Dişi Kaplanlar 'Kadın Tribünü' İstiyor
Bank Asya 1. Lig'de mücadele eden Adanaspor'a tribün desteği vermeye çalışan 'Dişi Kaplanlar', 5 Ocak Stadyumu'nda kendilerine özel bir 'Kadın Tribünü' oluşturulmasını istiyor. Taraftar Topluluğu Sözcüsü Müge Aydın, tribünlerdeki kötü tezahürat ve şiddetin, daha fazla kadının stada gelmesiyle önlenebileceği görüşünü savunuyor.
Gizem Yurdaer, Müge Aydın ve Fatoş Çelik tarafından, 2009 yılının Aralık ayında oluşturulan ve 'Dişi Kaplanlar' adı verilen taraftar topluluğu, bugün 2. kuruluş yıldönümünü kutluyor. Söz konusu kutlama etkinlikleri kapsamında Dede Restaurant'ta düzenlenen gecedeyse, turuncu-beyazlı renklere gönül veren genç kızlar bir araya gelerek, sezonun ilk yarısındaki yorgunluğunu üzerinden atıp, gönüllerince eğlendi. Tribünlerdeki kötü tezahürat ve yaşanan şiddet olaylarının, daha çok kadının stada gelmesiyle önüne
geçilebileceğine inanan 'Dişi Kaplanlar', tribünlerdeki 'erkek egemenliği'ni de kendilerince kırmaya çalışıyor.
"TRİBÜNLERDE BİR 'AİLE ORTAMI' OLUŞTURMAK İSTİYORUZ"
Taraftar Topluluğu Sözcüsü Müge Aydın, "Stada gelen kadınlar arasında birlik ve beraberliği sağlayıp, tribünlerde adeta bir 'aile ortamı' oluşturma adına yola çıktık. Anne ve babalarımızı da maçlara götürmeye başladık ve çok güzel bir ortam oluşturduğumuzu düşünüyorum. Tribünlerde küfürlü tezahüratın önüne geçmeye çalışıyoruz. Bunu da eylemlerimiz ve açtığımız pankartlarla dile getiriyoruz" dedi. Gruba katılan kadın taraftar sayısınınsa her geçen gün arttığını, bunun da kendilerinin doğru yolda olduğunu
açık ve net bir şekilde ortaya koyduğunu savunan Aydın, ancak her ne kadar sayıları artsa da Adanaspor'un maçlarını oynamış olduğu 5 Ocak Stadyumu'nda kendilerine özel bir 'Kadın Tribünü' bulunmadığını dile getirdi.
"UMARIM BAŞKANIMIZ BİZE DESTEK VERİR DE TRİBÜNÜMÜZ KURULUR"
Aydın, "Maça gelip de takımlarına destek vermek isteyen arkadaşlarımız, erkeklerin arasına girmek istemiyor. Yapılan kötü tezahürat ve çıkan olaylardan da açıkçası çekiniyor ve bu nedenle de maça gelmiyorlardı. Kulüp Başkanı Bayram Akgül de bize destek verirse, ligin ikinci yarısında 'Kadın Tribünü' oluşturulmasını bekliyoruz. Umarım beklentilerimiz boşa çıkmaz" ifadesini kullandı. Tribünde olup, takıma destek vermeyi 'büyük bir aşk' olarak gördüklerini dile getiren Aydın, bu duygunun da kelimelerle
ifade edilemeyeceğini ve sadece yaşanabileceğini belirtti.
"BİZ DERDİMİZİ ANLATAMIYORUZ YÖNETİM DE BİZİ ANLAMIYOR"
Adanaspor'un ligin ilk yarısındaki performansını da değerlendiren Müge Aydın, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen, takımın toplamış olduğu 22 puanla ligde 9. sırada yer almasının önemli olduğunu söyledi. Başarının ancak taraftar, yönetim ve takımın bir bütün olmasıyla geleceğini vurgulayan Aydın, "Takımın ligdeki konumu bizim için çokta önemli değil. Çünkü biz stada mutlu olmak için gidiyorduk. Bundan 3 yıl öncesine kadar tribünlerle futbolcular ve hatta yönetim arasında bir birliktelik vardı. Ama bugün
aynı şeyden söz etmek mümkün değil. Bu durum da bizi üzüyor. Yaşanan kopukluğun en önemli nedeniyse karşılıklı yapılan hatalar. Biz kendimizi anlatamadığımız gibi yönetim de bizi anlamıyor. Bu sorunu aşmak lazım."
Kaynak:

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.