Cumhurbaşkanlığı Kupası Engel Atlama Binicilik Yarışmaları

Cumhurbaşkanlığı Kupası Engel Atlama Binicilik Yarışmaları
Adana Atlıspsor Kulübü'nce kentte ilk kez organize edilecek olan; 'Cumhurbaşkanlığı Kupası Engel Atlama Binicilik Yarışmaları'na Türkiye genelinden yaklaşık 100 binici katılacak. 3 gün sürecek olan yarışlarda dereceye giren sporcularaysa toplam 70 bin TL'

Adana Atlıspsor Kulübü'nce kentte ilk kez organize edilecek olan; 'Cumhurbaşkanlığı Kupası Engel Atlama Binicilik Yarışmaları'na Türkiye genelinden yaklaşık 100 binici katılacak. 3 gün sürecek olan yarışlarda dereceye giren sporcularaysa toplam 70 bin TL'lik para ödülü verilecek.

14-16 Ekim 2011 tarihleri arasında düzenlenecek olan yarışlarla ilgili olarak Altıspor Kulübü'nde düzenlenen toplantıda konuşan Kulüp Başkanı Bülent Büyükiz, atların Türk tarihinde önemli bir yeri olduğunu hatırlatarak, kulüp olarak da kendilerinin binicilik sporunu geliştirme çabası içinde olduklarını anlattı. Bir yandan ata sporunu geliştirmeye çalışırken, diğer taraftan da Türkiye Binicilik Federasyonu'nun en prestijli yarışlarından biri olarak öne çıkan; 'Cumhurbaşkanlığı Kupası Engel Atlama

Yarışmaları'na ev sahipliği yapmanın haklı mutluluğunu yaşadıklarını anlatan Büyükiz, yarışlarla birlikte Türkiye genelinden yaklaşık 100 biniciyi Adana'da konuk edeceklerini dile getirdi.

Türkiye Binicilik Federasyonu'nun da desteğiyle gerçekleştirilecek olan organizasyonunun kusursuz bir şekilde gerçekleştirilebilmesi, Adana ve tüm çevre illerin halkıyla bütünleşmesi için yoğun bir çaba sarf ettiklerini belirten Büyükiz, yarışmaya katılacak olan atların binicileriyle birlikte pazartesi gününden itibaren kente gelmeye başladığını, hazırlıklarınsa artık son aşamaya geldiğini söyledi. Yarışmanın sadece binicilik sporuna değil, aynı zamanda da kent ekonomisine de olumlu katkılar sunacağına

inandığını dile getiren Büyükiz, etkinliğe Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün eşi Hayrünisa Gül ile birlikte katılımı noktasında yoğun çaba sarf ettiklerini, ancak şu ana kadar Gül çiftiyle ilgili somut bir gelişme olmadığına işaret etti.

Büyükiz, bugün Türkiye genelinde federasyona bağlı 20 atlıspor kulübünden biri olduklarını hatırlatarak, "Kent merkezinde 180 dönümlük bir arazi üzerine kurulu olan tesislerimizde ata sporunu en iyi şekilde yaşatmayı ve gelecek kuşaklara aktarabilmenin çabasını veriyoruz. Kulübümüze ait 10 atın yanı sıra kulüp üyelerimizin de 50'ye yakın atı bulunuyor" dedi. Adana Atlıspsor Kulübü'nün, kendi alanında Doğu Akdeniz'de kendi alanında ilk ve tek olduğunu hatırlatan Bülent Büyükiz, biniciliğin Türklerin ata

sporu olmasına rağmen, bugüne kadar yeterince gelişmediğine dikkat çekti.

Kulüp olarak buradaki amaçlarının; bu spor dalına genç yetenekler kazandırmak olduğunu ifade eden Büyükiz, "Binicilik, her ne kadar maliyeti yüksek bir spormuş gibi öne çıksa da kulüp imkanlarını halkın hizmetine sunarak, biniciliği yaygınlaştırma çabası içindeyiz. Bu kapsamda açacağımız 'Poni Kulüp' aracılığıyla da her yıl 100 yeni öğrenci alıp, 20 olan binici sayısını arttırmak istiyoruz. At, sadakat ve güvenin sembolüdür. Ancak aileler; 'Düşer de kolu, bacağını kırar' endişesiyle çocuklarını bu

spordan uzak tutabiliyor. Oysa konusunda uzman eğitimciler eşliğinde bu eğitim alındığında herhangi bir tehlike de söz konusu değil" diye konuştu.

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.