MEB Sorunlar

Hayattan en haz aldığım üç şey gözlemlemek, düşünmek ve yazmak.

Bu bağlamda nefes aldığım her an gözlemlerim neticesinde edinimlerimi satırlara aktarmaya devam ediyorum.

Bu yazımda MEB camiasının sorunlarına dair gözlemlerimi kaleme aldım.

Bir başka yazımda ise olumlu gözlemlerimi aktaracağım.

1-“İhtiyaç planlaması” yapılmaması

2- Kadro harici “sözleşmeli-ücretli” vb. atamalar

2- Eğitimcilerin kendini “revize” etmemesi

3-“İletişim” kültüründen yoksun kişilerin eğitimde yer alması

4-“Empati” ve “pedagoji” yetersizliği

5-Okulların “maddi imkân” kısıtlılığı

6-Korkuya dayalı otorite

7-“Öğrenme” yerine “başarı” ve “sınav” odaklı bir süreç yürütülmesi

8-“Düşünme” ve “sorgulama” becerisinin göz ardı edilmesi

9- Çalışma refahını bozan kurum içi “adaletsizlik”ler

10-Çoktan test seçmeli “test bataklığı” ve “deneme fetişizmi”

11- “Kalabalık” sınıflar, “bilinçsiz” veliler, “niteliksiz” idareciler,

12-“Spor” ve “sanat” içerikli derslerin hobi olarak görülmesi

13-Vizyonsuzluk

14-“Liyakat” yerine “kimlik, ideoloji ve bireysel ilişkiler”in öncelenmesi

15-Yönetmelik ifadelerinin muğlaklığı

16- Öğretmenin “itibarını” ve “saygınlığını” azaltan yaklaşımlar

17-“Düşünen”, “üreten” bir nesil yerine “ideolojik nesiller” yetiştirilme gayesi

18-Siyaset üstü bir “eğitim politikası”nın inşa edilememesi

19- Okul-sınıf-bahçe alanının yetersizliği ve

20-“Klasik okul-sınıf” modeli

21- Haftalık ders saatlerinin yoğunluğu

22-Ders çıkış saatlerinin “erken-geç” olması hususu

23- Eğitim-öğretim sürecini destekleyecek “materyal” eksikliği

24-Gereksiz kâğıt israfına sebebiyet “evrak işleri”

25-“Donanımı” ve “niteliği”yle ön plana çıkmış öğretmenleri teşvik edecek bir yapının yoksunluğu

26-Mobbing

27-“Temizlik” ve “güvenlik” elemanlarının yetersizliği

28-“Müfedat” yoğunluğu

29-Öğretmen ihtiyacının karşılanamadığı bölgelerde “zorlayıcı” bir sistemden ziyade “teşvik sistemi”nin hayata geçirilmemesi

30-Değerler eğitiminin “bilimsel” ve “evrensel” ölçütlere uygun bir içerikle işlenmemesi

31-“Yerlilik-Millilik-Evrensellik” dengesinin muhafaza edilememesi

32-Öğretmenlerin “yaşam refahı”nı arttıracak maddi ve manevi adımların atılmaması

33-“Süreç” yerine “sonuç” odaklı bir anlayışın hâkim olması

34-Eğitim-öğretim sürecinde “eğitim” cihetinin ihmal edilmesi

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet GÜLER Arşivi