Ankaragücü Kulübü Başkanı Yıldırım Aday Olmayacağını Açıkladı
Ankaragücü Kulüp Başkanı Cengiz Topel Yıldırım, yarın yapılması planlanan ancak tekrar ertelenen Olağanüstü Genel Kurul'da aday olmayacağını açıkladı.
Ankaragücü Kulüp Başkanı Cengiz Topel Yıldırım, TSYD Ankara Şubesi'nde düzenlediği basın toplantısında, yarın yapılması planlanan ancak tekrar ertelenen Olağanüstü Genel Kurul'da aday olmayacağını bildirdi. Ankaragücü kulübünün bugünkü durumuna nasıl getirildiği ve kimlerin sorumlu olduğu konusunda açıklamalarda bulunan Yıldırım, "Hepinizin bildiği gibi mevcut yönetimin yok hükmünde sayılması üzerine görevi devraldık. Tarih 2 yıl geriye sarıldı. Zaman tünelinde önce 2009 yılına dönüş oldu. Geldiğimiz tablo
ile bıraktığımız tablonun görülmesinde fayda görüyorum" dedi.
"GEMİ KARAYA OTURMUŞTU"
2009 yılının Mart ayında göreve geldiklerinde, futbolcuların antrenmana çıkmadığını belirterek, "Takımın küme düştüğünün herkes tarafından anlaşıldığı bir durumdu. Gemi karaya oturmuştu. O dönemde görev alacak kahramanlar aranıyordu. Ankaragücü sevdamız uğruna göreve geldik ve mucizeyi gerçekleştirdik. Mayıs ayının 2. haftasında liglerin bitmesine 1 hafta kala ligde kalmayı becerdik. O dönemlerde fark etmediğimiz gelişmelerle karşı karşıya kaldık. Önce denetleme kurulu, sonra delege imzası, ardından
mahkemelerle görevden çekilmemiz istendi" ifadelerini kullandı.
Yıldırım, 30 Mayıs tarihinde bir gazetede iki Onursal Başkan'ın anlaştığı yönünde haberin yayınlandığı ifade ederek, "Biz o oluşumun içinde olmadık, görüşmelerin hiç birinde yer almadık. Biz ne yapmıştık da 5 gün sonra bizi uzaklaştırmak için çaba sarf ettiler. Bundan hiçbir bilgimiz olmamasına rağmen biz takımı yeni sezona hazırladık. Hocanın istediği tüm futbolcularla anlaştık, geçmiş sezon alacaklarını ve yeni sezon peşinatlarını ödedik. Kadromuzdan ayrılan futbolcuların geçmiş dönem alacakları
kalmıştı sadece" şeklinde konuştu.
"DENETLEME KURULU'NUN DENETLEME SIKINTISI BULUNUYOR"
Denetleme Kurulu'nun denetleme kurulu sıkıntısı bulunduğuna işaret eden Yıldırım, Denetleme Kurulu'nun tüm dönemleri incelemek zorunda olduğunu söyleyerek şunları kaydetti:
"Bizden ilk geldiklerinde 26 Mart'tan bu güne denetleme talep etmişlerdir. 4 sayfalık talep yazısı teslim edilmiştir. 5 Ekim tarihinde teslim edilmek üzere sözlenmiştir. 30 Eylül tarihinde Maliye Bakanlığı denetlemesi başlamıştır. Tüm evrakların maliye denetlemesinde olduğunu bildirmemize rağmen kamuoyuna yanlış aktarılmıştır. Bizim de istediğimiz budur. Bu denetlemeyi madem yapamadınız. Şimdi yapın diyoruz. 1.1.2009'dan başlayacaksınız. Bizi ve Gökçek denetimini yapacaksınız, ardından bizim son
dönemimizi denetleyeceksiniz. Bu denetleme olmadan kongreye gitmenin bir manası yoktur."
"3 SAATTE 6 AYI BİTİRİYORSANIZ, 18 SAATTE GÖKÇEK DÖNEMİNİ DE BİTİRİN"
Ankaragüçlüyüm diyenlere cevap vermekten iş yapamaz olduklarını söyleyen Yıldırım, şöyle konuştu:
"Bizden 4 sayfa talepte bulunacaksınız, 2 sayfa nizam ile geçiştireceksiniz. Sadece Cengiz dönemi denetlenecek, Gökçek dönemi denetlenmeyecek. Neden, bu dönem denetlemekten neden kaçılıyor. Yönetim kurulundaki arkadaşlar olarak tüm denetleme yapılacaktır. Denetleme Kurulu'nun bu değişikliğinin nedenini soruyorum. Bu güne kadar hiç kimseye isim vererek belge açıklamadım. Gökçek döneminde bir basın toplantısında bazı belgeler olduğu söylendi, imzalar olmadığı falan söylendi. 100 bin euroluk bir belge
olduğu görünüyor. Bu belgede imza olmadığını gelince biz de görüyorum. 21.1.2009 tarihinde ödendiği iddia edilen para ile ilgili bize yazı geliyor. O şekilde bir para alınmadığına dair. biz Denetleme kuruluna bu belgeyi söyledik. Araştırın doğru sonucu genel kurula getirin diyor. 100 bin euroluk imzasız belgeyi işlerinin yoğunluğundan dolayı görmezlikten görüyorlar. 11.00 da randevu veriliyor. Tüm istedikleri evrakları hazırlıyoruz. Cengiz Topel Yıldırım'ın ve 1.1.2009'dan itibaren tüm evrakları
hazırlıyoruz. Evrakları incelemeden rapor hazır diye açıklama yapılıyor. 3 saatte evrakları incelemeden rapor hazırlanıveriyor. Bir konuda belge hazırlıyorsanız bunun bir nüshası muhatabına gelir. Bize şu saat oldu muhatabına verilir. 3 saatte 6 ayı bitiyorsanız 18 saatte Gökçek dönemini de bitirin. Ama bir imtina var."
"DENETLEME OLMADAN GENEL KURUL YAPILMASININ ANLAM VE ÖNEMİ YOKTUR"
Yıldırım, 5 Ağustos tarihinde Salim Sırrı Türker tarafından kayyum talebi ile dava açıldığını hatırlatarak, "Kayyum olarak atanması istenenler Kemal Ünsal, Serdar Özersin ve bir kişi daha var. Hatırlarsınız 17 Ağustos 'dan 1 gün önce Osman Kolsuz ile toplantı yaptık. Orada birisi bir kağıt uzatarak kendini mi aklamaya çalışıyorsun dedi. Ben o kişilerin bunu sormayacak kadar akıllı olduklarını düşünüyorum. Biz o tarihte kulübü devralacaktık. 1 hafta erteleme oldu. Takımı sahaya çıkmayı becermişken
birilerinin kayyum talep etmesini anlamıyorum. Genel Kurul var çıkın aday olun. Kemal Ünsal şartların olgunlaşmasını bekliyormuş. Kemal Ünsal'ı buralara getirdim diye Cemal Aydın kamuoyundan özür dilemişti. Bir yandan Denetleme Kurulu üzerinden kulübü denetletmeyeceksiniz, bir taraftan da Cengiz Topel, Gökçek dönemini denetlemiyor diyeceksiniz. Tüm evrakları bir odada topladık. bu evraklar denetlenecek. Bu denetleme olmadan da Genel Kurul yapılmasının anlam ve önemi yoktur. Gelecekler o dönemleri
denetleyecekler. Kongreye gelmeyip mahkemeye gidenleri de göreceğiz. Ayın 2 sinde görüşmesi var. Tüm tespitlerimizi Denetleme Kuruluna sunacağız. O dönemler denetlenecek. Eline senet alan icraya gitmiş. Senetler yenilenmiş, bu senetler neyin nesi deyin bir. Bu senetleri bu çekleri denetleyecek Denetleme Kurulu" açıklamalarında bulundu.
"ADAY OLMAYACAĞIM"
30 ağustos 2009'da ben bu Ankaragüczetlemesinde olduğunu bildirmemizü kulübünü devrettiğini anlatan Yıldırım, "2 yıllık dönemde malum şahsa böyle bir çek bulamadım. Her şey icra denip duruyor ya, borcun yoksa itiraz et. Bu eylemlerimi duyanların çırpınışlarını görüyor ve hissediyorum Denetleme yapılacak, denetleme kurulu raporu hazırlayacaklar. Onlar hazırlamazlarsa biz o raporları sunacağız. Tüm çıkanları kamuoyu ile paylaşacağız. Denetleme yapmazlarsa onlarla da ilgili işlem yapacağız. Kongreyi 15 gün
erteliyoruz. Bu şartların oluşmasını bekleyen arkadaşlara, benim aday olmayacağımı ifade etmek istiyorum" diye konuştu.
"ARTIK İRLANDALILARI TEMİZLEYECEĞİM"
Yıldırım, toplantıya katılan taraftarların ve basın mensuplarının sorularını cevapladı. Bir taraftarın, "Belgelerin arasında Cemal Aydın'ın babasından bir miras kaldığına dair bir belge var mı?" şeklindeki sorusuna Yıldırım, "Kendini kulübü babasından miras kaldı diye düşünenlere söylüyorum o dönem bitti. Ankaragücü, Ankaragücü taraftarlarınındır. Ben bunun için mücadele ediyorum. Başkan adayı değilim ama 2 yıllık dönem gibi suskun olmayacağım. Her gün belge bilgi ile konuşacağız. Her gün birileri
konuşuyor. Konuşanlara bakıyorum imza atanların arasında delege olmayanlar var. Kulübün tüm üyelerin kim olduğunu bilen biri hiç bize söylememiş. Ankaragücü'nü kendilerinin sahibi zannediyorlar. Artık İrlandalıları temizleyeceğim. Başkan olmam da gerekmiyor. Temiz bir Ankaragücü için neler yapacağımı 10 gün içinde herkes görecek" cevabını verdi.
Yıldırım, bir gazetecinin "Denetleme Kurulu'nun sadece sizin döneminizi denetlediğini, Gökçek dönemini denetlemediğini söylüyorsunuz. Neden böyle bir yola gidiliyor bir açıklamanız var mı?" şeklindeki sorusuna ise "Denetleme kurulu ilk hepsini istediler noterden sonra istemiyoruz dediler. Gökçek dönemini denetlemeyecekler 7 yıldır denetleme kurulundalar. Her dönemi denetlediniz. Onu da denetleyin. Arkamızdan konuşuyorlar. Bizim yanımızda istemiyoruz diyorlar çıkınca vermiyorlar deniyor. Bağımsız
denetleme kurumları ile görüştüm. En az 3 ayda imza atabileceklerini söylediler. İmzasız bir raporunda fayda sağlamayacağını söylediler. Ben o fotoğrafı zaten çektim. Maliye'nin yapacağı denetleme de 10-15 günde tamamlanacağını söylüyorlar. Önceki dönem bağımsız denetleme raporunda yazılanları gösteriyoruz. Onlara bile bakmıyorlar. Raporu ve eklerini pazartesi günü noter kanalıyla isteyeceğim" karşılığını verdi.
"ANKARAGÜCÜ 2 TANE KAĞIT İLE DENETLENMİŞ"
Ankaragücü'nün daha önce 2 tane kağıt ile denetlendiğini öne süren Yıldırım, "Eski raporları yan yana koyuyorum. Sadece tarihler değişmiş. adam gibi gelin denetleyin. İmtina etmeyin. Kim ne yaptıysa ortaya koyun. İşlerine geleni yazıyorlar. Biz buradayız arayın sorun. Niye peşlerinizde koşturuyorsunuz. Bizim ibramız ertelendi. Ama bizim bölümleri görüşmediler. İtiraz ettik, gittik dava açtık" dedi.
Kaynak:

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.