Trabzonspor Divanı'ndan Tff'ye Tepki
Trabzonspor Divan Kurulu Başkanı Ali Özbak, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı Mehmet Ali Aydınlar'ın dün yaptığı açıklamaya hitaben bugün basın toplantısı düzenleyerek Futbol Federasyonu'na tepki gösterdi.
Türk futbolu yaklaşık 2 aydır şike çalkantılarıyla çalkalanmaya devam etiğini hatırlatan Özbak, "TFF, Etik Kurulunun raporuna dayalı olarak bunu sonlandıracağını söylüyordu ve bu konuda beklentilerde üst düzeydeydi. Sokakta Trabzonspor'un her yetkilisi, Trabzonsporlular tarafından sürekli olarak taciz ediliyordu ki ne çıkar ne çıkmaz diye. Ve bu düşünce doğrultusunda Trabzonspor yönetim biriminin dışarıda divan, denetleme sicil, müze ve arşiv kurulu beraber hareket ederek kulübümüzün hakkını savunmak
için böyle bir basın toplantısı düzenleme kararı aldık. Biz orada kibarlığımızı koruduk ama neyin ne olduğunu da vurguladık diye düşünüyorum. Şikeye bulaşmış kulüp ve kulüplerin suçunun hafifletmesi kaldırılması mıdır? Sizin amacınız ki benim şahsi kanaatim de budur. Hukuk güçlüye pabuç güçsüze elbise güçlü, pabuç ne oluyor çiğneyip geçiyor hukuku, öteki sarılıyor ona barınmaya çalışıyor. Bize diyorlar ki siz barının yani burada bir para var. Bu para hepinizin kasasına girecek. Ama onurunuzu, kulüplerin
standart yapılarını, düzgün olgun yapılarını değil bu para tarafını çıkarında, çok fazla sesinizi çıkarmayın ve bu iş yürüsün, ben bu kararı açıkladıklarından öncede bana Trabzonspor'un 40 yıllık neferi olarak sorulan sorularda hep bu yanıtı verdim. Kısa süreçte Trabzonspor'un elinden çalınan şampiyonluk 4 tanedir. 1981-1982 Beşiktaş, 1995-1996 Fenerbahçe, 2004-2005 Fenerbahçe, diğeri de bu yıl. Kimse Trabzonspor'un 1983-1984 son şampiyonluğuna şu var diyemez" dedi.
"TFF, TÜRK FUTBOLUNU KAOS ORTAMINA SÜRÜKLEYEN KARARLAR ALIYOR"
"Futbol Federasyonu'nun çözümsüzlüğü adeta çözüm olarak kabul ediyor" diyen Sicil Kurulu Sekreteri Osman Çavuşoğlu, "Ülke futbolunun yaklaşık 2 aydan buyana yaşadığı şike operasyonu belgeler ve delilerle biran önce çözüme kavuşturulması gereken TFF dün yaptığı açıklamayla Türk futbolunu kaos ortamına sürükleyen kararlar almaya devam ediyor. Federasyon çözümsüzlüğü adeta çözüm olarak kabul ediyor. Tutarsız ve birbiriyle çelişir kararlar veren Federasyonun, Etik Kurulu raporunda geçen ancak Savcılıkça
serbest bırakılan isimleri tedbirsiz olarak Profesyonel Disiplin Kuruluna sevk etmesi izah edilemez başka bir çelişkidir. Bunun en komik yani ise bu isimlerin kovuşturmaları da iddianamenin gizliliği ortadan kalktıktan sonra başlayacaktır. Ayrıca TFF'nin sayın başkanının, Etik Kurulu raporundan okuduğu bölümlerde bazı kulüplerin şikeye bulaştığını belirtmiş olması da dikkat çekicidir. Netice olarak şike sürecinin her yönüyle hakları yenilen tarafı Trabzonspor olmasına rağmen bu çemberin içine sürekli
Trabzonspor'un çekilmek istenmesini anlamış değiliz. Acaba, amaç asıl suçu işleyen kulüp ve kulüplerin suçlarını hafifletmek ya da tamamen ortadan kaldırmak mıdır? Kısacası geçmişte olduğu gibi bir söylem var, ama eylem yok zihniyeti mi hakimdir. Trabzonspor Kurulları olarak hukuk güçlüye pabuç güçsüze elbise olamaya devam edecek mi şüphesini taşıyoruz. Oysa hukuk hepimizin vazgeçilmez argümanlarından en başta gelenidir. TFF yaklaşık 4 saat süren toplantının ardından aldığı kararla Türk futbol kamuoyunu bir
kez daha sükutu hayale uğratmıştır. Şuan gösterilen tutarsızlık üzerine Ülke de yapılabilecek bir anketin sonuçlarını hayal bile edemiyoruz" diye konuştu.
Kaynak:

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.