Türkiye’nin yüzde 94’ü online alışveriş yapıyor

Türkiye’nin yüzde 94’ü online alışveriş yapıyor
Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 94’ü son bir yılda en az bir kez online alışveriş yaptı. Online alışveriş sepetleri yaklaşık 186 TL’ye dolduruldu. Tüketiciler pandemide dijitale yatırım yapan markaları tercih etti.

Ipsos tarafından Türkiye’deki 5 bin kişilik katılımcıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 94’ü son bir yılda en az bir kez online alışveriş yaptı. Hızlı tüketim ürünlerinde bu oran yaklaşık yaklaşık 70’i buldu. Bir sepete ortalama 186 TL ödendi. 

TÜKETİCİLERİN YÜZDE 72’SİNİN DİJİTALLEŞEN MARKALARA BAĞLILIĞI ARTTI

Cisco AppDynamics, pandeminin başlangıcından bu yana tüketicinin dijital hizmetlere olan güveninin arttığını ortaya koyan bir rapor yayımladı. Dünya çapına 13 binden fazla tüketicinin dijital davranışlarını inceleyen araştırmada tüketicilerin artık dijitaldeki kötü alışveriş deneyimine ikinci bir şans vermediği belirtiliyor. Tüketicilerin yüzde 72’sinin ise dijitalleşmeye yatırım yaparak hizmet kalitesini artıran markalara bağlılığının arttığı vurgulanıyor.

DİJİTALLEŞMEYE TALEP YÜZDE 76’YA YÜKSELDİ

Tüketicinin pandemiyle birlikte dijitalleşen markaları tercih ettiğine değinen dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Tüketicilerin yüzde 76’sının şirketlerin dijitalleşmesi konusundaki beklentisi 2020’nin başından bu yana arttı. Dijitaldeki müşteriyle kurulacak doğru ve etkili iletişim, hedef kitleyi büyütecek ve karlılık oranını artıracak en kritik basamaklardan biri. Basamakları sağlam adımlarla çıkmak için marka hedefine uygun olarak geliştirilmiş dijital pazarlama stratejilerinden güç almak, içinde bulunduğumuz dijital çağın bir zorunluluğu.” açıklamasında bulundu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.