Senol Gunes'ten Fenerbahce'den Federasyona Kadar Bır Cok Konuda Zehır Zemberek Acıklamalar

Senol Gunesten Fenerbahceden Federasyona Kadar Bır Cok Konuda Zehır Zemberek Acıklamalar
Trabzonspor Teknik Direktoru Senol Gunes, Galatasaray macinda kirmizi kartla oyun disinda kalan futbolculari Didier Zokora'ya verilen 3 maclik cezanin agir oldugunu belirterek "Adaleti, kurallari herkese gore, keyfine gore kullanirsaniz adaletsizlik ortay

Trabzonspor Teknik Direktoru Senol Gunes, Galatasaray macinda kirmizi kartla oyun disinda kalan futbolculari Didier Zokora'ya verilen 3 maclik cezanin agir oldugunu belirterek "Adaleti, kurallari herkese gore, keyfine gore kullanirsaniz adaletsizlik ortaya cikar, kaos cikar ortaya. Inanacaginiz dogrular kaybolabilir. Ben burada bize bir mac, 3 mac verilsin demiyorum. bize 3 mac verilsin, baskasina da 3 mac verilsin diyorum" dedi.

Mehmet Ali Yilmaz Tesisleri'nde bugun bir basin toplantisi duzenleyen Gunes, bir cok konuda aciklamalarda bulundu. Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu (PFDK) tarafindan Zokora'nin 3 mac ceza verilmesini degerlendiren Gunes, ''Suc varsa cezasi olmali. Zokora'nin pozisyonunda bir sari kart olmasi gerektigini dusunuyorum ben. Ama hakem takdir hakkini kirmizi kartla kullandi. Dolayisiyla o macta magdur oldugumuzu dusunuyorum. Ama hakem ne dusunuyor bilmiyorum. Nasil rapor verdi bilmiyorum. Disiplin kurulu

nasil bir karar verdi bilmiyorum. Kurallar daha onceki oyunculara degisik, bize degisirse onu da bilmiyorum. Adaleti, kurallari herkese gore, keyfine gore kullanirsaniz adaletsizlik ortaya cikar, kaos cikar ortaya. Inanacaginiz dogrular kaybolabilir. Ben burada bize bir mac, 3 mac verilsin demiyorum. Bize 3 mac verilsin, baskasina da 3 mac verilsin diyorum. Yani ayni suca ayni ceza verilmeli. Bunlardaki adaleti saglayamiyorsaniz, siz hicbir sey yapmiyorsunuz demektir. Aradan yillar gecer, sizin de

basiniza gelir, orada olanlar bunu iyi biliyorlar. Daha once niyetleri bozuk olanlar yaptigi yanlislari o gun yapmasaydilar bugun baska yerde olmazdilar'' diye konustu.

"KANUNLARI DEGISTIRMEK YERINE DUSUNCELERIMIZI DEGISTIRELIM"

Futbolda saha disi faktorlere vurgu yapan Gunes "Saha icindekilerle ilgili hicbir sey soyleyemem. Ama saha disinda etkileme faktorunun oldugunu her zaman soyledim, bugun de soyledik. Biz bugun geride kalmissak iste adaletsizlikten dolayi degil bizim yanlisliklarimizdan dolayi kaldigimizi soyluyorum. Onun icin sadece adalete baglayarak soylemiyorum ama adaleti saglayacak olan yetkililerdir, kanunlar degildir. Kanunlari degistirmek yerine dusuncelerimizi degistirelim. Kendimizi degistirelim. Barisin olmadigi

yerde adalet de olmaz. Su anda biz o barisi koyamadik biz. Su anda Fenerbahce'nin bize saldirisinin altinda bana gore odur. Istedigi barisi, huzuru bulamadigi icin. Cozum yolu ariyor. Veya baska kulup ayni seyi yapiyor. Baskiyla bazi seylerin kazanilabilecegi, hukukla kuralla, kurallara uymayla kazanilmayacaginin hissini yasiyor insanlar. Bu tehditleri ortadan kaldirmasi gerekenler bu dedigim yonetenlerdir. Bizim ama su anki kaybettigimiz puanlari sadece ona baglamiyorum. Biz kendi icimizde kendi

eksiklerimizi calisarak giderecegiz. Bize de oldugu gibi Fenerbahce'ye, Galatasaray'a, Besiktas'a da haksizlik olmustur. Az veya cok olmustur, takdirini zaten siz medya mensuplari yapiyorsunuz" ifadelerini kullandi.

"SUYUN KIRLILIGINI ORTADAN KALDIRMAK LAZIM"

3 Temmuz sonrasi surecin cok iyi kullanildigini dusunmedigini ifade eden Gunes "Bu isin Fenerbahce'yle olmasi onemli degil, her kulubu etkiler. Cunku beraber yasiyorsun. Ayni akvaryumun icerisinde yasayan baliklar, su kirliyse bir tanesinin olmesi bir sey ifade etmez, digerleri de olecektir. Suyun kirliligini ortadan kaldirmak lazim. Magduriyetimiz var. Ama Fenerbahce de magdur oldugunu dusunuyor. Bunu ben soyleyemem. Iddianame olmadan once Fenerbahce'nin yine basin toplantisinda hatirlarsaniz

Fenerbahce alinmadi, ben hic kimsenin alindigini da bilmiyordum. bir Turk takiminin o Sampiyonlar Ligi'ne alinmasina karsi oldugumu soyledim. Fenerbahce'ye olmasi onemli degil. Ama iddianameyi okudugumuzda ne kadar magdur oldugumuzu daha iyi anliyoruz. Fenerbahce de hem beni hem kendini savunmali simdi. Kendini 10 defa, beni de 1 defa savunmali. Eger onlari yapmissa Fenerbahce beni magdur etti. Iddianameye baktigimizda biz de hic bir sey yok onlarda var diye goruyorum. Hukukcular nasil goruyor

bilmiyorum" dedi.

Gunes, Sampiyonlar Ligi'nde defansif bir anlayisla, ligde ise ofansif bir anlayisla oynadiklarini belirterek "Biz daha cok Sampiyonlar Ligi'nde savunma agirlikli oynamak durumunda kaldik. Ligde de hucum oynamak isterken bu anlayisimiza gecis saglayamadik. Ozellikle sahamizda mac kaybeden bir takim olarak baktigimizda 14 puan kaybettik. Bu daha da bariz ortaya cikiyor. Besiktas ve Galatasaray'a kaybetmek tabi biraz daha agir geldi bizim icin. Lige baktigimizda 21 puanla ligdeki konumu iyi olmayan bir

Trabzonspor var. Daha cok bizi yaralayan bolum lig yarismasi. Her ikisine baktigimizda Sampiyonlar Ligi'ne ilk kez katilan bir takim olarak elenmenin uzuntusunu yasadik. Cunku son anda elenmek bize biraz agir geldi. O doneme kadar iyi yarismistik. UEFA Ligi'ne katilmak da basarisizlik olarak addedilemez. Ancak lig icin 21 puan basarisizlik hanesine yazilabilir. Sampiyonlar Ligi'ne iyi baslamamiz bizi daha hizli bir yaris icine soktu. Beklentiler artti. Biz de kendimizi cok zorladik. Yiprandik. Dramatik

olarak da ayrildik. Ligde sezon basindan beri hicbir maci dusundugumuz anlamda oynayamadik. Ligde durumumuzun cok iyi oldugunu soyleyemeyiz. Cok puan kaybettik. Gecen yila gore 15 puan kaybettik. Bize yakismayan bir durumdur. Mazeretler listesi yazabiliriz. Bunlar cok dogru degil ama konu'Kendimizi degistirelim. Barisuldugu icin gundeme getiriyorum. Mazeret listesiyle hedefe gidilmez" ifadelerini kullandi.

Senol Gunes, gecen yilin basarili takimini dagitip yeni bir takim kurmak durumunda kaldiklarini hatirlatarak "Gelenler gidenler oldu. Turkiye sike ile calkalandi. O konuda en cok saldiriya ugrayan takimlardan bir tanesi de biz olduk. Belki de magdurlarin basinda biziz. Biz sadece futbol oynadik. Futbol sonucunda 82 puan aldik. 82 puanla iki takim kafa kafaya geldi. O gunlerde Fenerbahce'yi sampiyon ilan edenler Trabzonspor'un da hak ettigini soylediler. Ama Sampiyonlar Ligi'ne katildiktan sonra 'Niye

katildin' dediler. Ozellikle Fenerbahcelilerin bunu soylemesini dogru bulmuyorum. Cunku bizim disimizda gelisen olaylar. Zaten sike olayini biz cikarmadik. Polis ve savcilar cikardi. Bize saldirilarin dogru olmadigini tekrarlayalim" diye konustu.

"PLAY-OFF HEDEFI ZORLASTI AMA ULASACAGIZ"

Ligdeki konumlari itibariyla play-off hedefinin zorlastigini da kaydeden Gunes, sunlari soyledi:

"Play-off hedefi zorlasti. 31 puanla iki takim onde. Ustumuzde cok takim var. Isin zorlasmasi ulasamayacagiz anlamina gelmez. Evet isimiz zorlasti ama hedef sasmadi. Zor da olsa hedefe ulasacagimizi dusunuyorum. O guc bizde var. Bugun bizim ve taraftar icin test gunu. Suclama degil destek olma gunu. Tabii ki elestirilerin de yapilacagi bir donem yasacagiz. Ama mevcutlari gorup gostermek varken, panik ve telas icinde daha buyuk hatalar yapmak hem kendimizi hem de o camialari zor durumda birakir.

Ilkelerimizden, prensiplerimizden vazgecmeden, dogrularimizi hicbir zaman kaybetmeden, kurallara bagli olarak yanlis yola sapmadan yaristik ve yarisacagiz. Bu duygumu herkese soylemeye calistim. Hedefe ulasmadaki anlayisimiz ve anayasamiz budur. Bu gunlere kolay gelmedik. Avrupa'daki bir takim olarak ligdeki konumumuz iyi degil ama bunu asacak gucumuz de var. Sabirla, inatla buna devam edecegiz. Savasmaya devam, teslim olmayi asla dusunmuyoruz. Yuksek beklentilerin gerginlik ve basarisizliga neden

olabilecegini dusunuyorum. Bugun itibariyla hedefimiz ve hayallerimiz halen var. Yolumuza devam edecegiz. Birlik ve destek olma gunudur. Ben ve oyuncularim kendi durumumuzu gozden gecirecegiz, gerekirse degerlendirecegiz. Trabzonspor'a yakisan, yakismayan, ben de dahil verim olarak veremeyen oyuncu da dahil gidebilir. Nasil yepyeni bir kadro gorebiliyorsaniz, yepyeni kadrolar yine gorebilirsiniz. Trabzonspor devamli var ama yonetim, teknik heyet ve oyuncular degisebilir. Burada arayis, daha iyisini

bulmaktir. Iyisini atmak olmamali. Sahiplenme duygumuzdan vazgecmeyelim. Dogrulari sahiplenelim."

"Motivasyon, konsantrasyon ligde tam olarak icime sinmedi. Istedigimiz oyun yapisini oturtamadik" itirafinda bulunan Gunes "Savunma anlayisimizda zaaflarimiz vardi. Bunu Sampiyonlar Ligi'nde oturttugumuzu dusunuyorum. Bu kez hucum anlayisina geciste ve oyuncu degisikliklerinde istedigimiz oyun anlayisini tam oturtamadik. Oyun icerisinde dalgalanmalar var. Bunlarin oturmasi ve oyuncularin uyumu bir surec. Onlarin yeteneklerine inaniyorum, iyi oyuncu olduklarini dusunuyorum ama verimlerinin dusuk oldugunu

da hem kendileriyle hem sizleadimizi degistirelim. Barirle paylasiyorum" dedi.

FENERBAHCE'YE SAGDUYU CAGRISI

Pazar gunu deplasmanda oynayacaklari Fenerbahce maciyla ilgili de konusan Gunes "Bir lig maci. 3 puanlik bir mac. Bizim ve rakip icin de onemli. Saha avantajini kullanmak isteyecekler. Iyi bir rekabetimiz var. Fenerbahce'nin de iyi bir takim oldugunu dusunuyorum. Gecen yil 30, bu yil 31 puan aldi. Istikrarli gittigini dusunuyorum. Buyuk bir camia oldugunu zaten herkes biliyor. Ama bize haksiz saldirilar oldugunu dusunuyorum. Gecen yil Fenerbahce teknik adamiyla ilgili toplanti yaptigimda baskanindan

ovguyle bahsetmistim. Turk futboluna cok buyuk katkilar yaptigini soylemistim. Tesisler, kurumsallasma anlaminda. Daha sonra olumsuz bir durum ortaya cikti. Bunu ben yapmadim, bunu Trabzonspor hic yapmadi. Iddianameyi okudugunuz zaman da kim ve nasil oldugunu zaten gorursunuz. Biz de magduruz. O zaman bize saldiriyi anlayamiyorum. Biz bu iste ne yanlisa ortak oluruz ne dogruya yanlis deriz. Dogruyu da yanlisi da soylerim. Bu bir suclama degildir. Alinganlik gosterisi olmamali. Fenerbahce'nin gecmis

tarihine baktiginizda buyuklugunu gorursunuz. Eger yanlisi varsa bizimle ilgili degil, ilgili mercilerle halletsinler. Ama kendi maclarinda bize saldirmalarini ne sportmenlige ne fair - play duygusuna yakistiriyorum. Hic sik degil, etik de degil. Cunku biz gecen sene sahada futbol oynadik. 82 puanla biz degil de baska biri de olabilirdi. Ama rakiplerinize boyle saldirmak dogru olur mu? Sagduyulu Fenerbahcelilerin de boyle dusunecegini dusunuyorum" goruslerini savundu.

Gunes, macin gergin bir havada gecmesini istemediklerini vurgulayarak sunlari soyledi:

"Oynayacagimiz macta bu saldirilara bagli olarak farkli bir atmosfer yaratarak bunu kullanmak isteyebilirler. Ama bir eksi puan daha almis olurlar. Yanlislari kimsenin sahiplenmemesi gerekir. Sike olaylari ilk ciktigi gun de bunu paylasmistim; suclu varsa cezasini ceksin, sucsuz olan kimseye de haksizlik yapilmasin. Haksizlik varsa aranacak yerler adli mercileridir. Onu bizde aramasinlar. Biz hukukcu degiliz, Trabzonspor futbol takimiyiz. Bu haftaki macta farkli atmosferlerle farkli seylerle bize saldiri

yapmalari zaten herkesin gozunun onunde olacaktir ve bizim disimizda gelisecektir. Saha cikip en iyi futbolumuzu oynayacagiz. Fenerbahceli futbolcularin da gecen sene kendi ellerinden gelen gayreti ortaya koydugunu biliyorum. Ayni gayreti onlar da gosterecektir. Guzel futbolla hak edenin kazanacagi bir mac olmasini diliyorum. Biz kazanmak icin oynayacagiz. Hem moral hem puan kazanmak icin Istanbul'a gidecegiz. Guzel bir mac olmasini diliyorum."

"SIKEDE ADIMIZIN GECMESINDEN RAHATSIZIM"

Gunes, saha icinde ve disinda hep dogru orneklerle yasamak gerektigini vurgulayarak "Biz dogrularla futbol oynayarak buyursek bir yere variriz, zaten vardik. Fenerbahce seyircisinin yanlis yapmamasini her zaman isterim. Cunku hakikaten iyi bir taraftari var. Kotu gunlerinde hedefleri baska yere cekerek bu krizi iyi yonettiler. Haksizlik yapmadilar mi, yaptilar. Iddianamedeki suclar dogruysa konuyu baska tarafa saptirarak hedeflerine ulastilar. Ligi eadimizi degistirelim. Barioyle tasidilar. Biz de

yapmadigimiz bir konuda altinda ezilip duruyoruz. Enteresan bir sey. Yonetimi suclamak anlaminda degil ama yapmadigi bir seyle suclaniyor. Tam tersine reddediyor, tersliyor. Asbaskanin soyledigi gibi, odul almasi gerekirken suclanmasi cok ilginc. Adimizin gecmesinden rahatsizim. Ama iddianameyi okuduktan sonra bunu suc unsuru olarak gostermek dogru degil. Digerlerine baktigimiz zaman, daha bariz. Onlar da haksizliga ugramissa onlar da haklarini savunacaklar tabi" aciklamasinda bulundu.

"HUKUMET BOCALADI"

Gunes, Sike Yasasi ile ilgili olarak son yasanan gelismeleri de degerlendirdi. "Dusme yasasinin gundeme gelis sekli herkesi rahatsiz etti" diyen Gunes "Sadece beni degil. Bunu isteyen de varsa onu da rahatsiz etti. Belli ki rahatsiz ediyor. Sucu kaldirmak icin eger bu yasa cikiyorsa zaten basindan yanlis. Ama siz planlayarak bir isi yapip da hedefinize ulasacaksaniz, onun icin cikan bir kanun sizi rahatsiz etmemeli. Hukuken miktar, cezanin agirligi tartisilabilir ama planlayarak yapilan bir isin cezasi

agir degilse o suclar artar. Sike yasasiyla ilgili konusuyorum. Dusme veya dusmemeyi bilmiyorum, onu konusmak lazim" dedi.

Gunes, Sike Yasasi'nin insanlarin icine sinmedigini de belirterek sunlari soyledi:

"Son yillarda Turkiye'de onemli isler yaptigini gordugumuz hukumet bu iste bocaladi. Oyle gorunuyor, kanun cikarken. Daha once boyle bir sey olmadi. Kendi icinde rahatsizlik yasadi. Belki verilen bilgilerin yanlisligindan kaynaklandi ama konustugumuzu geri alamayiz. Kanunun ilk cikisi yanlissa uygulamasinda gorulup tekrar yanlis duzeltilmeliydi. Yapilmadi. Cumhurbaskaninin rahatsiz oldugu maddeler var. O da bakip gozden gecirdi. Mesela seyir yasagi bakimindan seyirciye cikarilan yasak, yoneticilere de

uygulaniyor. En azindan kanundaki birakin kimsenin menfaati yok bunda boyle bir hukuki yanlislik var, ama o bile duzeltilmiyorsa bu kadar duyarsiz sekilde olmaz. Bunu cikaran hukukculari merak ediyorum. Hukukcular boyle mi kanun cikarir onu da bilmiyorum. Nasil kanun cikariyorlar. Ben hukukculari kotulemek istemiyorum. Biz adalet lazim ve o da hukukcular vasitasiyla olacak ama hukukcularin bu sekilde hukuku yorumlamasi ve uygulamasi kanayan yara olur. Adaleti saglamasi gereken kisiler onlar. Kanun

cikariyorsun enine boyuna dusunmuyorsun. Kes-yapistirla kanun cikarilmaz. Oraya uyuyor mu uymuyor mu bakmak lazim. Hayat gecince ne olacagini dusunmek lazim. Su anda da insanlarin icine sinmedigini dusunuyorum."

"FENERBAHCE DAHA AVANTAJLI"

Fenerbahce'nin mac oncesi kendilerinden daha avantajli oldugunu kaydeden Gunes "Teknik acidan Fenerbahce bizden daha avantajli. Onlarin cok buyuk sorunu yok. Zaten o sureci iyi gecirdi. En olumsuz donemlerde surec bizim aleyhimize isledi. Onlar onu motivasyon olarak iyi kullandilar. Yanlisi dogruya cevirdiler diye dusunuyorum. Kaptanlarinin sorununu da hallettiler. Ciddi boyutta eksiklikleri yok. Bizim de sartlar ne olursa olsun sahaya cikarabilecegimiz iyi bir kadromuz oldugunu dusunuyorum. Her iki

takim icin de kolay mac olmayacak. Onlarin avantaji saha ve sadimizi degistirelim. Barieyircileri. Bunu kullaniyorlar. Biz de kazanarak kendi adimiza son donemde bir ilki saglamak istiyoruz. Iki takimin da arti ve eksileri var. Zokora'nin olmamasi yokluk olarak gorulebilir. Tecrubesiyle boyle maclari kaldiracak bir yapisi vardi. Alanzinho'nun parmaginda buyuk darbe var, Giray'in burnunda kirik var. Glowacki'nin kasiginda agrisi var. Oynayip oynamayacaklarina bakacagiz. Ama bunlarin oynasin veya oynamasin

sahaya cikacak kadromuzun Fenerbahce ile yarisacak bir kadro oldugunu dusunuyorum" dedi.

Gecen yil oynanmamis sayalim yorumlari ile ilgili olarak Gunes "Gecmis yillari saymiyorum zaten, yeni basliyorum hayata. O ne demek ya. Cocuk oyuncagi. Milletin gozu onunde oyun mu oynuyorsunuz ya. Ne demek gecen yili saymayalim. Ha unutalim dersen dogru. Ama saymayalim demek yanlis. O zaman gecen sene dusenleri de geri alalim hic saymayacaksak. Gecmis unutulmak ama gelecege bakilir. Unutmak mumkun mu?" ifadelerini kullandi.

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.