Spor Toto 2. Lig
Spor Toto 2. Lig ekiplerinden Yeni Malatya Spor'da ilk etap kamp çalışmaları sona erdi.
Malatya Orduzu Pınarbaşı Tesisleri'nde 15 Temmuz'da yeni sezon hazırlıklarına başlayan sarı siyahlı takım, 16 günlük çalışmanın ardından ilk etap kamp çalışmasını noktaladı. 4 Ağustos'a kadar izin yapacak olan takım, 5 Ağustos'ta Ankara Kızılcahamam Patalya tesislerinde toplanarak, ikinci etap kamp çalışmalarına başlayacak.
Yeni Malatya Spor teknik direktörü Cafer Aydın, ilk etap kamp çalışmalarıyla ilgili basın mensuplarına değerlendirmelerde bulundu. İlk etap kamp çalışmalarının verimli ve güzel geçtiğini kaydeden Aydın, "İlk etap kampımızda; birbirine alışma, uyum yanında fizik kondisyon ağırlıklı çalışmalar yaptık. Bunun yanında oyun mantalitemizi geliştirecek top antrenmanları yaptık. İlk etap kamp çalışmaları gayet iyi geçti. Benim için en önemli şey sakatlık yaşamamaktı. Ufak tefek sakatlıklar oldu ama önemli bir şey
yok. Hüseyin ve Uğur'da hafif bir sakatlık var ama ikinci etap kamp çalışmalarına normal olarak başlayacaklar. Sezon başı program futbolcuların yıl içindeki performansını çok etkiliyor. Sezon başı programını iyi geçirebildiğiniz taktirde sezon içinde sıkıntı yaşamıyorsunuz. Bu anlamda ilk etap kamp çalışmasını çok iyi geçirdik. Futbolcular birkaç gün izin yapacaklar daha sonra Cuma günü Ankara Kızılcahamam'da oyunsal ve oyun mantalitemizi geliştireceğimiz hazırlık maçları oynayacağız. Eksiklerimizi ve
fazlamızı göreceğiz. Takım net olarak ortaya çıkacak. Tabi bu ilk etap kamp çalışmalarında çocuklar tatilden geldikleri için zorlandılar. İkinci etap kamp çalışması yoğunluğu ve şiddeti bakımından daha ağır geçecek" dedi.
"HEDEF ÜZERİNE HEDEF KOYUYORUZ"
Yeni Malatya Spor'un farklı bir kültüre sahip olduğunu kaydeden Aydın, "İlk etap kamp çalışmalarında forma rekabeti olmaz. Çünkü oyuncular birbirleriyle savaşıyor. Tatilden geliyorlar, fizik ve kondisyonlarını geliştirmek için çalışıyorlar. Yani herkes kendisi için çalışıyor. Bireysel antrenman yapıyoruz. Takım olarak çok fazla antrenman yapmadık. Hava ve saha şartları da bunu etkiledi. 3-4 tane takım antrenmanı yapabildik. Diğer yaptığımız bütün antrenmanlar bireyseldi. Bundan sonraki çalışmalarda forma
rekabeti olacaktır. Oyuncu akıllı ve zekidir. Kadroyu gördüğü zaman, her yerde 3-4 alternatif olduğunu bildiği için buna göre mücadele edecek. Bugün bizde hiçbir futbolcu vazgeçilmez değil. Futbolculara Yeni Malatya Spor'un çok farklı bir kulüp olduğunu, farklı bir kültüre sahip olduğunu da anlatmaya çalışıyoruz. Ayrıca Yeni Malatya Spor'un hedefleri de çok büyük. Bu hedef Bank Asya 1. Lige çıkmakla bitmiyor. Hedef üzerine hedef koyuyorsunuz. Futbolculara bunu lanse etmek için çalışıyoruz. Bunu lanse
edersek, otomatik olarak çocukları yönlendirmiş oluyorsunuz. Yeni Malatya Spor hedefleri büyük olan bir kulüp. Hele bu sene camianın, şehrin hakikaten beklentisi çok büyük. Geçen sene gibi değil" diye konuştu.
"FUTBOLUN GEREKLERİNİ YAPAN VE MÜCADELE EDEN BİR TAKIM OLUŞTURACAĞIZ"
Aydın, takım halinde oynayan bir takım oluşturacaklarını ifade ederek, "Benim amacım takım halinde oynayan, takım haline maç kazanan ve mağlup olan bir takım oluşturmak. Ama şunu söyleyebilirim ki, sahaya çıkan Yeni Malatya Spor takımı futbolun gereğini yapan, mücadelesi, isteği en üst seviyede olan bir takım oluşturacağız. Geçen yıl da futbolculara sahaya çıkın futbolun gereklerini yapın ve zevk alın demiştim. Sadece bir maçta, "Bu maçı benim için kazanın" dedim. Yeni Malatya Spor hakikaten iyi bir
takım. Herkesin taraflı tarafsız takdir edeceği bir takım olmak istiyoruz. Zaten öyle bir takım olduğunuz taktirde futbolun gereklerini yaparsak, zaten başarı kendiliğinden gelecektir. Şampiyonluk hedefimiz var ama futbolun gereklerini yerine getirmezsen şampiyon olamazsın. Şampiyonluk sanal bir şey. Ama patikte futbol oynayıp, mücadele etmek gerekiyor. Bizim tek hedefimiz çalışan, mücadele eden, göze hoş gelen bir futbol oynamak. Futbolun gereklerini yaptığınız zaman tribündeki insanlarda zevk alır ve
başarıda kendiliğinden gelir" şeklinde konuştu.
"HAZIRLIK MAÇLARI OYNAYIP, TAKIMI GÖRECEĞİZ"
Ankara Kızılcahamam kampında hazırlık maçları oynayacaklarını belirten Aydın, "Bizim programımız var. Ama Ankara'ya gittiğimiz zaman programımızı çek edeceğiz. Ama şöyle söyleyebilirim ki, futbolcularımızın kendilerini görmeleri açısından birkaç hazırlık maçı oynayacağız. Kampta hocalarla görüşüp buna göre programımızı gözden geçireceğiz. Ankara Kızılcahamam kampını en iyi şekilde değerlendirerek, sezona iyi başlamak istiyoruz" dedi.
"FRENE BASTIK"
Aydın, performansından memnun kalmadığı futbolcuyu gönderebileceğini kaydederek, "Sivasspor'dan benim eski öğrencim Hüseyin geldi. Bunun yanında iyi, tecrübeli ve bize uygun bir santrafor bulursak alacağız. Yani oyuncu almak için transfer yapmayacağız. Transfer bitmez. Transferin son gününe kadar oyuncu alabiliriz. Ya da takımdan oyuncu gönderebiliriz. Bunu oyunlarıma da söyledim. Geçen seneden burada kalan futbolcuyu da 34 maç oynamış olsa bile gönderebilirim. Ben geçmişe bakmıyorum. Geçen seneyle
hareket ederek, bu seneye başlayamam. Geçen seneden faydalandığımız oyuncular var. Ama bu sene büyük önem taşıyor. Eğer gelip kampta çalışmazsa, benim beklentime cevap vermezse o oyuncuyu gönderirim. Bakarız, transfer ettiğimiz futbolcuda da aşı tutmazsa onu da gönderirim. Bu bağlamda Ümit'ti de gönderdim. Bu seneki çalışmasından memnun değildim. Her an herkes gidebilir. Bu yanında görüntü olarak bir sağ beke ihtiyacımız var. Orta sahaya bir takviye olabilir. Şuanda Gençlerbirliği'nden Seçkin ile
görüşüyoruz. Görüntü itibariyle baktığımız zaman giden 15 futbolcu var ama geçen sene içlerinden faydalandığımız 2 futbolcu var. Diğer 13'ü bize katkı sağlamayan oyunculardı. Bu sene kadromuza kattığımız 8 tane oyuncu var. Bunların içinden 4-5 tanesinden çok iyi faydalanırsak, amacımıza da ulaşmış olacağız. Bunun yanında farklı şeylerde var. Bu konuda temkinli davranıyoruz. 10 gün içerisinde farklı şeyler olabilir. Bu nedenle frene basmış durumdayız" diye konuştu.
"ŞEHRİN BEKLENTİSİ BÜYÜK"
Aydın, şehrin kendilerinden beklentisini bildiklerini ifade ederek, "Şehrin beklentisi büyük. Buraya ikinci gelişimden bu yana 5-6 aylık süreçte hakikaten çok düzgün bir şekilde çalışıyoruz. Amacımız Yeni Malatya Spor'u en iyi yerlere getirmek. Geçtiğimiz sezon çocukların elde ettiği başarı şehirde iyi bir hava oluşturdu. Bu nedenle taraftarlarımızın stadı doldurmasını bekliyoruz. Bunu da ilk maçta göreceğiz. Eğer ilk maçta bu ambiyansı yakalarsak, işimiz yüzde 50 kolaylaşacak" ifadelerini kullandı.
Kaynak:

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.