Bakan açıkladı! Osmaniye, 2025’te Hızlı Trene Kavuşacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projesi ile Mersin-Gaziantep arasının 2 saat 15 dakikaya ineceğine dikkati çekti.

Karaismailoğlu, “Hattımızı 2025 yılında tamamlayıp halkımız hizmetine açmayı planlıyoruz. Hızlı tren hattımız lojistik olarak en önemli hatlarımızdan biri olacak. Gaziantep’ten, Osmaniye’den binen bir vatandaşımız Mersin, Konya, Ankara ve İstanbul üzerinden Avrupa’ya ulaşma imkanına sahip olacak” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projesi’nin Toprakkale-Bahçe İstasyonları arasındaki tünel yapım şantiyesini ziyaret etti. Yetkililerden proje hakkında bilgi alan Karaismailoğlu, daha sonra açıklama yaptı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye’yi dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına yükseltme hedefiyle çalışmalara 7/24 devam ettiklerini kaydeden Karaismailoğlu, dünyanın gıpta ile takip ettiği projeleri bir bir hayata geçirdiklerini söyledi.

ÜLKEMİZİ YENİDEN DEMİR AĞLARI İLE ÖRÜYORUZ

“Bu emeğin karşılığında Türkiye güçlendi, bu emeğin karşılığında Türkiye kalkındı, bu emeğin karşılığında Türkiye büyüdü” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Demiryollarımız, bu ülkenin ve bu toprakların ekonomik ve sosyal hayatının ötesinde, tarihi ve stratejik bir öneme sahiptir. Asya ile Avrupa arasında, Çin’den Londra’ya kadar demir ipek yolunun Orta Koridoru’nda yer alan ülkemiz, uluslararası yük ve yolcu taşımacılığında bir merkezdir. Hükümetlerimiz döneminde ülkemizin demiryollarının gelişmesi için yaptığımız yatırım herkesin takdirini kazanıyor. Ülkemizi yeniden demir ağları ile örüyoruz. 2003 yılında 10 bin 959 kilometre olan demiryolu uzunluğumuzu, 13 bin 50 kilometreye çıkardık. Toplam, 4 bin 693 kilometrelik demiryolu hattında da inşaatımız devam ediyoruz. Ayrıca, ülke genelinde, toplam 13 bin 978 kilometrelik demiryolu hattında yapım, ihale ve etüt-proje çalışmalarını sürdürüyoruz.”

ÜLKEMİZİ, ULAŞIMIN HER MODUNDA ULUSLARARASI BİR KORİDORA DÖNÜŞTÜRDÜK

Türkiye’nin yıllardır süren altyapı probleminin büyük ölçüde çözüldüğüne vurgu yapan Karaismailoğlu, Türkiye’yi Asya, Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Kafkaslar ve Kuzey Karadeniz ülkeleri arasında ulaşımın her modunda uluslararası bir koridora dönüştürdüklerini ifade etti.

Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Filyos Limanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü,1915 Çanakkale Köprüsü, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları gibi dev ulaştırma projelerinin başarıyla tamamlandığını ve hizmete açıldığını aktaran Karaismailoğlu, “Durmaksızın milletimizin ihtiyacı olan projeleri hayata geçirdik. Milletimize hangi sözü verdiysek yerine getirdik. 7/24 çalıştık, çalışmaya da devam ediyoruz. Dev projeleri milletimizin hizmetine sunarken, illerimizdeki altyapı çalışmalarına da hız verdik. Hükümetlerimiz döneminde Osmaniye’nin ulaşım ve iletişim yatırımları için 3 milyar 755 milyon liraya yakın yatırım gerçekleştirdik. 2003-2022 yılları arasında Osmaniye’de toplam 2 milyar liralık demiryolu yatırım gerçekleştirdik. Osmaniye’de hükümetlerimiz döneminde; Yenice-Fevzipaşa-Narlı Hattı, Taşoluk-Fevzipaşa-Beyoğlu hattı arasında 55 kilometrelik demiryolunu yeniledik. Ayrıca, İskenderun-Toprakkale hattında 46 kilometrelik demiryolunun yenilemesini yaptık. Çukurova Bölgesi ve İskenderun Körfezi’ndeki sanayi tesislerine, Yumurtalık Serbest Bölgesi Sanayi Merkezlerine ve limanlara demiryolu iltisak hattı bağlantısının etüt çalışmalarını tamamladık” değerlendirmesinde bulundu.

MERSİN-GAZİANTEP ULAŞIM SÜRESİ 2 SAAT 15 DAKİKAYA İNECEK

Osmaniye il sınırları içerisinde 74 kilometrelik demiryolu ağının mevcut olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Proje şu bilgileri verdi:

“Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projemizi; Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerini birbirine bağlayan; saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hat olarak planladık. Bu büyük projedeki çalışmalar, 6 kesim halinde şu anda devam ediyor. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arası mevcutta 361 kilometre. Projenin tamamlanması ile bu mesafe 295 kilometreye, iki hat arasındaki ulaşım süresi de 6 saat 23 dakikadan, 2 saat 15 dakikaya inecek. Hattın tamamlanmasıyla birlikte ayrıca, Adana-Osmaniye seyahat süresi ise 80 dakikadan 40 dakikaya düşecek. Bu büyük projenin Toprakkale-Bahçe bölümü 58 kilometre olacak. Bu hat üzerinde; 16 bin 516 metrelik 32 adet tünel, 602 metrelik 6 adet köprü ve viyadük ile birlikte, 30 adet alt ve üst geçit yer alıyor. Güzergahta; 13 kilometrelik tünelli kesimin altyapı çalışmalarında yüzde 56’lik bir fiziki ilerleme sağladık. Kalan 45 kilometrelik güzergahın altyapısı ile hattın tamamının üstyapı ve Elektrik-Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon yapım işleri de Altyapılar Genel Müdürlüğümüz tarafından tamamlanacak. Hattımızı 2025 yılında tamamlayıp halkımız hizmetine açmayı planlıyoruz. Hızlı tren hattımız lojistik olarak en önemli hatlarımızdan biri olacaktır. Gaziantep’ten Osmaniye’den binen bir vatandaşımız Mersin, Konya, Ankara ve İstanbul üzerinden Avrupa’ya ulaşma imkanına sahip olacaktır önümüzdeki 3 yıl içerisinde.”

MULTİMODEL BİR SİSTEMİ BENİMSEDİK

Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, kara, hava, demir ve denizyolu hatlarında birbirlerini tamamlayan multimodel bir sistemi benimsediklerini anlatarak, tüm ulaşım modlarında olduğu gibi demiryolu yatırım ve hedeflerinde de önümüzdeki dönemin yol haritalarını belirlediklerini söyledi. “2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımıza göre; demiryollarındaki yolcu taşımacılığı payını, yüzde 1’den, yüzde 6,2’ye çıkaracağız” diyen Karaismailoğlu, yük taşımacılığının payını yüzde 5’ten, yüzde 22’ye, hızlı tren bağlantısına sahip olan il sayısını da 8’den 52’ye yükselteceklerini kaydetti. Yıllık yolcu taşımacılığını 19,5 milyondan 270 milyona çıkaracaklarını dile getiren Karaismailoğlu, yıllık yük taşımacılığını da 55 milyon tondan, 448 milyon tona ulaşacak.

TEK DERDİMİZ VATAN; İLKEMİZ ÇALIŞMAK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Emniyetli, hızlı, verimli ve etkin bir demiryolu altyapısını oluşturacağız. Demiryollarında, toplam enerji ihtiyacının yüzde 35'inin yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılayacağız. Bizler, yoğun iş ve üretim tempomuzda, Cumhurbaşkanımızın işaret ettiği gibi ‘Durmak yok, yola devam’ ilkesiyle çalışıyoruz. Tek derdimiz vatan; ilkemiz, çalışmak, hedefimiz daha gelişmiş Türkiye’yi, bölgesinde lider dünyada öncü ülkelerden biri haline getirmekti” dedi.

İlgili Haberler
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.