24 Saatin 18 Saati Seçmeni Gezen Aday
Bir ucu Kayseri’ye kadar uzanan Hızlı Tren Projesinin Kahramanmaraş ayağıyla ilgili yaptığı çıkışla bir anda Kahramanmaraş’ın gündemine oturan Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Aday Adayı Cengiz Atalar, önceki gün tüm mahalle muhtarları ile istişarelerinden sonra bütün Ak Parti teşkilatını tek tek ziyaret ediyor.

Büyükşehir’lerin ulaşım alanındaki metro, tramvay gibi projelerini yabancı desteği almadan yapabilen tek firma olan Metro Ray’ın Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Atalar, önceki gün Kahramanmaraş Merkezdeki 90 mahalle muhtarı ve Ak Parti Mahalle temsilcileri ile bir araya geldi. Muhtarların teveccühüne maruz kalan Atalar, teşkilat temayülü çalışmaları çerçevesinde ise İlçe, Belde ve mahalle mahalle dolaşarak teşkilatına mensup insanlarla fikir alışverişinde bulunuyor.

Ziyaret trafiğine Kahramanmaraş’ın Türkoğlu ilçesinden başlayan Atalar, sırasıyla Göksun, Afşin, Elbistan, Ekinözü, Nurhak, Andırın, Çağlayancerit ve Pazarcık İlçe teşkilatları ve Ak Partili Belediye Başkanları ile bir araya geldi.

Çizdiği projeler, ortaya attığı fikirler halktan ve teşkilat mensupları tarafından yoğun destek alırken, gündeme getirdiği Kahramanmaraş-Kayseri arası hızlı tren projesi Kahramanmaraş gündemine bomba gibi düştü. İstanbul-Kahramanmaraş arasını 6,5 saate düşürecek proje siyasi destek istiyor. Kahramanmaraş’ın hem fiziki hem turizm hem de kenti çıkmaz sokaktan kurtaracak söz konusu projenin ön çalışmasının Demiryolu Limanlar Hava Meydanları Müdürlüğü’nde bulunduğuna da vurgu yapan Atalar, meclise girdiğinde ilk işinin bu projeye eğilmek olduğunu söyledi.

Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Aday Adayı Cengiz Atalar, ziyaret trafiğini hız kesmeden sürdürüyor. Teşkilat temayülü çalışmaları çerçevesinde ilçe, belde başkanlıklarını ziyaret eden Atalar, önceki gün kent merkezindeki bir araya geldiği 90 mahalle muhtarı ve mahalle temsilcileri ile bir araya geldi.

Kervan Han’da düzenlenen toplantıya çok sayıda mahalle muhtarı ve Ak Parti Mahalle temsilcileri katıldı. Kahramanmaraş’ta halka en yakın olan toplum liderlerinin muhtarlar olduğunu belirten Atalar, 12 Haziran’da yapılacak seçimlerin önemine dikkat çekerek; “seçimin demokrasi tarihine yeni bir sayfa açacağını söyledi.

Atalar; “Aziz Milletimizin yıllardır özlemle beklediği “sivil ve tam demokratik bir anayasa” bu seçimlerden sonra seçilecek olan vekiller eliyle Türkiye Büyük Millet Meclisimiz tarafından yapılacaktır. 12 Haziran’ın ülkemize, Kahramanmaraş’ımıza güzellikler getirmesini ve hayırlara vesile olmasını diliyorum.” Dedi.

Toplantıya katılan Muhtarlar Derneği Kahramanmaraş Şube Başkanı Vedat Paköz ve Kahramanmaraş Mahalle ve Köy Muhtarları Derneği Başkanı Yaşar Altuntel Atalar’a övgüler yağdırarak, bütün mahalle muhtarlarını bir araya toplayarak istişare etmesinin kendilerini gururlandırdığını söyledi.

Atalar’ı mutlaka mecliste görmek istediklerini belirten Altuntel, “Milletvekili aday adayımız Cengiz Atalar’a biz canı gönülden destek veriyoruz, her zaman yanındayız. İnşallah meclise girdiğinde bizimle istişarelerinin devam etmesini bekliyoruz.” Dedi.
Muhtarlar Derneği Kahramanmaraş Şube Başkanı Vedat Paköz; “çok iyi niyetli ve yüzünde tebessüm eksik olmayan bir vekil aday adayımız var. Aday Adayımıza nasıl bir katkı yapabiliriz diye düşünüyoruz ve her zaman yanında olduğumuzu bilmesini istiyoruz.” dedi.

Gittiği bölgelerde teşkilat mensuplarının teveccühünü alan Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Aday Adayı Cengiz Atalar, teşkilat temayülü çalışmaları çerçevesinde ilk durağı Türkoğlu oldu. Türkoğlu Belediye Başkanı Mustafa Taşhan, İlçe Başkanı Seydihan Bozdoğan ile görüşen Atalar, Göksun Belediye Başkanı Ramazan Hurç, İlçe Başkanı Talhat Koska ile görüştü. Daha sonra Ak Parti Afşin İlçe Başkanı İsrafil Arslaner, Ekinözü İlçe Başkanı Kamil Ayrılmış, Nurhak İlçe Başkanı Emirhan Bilen, Andırın İlçe Başkanı Şaban Avcı, Pazarcık’ın çiçeği burnunda İlçe Başkanı İbrahim Mesut Ganidağlı, Çağlayancerit Belediye Başkanı Mehmet Yıldızlı, İlçe Başkanı Veli Çetinkaya, birçok belde belediye ve belde başkanları ile görüştü.

Görüşüp temas kurduğu insanların güven ve sempatisini kazanan Atalar rotayı tekrar kuzey ilçelerine çevirdi. Kuzey ilçelerde bulunan Belde Belediye Başkanları ve Belde teşkilatlarını ziyaret eden Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Cengiz Atalar, çok kısa zaman içerisine sığdırdığı bu çalışmalarla Kahramanmaraş’ta en iddialı aday adaylarından biri haline geldi.
Önceki gün açıkladığı bomba gibi bir proje ile tüm dikkatleri üzerine toplayarak bir anda Kahramanmaraş’ın gündemini değiştiren Atalar, bir ucu Kayseri’ye kadar uzanan hızlı trenin diğer ucunun Kahramanmaraş’a gelmesiyle kentin çehresinin değişeceğini söyledi.
HIZLI TRENLE İSTANBUL 6,5 SAAT
Bugün kentimizin sorunlarını bir işadamı olarak biliyorum. Öncelikle burada bir konuda sizi aydınlatmak istiyorum. Kendi branşım gereği büyükşehirlerin metro ve tramvay projelerini dizayn ediyorum. Kahramanmaraşlı bir işadamı olarak, Kahramanmaraş-Kayseri arası hızlı tren projesi olabilir mi? Diyerek çalışmalara başladım. Bilindiği üzere Ankara-Eskişehir arası hızlı tren şuan işletmede.
Eskişehir-İstanbul arasının ise yapımı şuan devam ediyor. Diğer taraftan da Ankara-Sivas arası hızlı tren projesinin de yapımı devam ediyor. Bu hattın Yozgat Yerköy’den geçmesi sebebiyle, Kayseri milletvekillerimiz Yerköy-Kayseri arasını yatırım programına aldırdı. Kayseri Kahramanmaraş arasında ise ön çalışma yapıldı. Bu çalışmanın detayları ise Demiryolu Limanlar ve Hava meydanları Genel Müdürlüğünde mevcuttur.

Siyasi destekle Kahramanmaraş-Kayseri arası hızlı tren projesi programa alındığında Kahramanmaraş-Kayseri 1,5 saat, Kahramanmaraş-Ankara 3 saat, Kahramanmaraş-İstanbul arası ise 6,5 saate düşer. Bu projede düşünüldüğü gibi uçuk bir maliyettede değildir. Bir ucu İstanbul’da diğer ucu ise Kayseri’de olan hızlı trenin Kahramanmaraş üzerinden Gaziantep ve Halep’e kadar uzanması, Kahramanmaraş’ın hem turizm hem de Ortadoğu ticaretinin Kahramanmaraş üzerinden yapılması sağlanır. Yani Osmanlı’nın en parlak dönemlerinde büyük bir öneme sahip olan Kahramanmaraş-Kayseri arası yine en iyi canlılığı sağlar. Böylece kentimiz çıkmaz sokaktan kurtulmuş olur. Hızlı trenin Kahramanmaraş’tan geçmesi, kentin gelişmesiyle paralel olacaktır. İnşallah sizlerin ve hemşerilerimizin desteğiyle meclise girdiğimizde ilk işimiz bu olacaktır.
İLİMİZ CAZİBE MERKEZİDİR
Diğer taraftan Kahramanmaraş her yönüyle cazibe merkezidir fakat bunu uluslar arası arenaya taşıyamadığımızdan şikâyet ediyoruz. Bakıldığı zaman Kahramanmaraş her yönüyle bir cennet kenttir.
Kahramanmaraş’a bakıldığı zaman Sanayisiyle Türkiye’nin en büyük ilk 16’cı ekonomisine sahiptir. Altın İşlemeciliği, Bakır işlemeciliği, Ağaç oymacılığı, Enerji, tekstil, Madeni Mutfak, Sim Sırma sektörü olarak Türkiye’de söz sahibidir. Fakat tek sıkıntımız tanıtımdır. Biz burada birlik ve beraberlik içerisinde bu ana sektörlerimize canlılık katarak kentimizin gelişmesinde etkin rol oynamak istiyoruz.
Onun için bu kutsal yola çıktık. Bütün hemşerilerimizin desteğini bekliyorum.
CENGİZ ATALAR KİMDİR?
1963 yılında Kahramanmaraş’ta doğdum. Elektrik Mühendisiyim, evliyim ve 2 çocuk babasıyım.
İş hayatına Afşin- Elbistan Termik Santrali’nde Amerikan Foster Wheeller international corparation firmasında montaj mühendisi olarak başladım.
Daha sonra dünyanın en büyük üç firmasından biri olan Alman firması Siemens AG’nin Türkiye kanadı Siemens AŞ’de iş geliştirme ve projeler koordinatörlüğü görevinde bulundum.
Başta Almanya olmak üzere Avrupa’nın değişik ülkelerinde ulaşım, özellikle de raylı toplu taşıma sektöründe birçok uzmanlık ve yöneticilik eğitimi aldım.
Yıllarca bu sektörde ve Siemens firmasında kazandığımız uluslararası tecrübeyi hayata geçirmek için bir ortağımla “E+M Elektrik Sistem Hizmetleri Ltd. Şirketi”ni kurduk. Yıllardır uyum içinde çalışan firmamızda görev alan yüzlerce elemanın uzmanlık ve yöneticilik seviyesinde yetişmesini sağladık.
Bugüne kadar metro, hafif metro ve tramvay konularında birçok projeye imzamızı attık. Bu projelerimizin birkaç tanesini sayacak olursak,
”İstanbul Kadıköy-Moda Nostaljik Tramvay Projesi”,
“Eminönü-Kabataş Tramvay Pprojesi”,
“Sultançiftliği-Edirnekapı Hafif Metro projesi”,
“Eskişehir Tramvay Projesi “ ve
“TAİ Erken Uyarı Awacs Uçakları Hangar Projeleri”
“Otogar-Bağcılar-Kirazlı Hafif Metro Projesi”
“Kirazlı 1–Başak Konutları –İkitelli-Olimpiyat Köyü Metro projesi”
VE SON OLARAKTA
“Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Hafif Metro Projesi” tarafımızdan tamamlanmıştır.
Halen devam eden önemli projelerimizde bulunmaktadır.
Şu anda sektörde bu işleri yapabilen tek Türk firması konumundayız.
Milli sermayemizin yurtiçinde kalması açısından da şirketimizin konumu çok önemlidir.
İşte biz bu birikim ve tecrübelerimizi Allahın izniyle Ak partinin hizmet yarışında kullanmaya talibiz.
Bu toplum, projesi olan, inançlı, kararlı insanlara güvenir.
Bu toplum, samimi insanı sever.
Yeter ki biz, doğru zamanda, doğru yerde duralım, samimi olalım, mücadelemize yüreğimizi katalım, inanın güzel toplumumuz gereğini yapacaktır.
Yeter ki biz samimi olalım.
Yeter ki birbirimize inanalım, birbirimizi anlayalım.
Özellikle Kahramanmaraş’ımız için:
Mücadele ruhu taşıyan,
Azimli, inançlı ve kararlı,
İyi iletişim kurabilen,
Halka yakın,
Açık, samimi ve dürüst olan,
Başarıyı ve ödülü paylaşabilen kişilere imkân tanıyalım, onlara destek olalım.
BUGÜNE KADAR YAPTIKLARIMIZ
”İstanbul Kadıköy-Moda Nostaljik Tramvay Projesi”,
“Eminönü-Kabataş Tramvay Pprojesi”,
“Sultançiftliği-Edirnekapı Hafif Metro projesi”,
“Eskişehir Tramvay Projesi “ ve
“TAİ Erken Uyarı Awacs Uçakları Hangar Projeleri” nin elektro-mekanik işlerinin tamamını alt yüklenici olarak üstlenilmiş, bu projeler başarı ile bitirilmiş ve işletmeye açılmıştır.
“Otogar-Bağcılar-Kirazlı Hafif Metro Projesi” elektro-mekanik işlerinin tamamı,
“Kirazlı 1–Başak Konutları –İkitelli-Olimpiyat Köyü Metro projesi” nin elektro-mekanik işlerinin bir kısmı,
“Edirnekapı-Topkapı Hafif Metro Projesi” nin elektro-mekanik işlerinin tamamı, ray, güç ve sinyal sisteminin sökümünün tamamı alt yüklenici olarak üstlenilmiştir.
Bu projelerin bir kısmı tamamlanmış, bazı projelerin yapımı ise devam etmektedir.
“Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Hafif Metro Projesi” ise son derece uygun fiyatlarla direk müteahhit olarak üstlenilmiş ve başarı ile tamamlanmıştır. Bu sayede tekel firmaların ve yabancı firmaların belirlediği yüksek rayiçler yarı yarıya aşağıya çekilmiştir.
Yine Gaziantep Büyük Şehir Belediyesince ihale edilen “hafif raylı sistem depo ve triyaj alanı yapım işi” çok uygun fiyatlarla alınmış ve dört ay gibi rekor bir sürede tamamlanmıştır. “Gaziantep hafif raylı sistemin işletme ve bakım işi” de üstlenilmiştir.
“İzmir Menemen – Cumaovası Banliyö Projesi”nin metroya çevrilme işinin müşavirliği, belediye adına üstlenilmiş ve işletmeye açılmıştır. Ayrıca bu işin bakım işi de üstlenilmiştir.
“Bursa Nostaljik Tramvay Projesi” üstlenilmiş olup proje tamamlanma aşamasındadır.

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.