bir yükselme olduğunu söyledi.

Özellikle akşam saatlerinde oruçtan çıkan insanların hararetlerini indirmek için dondurma yemeye geliyorlar. Biz Ramazan ayından memnunuz…” şeklinde konuştu.

2.20110804112726.jpg

YENİ YATIRIM RAKAMLARI

Bir milyon 500 bin Eura’luk yeni yatırım yaparak, amanyakla soğutma sistemli depo yaptıklarını belirten Mustafa Peker ise geçtiğimiz günlerde şu bilgileri vermişti; “ Türkiye genelinde yedi bölge müdürlüğü ve 20 bayiliği bulunan firma, Alpedo ve Dondurmam Gaymak markalarıyla 115 çeşit dondurma üretimi yapan şirketin yeni fabrika satış mağazasında firik (fresh) dondurma satışını yanı sıra farklı bir lezzeti daha tüketicinin beğenisine sunacağız, sistemin ilk yatırım maliyetinin yüksek olmasına rağmen, işletme maliyetinin düşük olması nedeni ile böyle bir tercihi yaptık. Ayrıca, “2 milyon 500 bin Euro’luk diğer yeni bir yatırımımız da Exruder yeni ürün hattı. Bu yatırımımız da bu yılın sonunda tamamlanacak ve 2012 sezonuna hazırlık olacak” dedi. Yeni ürün hattının üretime geçmesiyle birlikte Maraş dondurmasının perakende satışta ilk defa pakette satılacak olmasına işaret eden Pekel, “Solera (dışı doğal meyve kaplamalı dondurma) yeni ürünümüz, portakal, ahududu, limon, mango ve tropikal meyvelerden yapılacak. Yeni ürünün yaklaşık 20 çeşidiolacak” diye konuştu. Kapasitelerinin saatte 18 bin adet olacağını belirten Pekel, Firma olarak dünyada kullanılan teknolojileri takip ediyoruz. Sürekli kendimizi yenileyerek.Yeni ürünlerle müşterilerimizin karşısına çıkıyoruz diye konuştu. Ar-Ge çalışmalarına büyük önem verdiklerini ifade eden Pekel, şöyle devam etti: “Bu çalışmalarımızın neticesinde, kahveli ve damla sakızlı ürünlerimizi çıkardık. Pazarda yeni tatlarla müşteriyi buluşturmayı, farklı tatlarda Maraş dondurmasını sunmayı hedefliyoruz. Yüzde 100 arabic kahveden yapılan dondurmayı farklı bir lezzet olarak sunuyoruz.” Bu yatırımlar tamamlandığında istihdam artacak. Bu nedenle sürekli kendimizi yenileyerek, yeni yatırımlarımızla, devler liginde yerimizi pekiştirmek istiyoruz” diye konuştu.

DOĞRU ATILIM YAPTIK

Bilindiği gibi 1963 yılında Durgut Pekel tarafından pastane olarak kurulan firma, sadece Kahramanmaraş’ta dondurma satıyordu. 1993 yılında Yeni Sanayi sitesinde bulunan dondurma üretim yeri kuruldu. Kuruluşlarından 30 yıl sonra, başka şehirlere de satış yapmaya başladıklarını kaydeden Pekel, “1993 yılında üretimimizin yüzde 30’unu şehir dışına göndermeye başladık. Firma 1999 yılında şirketleşerek, Kahramanmaraş Kervan Pastaneleri adını aldı. Firma 2007 yılında 13 bin metrekaresi kapalı toplam 35 bin metrekare alan üzerine kurulmuş olan yeni fabrikasına taşındı. Üretim kapasitesini günlük 9 tondan 70 tona çıkardı.” Türkiye genelinde yedi bölge müdürlüğü ve 20 bayiliği bulunan firma, Alpedo ve Dondurmam Gaymak markalarıyla 115 çeşit dondurma üretimi yapıyor. 

3.20110804112742.jpg

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.