Bakan Kılıç: "Taraftarlar İçin Derbi Yasağı Kararı Bulunmamaktadır"
Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç, "İl Güvenlik Kurulu'nun, Fenerbahçe taraftarlarının Beşiktaş Stadyumu'na ya da Beşiktaş taraftarlarının Fenerbahçe Stadyumu'na gitmemesi yönünde bir deplasman yasağı kararı bulunmamaktadır" dedi.
Sütlüce bulunan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Tanıtım Çadırı'nda düzenlenen "2012 Avrupa Spor Başkenti İstanbul" toplantısına katılan Bakan Kılıç, burada yaptığı konuşmada Beşiktaş-Fenerbahçe derbi maçına konuk takım seyircisinin alınmayacağı yönündeki haberlere değindi. Bakan Kılıç, "Spor Toto Süper Lig'in fikstürü gereği normal bir karşılaşma cereyan edecek. Federasyon Başkan Yardımcımız Göksel Gümüşdağ da aynı zamanda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Vekili olarak burada. İl Güvenlik Kurulu'na
atfen günlerdir yapılan yayınlar var. İl Spor Güvenlik Kurulu'nun, Fenerbahçe taraftarlarının Beşiktaş Stadyumu'na ya da Beşiktaş taraftarlarının Fenerbahçe Stadyumu'na gitmemesi yönünde bir deplasman yasağı kararı bulunmamaktadır. Dolayısıyla bu gibi zamanlarda herkesin bu gibi haberler öncesinde ilgili makamlardan mutlak surette doğru bilgiyi teyit ederek yayın yapmalarında büyük fayda vardır. Türkiye'nin bir taraftan terörle mücadelesini sürdürdüğü, diğer taraftan Van'daki depremin acılarını ve yaralarını
sarmaya çalıştığı bir dönemde, büyük kulüplerimizin taraftarları arasında büyük ihtilaflar varmış gibi yayınlar yapılmasını son derece yanlış buluyorum ve ilgili makamlardan teyit alınmaksızın bu gibi kati ifadelerle deplasman yasağı vurguları yapılmasını son derece yanlış bir yaklaşım olarak değerlendiriyorum" dedi.
İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu ise konuyla ilgili olarak, "Arzu ediyoruz ki bütün müsabakalar ev sahibi veya rakip takım seyircilerinin yoğun katılımlarıyla oynansın. Zaten müsabakaların keyfi buradadır. Taraftarsız müsabakanın hiçbir keyfi olmadığını biliyoruz. İki takımımızın Beşiktaş ve Fenerbahçe'nin yapacakları müsabakayla ilgili olarak dün İl Spor Güvenlik Kurulumuza atfen rakip taraftarın sahaya alınmayacağı şeklinde bir karar basın organlarımızda kullanıldı. Ben de gerçeği bir kez daha ifade
etmek istiyorum. Konuyla ilgili yapılmış olan toplantı sonrasında dün saat 17.00 itibariyle İl Spor Güvenlik Kurulu kararımız valilik sitesinden yayınlandı, bütün ajanslara ulaştırıldı ve bizim aldığımız kararlar içerisinde kesinlikle yasaklayıcı hiçbir hüküm yer almadı. İl Spor Güvenlik Kurulu kararında bu müsabakaya rakip takım taraftarlarının alınmayacağı şeklinde yasaklayıcı hiçbir hüküm olmamasına rağmen yaygın bir şekilde haberlerin kamuoyuyla bu şekilde paylaşılması üzücü olmuştur" diye konuştu.
Kaynak:

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.