Masa Tenisi Şampiyonası Sona Erdi
Kahramanmaraş Valiliğince düzenlenen 2.Kurumlar arası Masa Tenisi müsabakaları geçtiğimiz hafta içerisinde Batıpark Kapalı Spor Salonunda çok sayıda sporcunun katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Yapılan ferdi müsabakalarda geçen yıl 1.olan Ticaret Meslek Lisesi Edebiyat Öğretmeni İsmet TÜRKSAYAR final müsabakasında Recep Akdeniz’i 3-0 yenerek bu yılda birinciliği elde etti.
Müsabakalarda ilk 4 sıra şu şekilde gerçekleşti
1- İsmet TÜRKSAYAR
2- Recep AKDENİZ
3- Murat ÖZKARS
4- Ali İhsan DİLLİ

Müsabakalarda birinci olan ve uzun yıllar sporcu ve antrenör olarak Kahramanmaraş Spor camiasına katkıda bulunan İsmet TÜRKSAYAR ile başarısının sırrının ne olduğunu öğrenmek için bir söyleşi yaptık…
-Sayın İsmet Hocam, Masa tenisi sporuna nasıl başladınız, başarınızda ki en önemli etkenleri sıralayabilir misiniz?
- Aslında masa tenisine başlama yaşı 7 ve 8 yaş grubudur.Fakat ben orta birinci sınıfta başladım. Sayın Belediye Başkanımız Mustafa bey ile ilk ve ortaokulu birlikte aynı sınıfta okuduk. Tenise de beraber başladık. O zamanlar bugün ki imkanlar yoktu. Oynadığımöız raketler bugünkü gibi üst düzey değildi. Hiç unutmuyorum, Belediye Başkanımız Mustafa beyin babası Zekeriya amca, kendi marangoz atölyesinde bizlere raket yapıp bu raketlerle masa tenisi sporuna başladık. Ortaokul yıllarında yıldızlar kategorisinde Türkiye Şampiyonlarına katıldım. Ve başarılı sonuçlar alarak kendimi geliştirdim. Lise ve Üniversite yıllarında başarılı performans gösterdim. İstanbul’da üniversiteyi okurken en büyük şansım Fenerbahçe Antrenörünün beni görüp takıma almasıydı.Tam anlamıyla profesyonel olarak Fenerbahçe kulübünde masa tenisi oynamaya başladım. Üst düzey çalışmalar yaparak, kendimi daha da geliştirdim. Üniversiteler arası masa tenisi Türkiye Şampiyonasında Türkiye 3.sü oldum. Ve bu başarı benim masa tenisine daha ciddi bağlanmamı sağladı. Daha sonraki yıllarda hem sporcu olarak Türkiye şampiyonalarına katıldık. Hem de Ticaret Lisesinde sayısız sporcular yetiştirerek, masa tenisi sporuna katkıda bulunmaya çalıştım.

-İsmet Hocam, Türkiye genelinde masa tenisi sporunda il olarak yerimiz nedir? Bu konuda neler söyleyeceksiniz?
- Öncelikle şunu belirtmeliyim ki; İstanbul, Bursa, Ankara, İzmir, Adana gibi masa tenisinde güçlü olan iller ve kulüpler var. Şu anda Fenerbahçe, İstanbul Büyükşehir Belediye, Adana Çukurova Üniversitesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi gibi çok güçlü takımlar bulunmaktadır. Fakat, Türkiye de bir çok ilden daha iyi durumdayız diyebilirim. Tabiî ki imkan olarak Fenerbahçe, İstanbul Büyükşehir, İzmir gibi takımların imkanlarına sahip değiliz. Ama imkan verilirse ileri ki yıllarda alt yapılara daha fazla önem verilerek Kahramanmaraş’ta masa tenisinin Türkiye genelinde daha üst sıralara çıkacağına inanıyorum. Haziran ayında Zonguldak da yapılan Terfi Ligi müsabakalarında Rus Milli takımının oyuncularından oluşan Kırıkkale “LİN UN” takımıyla bile oynarken yenilmemize rağmen başarılı bir müsabaka yaptık. Ve salondaki izleyicilere Kahramanmaraş’ın masa tenisinde bir gücünün olduğunu gösterdik. Bu oynadığımız Rus oyunculardan kurulu “LİN UN” takımı turnuvanın birincisi olmuştur. İnşallah ileri ki yıllarda alttan yetişen gençlerimize imkan verildiği takdirde daha da başarılı olacağımıza inanıyorum. Hedefimiz Kahramanmaraş’ın masa tenisinde birinci ligde mücadele etmesidir.

– Sayın Hocam, Kahramanmaraş’ta spor camiasına bir mesajınız var mı?
-Masa Tenisi, o kadar güzel bir spor ki, her yaşta insanın rahatlıkla yapabileceği bir spor dalıdır. Masa tenisi dünyadaki en hızlı oynanan spor dallarından biridir. Masa tenisi teknik, çabukluk, zeka, kondisyon ve refleks gibi unsurları içinde taşıyan insan sağlığı için büyük önem arz eden bir spor dalıdır.İnsanlarımızı küçükten büyüğe bu spor dalının içine çekmeliyiz. Altyapıya önem vererek küçük yaşta bu sporu yapmalarını sağlamalıyız. Spor salonlarında çok sayıda masa tenisi bulundurarak halkımızı masa tenisi oynamaya teşvik etmeliyiz. Bu arada Gençlik Spor İl Müdürümüz Ali İhsan Bey’e masa tenisine göstermiş olduğu ilgiden dolayı teşekkür ediyorum. Gençlik Spor İl Şube Müdürü Mehmet Karadutlu’ya ve İl Temsilcimiz Zekeriya Kahveci’ye turnuvalar için gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür ediyorum.



Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.