Spor A.ş Genel Müdürü Alpaslan Baki Ertekin'den İha'ya Özel Açıklamalar
Spor A.Ş Genel Müdürü Alpaslan Baki Ertekin, Kıtalararası Avrasya Maratonu'nun Türkiye için çok önemli bir tanıtım aracı olduğunu belirterek, "Türkiye'nin yaptığı başka hiçbir spor aktivitesi için Türkiye'ye 12 bin turist gelmedi" dedi.
33. Kıtalararası İstanbul Avrasya Maratonu'nda yaptığı haberlerden dolayı İHA Spor Servisi'ne nezaket ziyaretinde bulunan Spor A.Ş Genel Müdürü Alpaslan Baki Ertekin, bu yıl çok başarılı bir organizasyon yaptıklarını dile getirerek, "Avrasya maratonu çok başarılıydı bu yıl. Son kez gümüz kategoride koştuk. Önümüzdeki sene itibariyle altın kategorisinde koşacağız. Bu da daha iyi atletleri daha iyi dereceler ile koşan atletleri İstanbul'da görmeye başlayacağız anlamına geliyor. Çünkü yaklaşık 2 dakikalık
farkla koşan atletleri İstanbul'a getireceğiz artık. Bunun maddi külfetleri olacak ama İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak Altın Maraton'u sürdürmekte kararlıyız. 2012'den başlayarak gidebildiğimiz kadar Altın Maraton olarak devam etmeyi planlıyoruz" diye konuştu.
Basında çıkan "Uluslararası Yol Maratonları Kurumu lisans listesinden çıkarıldı" haberlerinin doğruluğu yansıtmadığını ifade eden Ertekin, "2001 yılında Uluslararası Yol Maratonları Kurumu'na ödenmesi gereken 750 dolarlık bir aidat yatırılmamış. Bu aidat yatırılmadığı için Avrasya Maratonu yarış takviminden düşmüş. 2002 yılında tekrar ödenmiş ve hiçbir sıkıntı olmadan o günden bu güne yarış takvimindeyiz. Ben bu haberi yazan veya köşesine taşıyan köşe yazarlarından şunu beklerdim. Spor A.Ş genel müdürü
olarak bana sormalılardı. Bunu yapmıyorlarsa İnternette sertifikalı maratonlar var. Ona da bakılabilirdi. Bu beni üzüyor. Çünkü çok başarılı bir yarış yaptık. Bu yarışta koşmak için 12 kişi İstanbul'a geldi. Türkiye'nin başka bir aktivasyonunda 12 bin kişi gelip katılıyor mu? Bunun dışında 20 Bin atlet çipli koştu. 33 yıldır bu organizasyonu yapıyoruz. Tüm bu güzellikleri ön plana çıkarmak varken doğrulukla uzaktan yakından ilişkisi olmayan şeylerin yazılması ve bunları okumak bizi üzüyor. Artık bütün
dünyanın parmak ısırdığı organizasyonlar yapıyoruz. 2010 yılında Dünya Basketbol Şampiyonası'nı yaptık. Dünya Basketbol Federasyonu başkanı, 'Biz dünyanın dört bir yanında uluslar arası organizasyonlar yaptık. En iyisi bu oldu' dedi. Güreşi yaptık, WTA yapılıyor. Artık birileri Türkiye'nin iyi organizasyon yaptığını kabul etisin" şeklinde konuştu.
Avrasya Maratonu'nun geç tarihlerde yapıldığı şeklinde yöneltilen eleştirilere de cevap veren Spor A.Ş Genel Müdürü, profesyonel yarışların sıcaklık derecelerine uygun tarihler belirlemeye çalıştıklarını vurguladı. Avrasya Maratonu'nun Kasım ayının ilk haftasında yapılmasın konusunu düşündüklerinin altını çizen Alpaslan Baki Ertekin, "Nisan ve Mayıs aylarında bu yarışı İstanbul'da düzenlemek işin profesyonel tarafını hiçe saymak olur. Hatta istenen şey o ki biraz da yağmur olsun. Artık biz altın maraton
olduk. Başlangıç noktasına iyi atletler getirmelisiniz. Bunun için de diğer maratonların da takvimini kollamamız gerek. Biz kendi içimizde ekim ayının son haftası olsun istiyoruz. Şuan biraz daha sıcaklığın düşmesi için kasım ayına kaydırmayı değerlendiriyoruz. Yarış takvimi kasım ayına kayabiliriz ama bir daha eski tarihlere gelmesi mümkün değil" ifadelerini kullandı.
"BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESPOR OLARAK HEDEFİMİZ HER BRANŞTA 1.'LİK"
Spor A.Ş Genel Müdürü Alpaslan baki Ertekin, aynı zamanda Büyükşehir Belediyespor başkanvekili olduğunu da dile getirerek, İstanbul Büyükşehir Belediyespor olarak hedeflerinin her zaman birincilik olduğunu söyledi. Ertekin, 4 büyüklerin bütçelerinin yanında kendilerinin mütevazi bir bütçeyle yarıştıklarını da vurgulayarak, "Hedefimiz her zaman birinci olmak. Ama gerçekler de var. Bizim 4 büyülere kıyasla mütevazi bir bütçemiz var. Şuan olduğumuz yer gerçekten mucize ama istikrarı savunan bir takımız. Biz
Süper Lig'de en uzun süredir aynı hocayla çalışan takımız. Alt yapıdan çıkan oyuncularını en uzun süre oynatan takımız. Böyle bakıldığı zaman iyi gidiyoruz. Büyük bir aksilik olmazsa Play-off'a kalacağımızı düşünüyorum. Bu hedefi gerçekleştiremezsek, Avrupa kupaları için yarışan grubun içinde olmayı istiyoruz" şeklinde konuştu.
"İSTANBUL HALKINI SPOR YAPMAYA DAVET EDİYORUM"
İstanbul'da yaz ve kış olmak üzere iki dönem spor okulları açtıklarını belirten Ertekin, İstanbul halkını spor yapmaya davet etti. Yaz ve kış dönemi içinde en çok kış dönemini sevdiklerini anlatan Spor A.Ş Genel Müdürü, "Kış sezonunu daha çok seviyoruz. Çünkü doluluk oranı yüzde 100 durumda. İstanbul halkı artık sporu çok seviyor. Çok yoğun bir spor yapma talebi var. Kış döneminde yüzme havuzları ve spor salonları dolu durumda. 33 tesisimizde hafta içi ücretsiz hizmet veriyoruz. Lütfen gelip spor
yapsınlar" dedi.
Kaynak:

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.