Kahramanmaraş’ta akıl ve zeka oyunları çalışmaları yapıldı

Kahramanmaraş’ta akıl ve zeka oyunları çalışmaları yapıldı
Kahramanmaraş Onikişubat İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüyle ortaklaşa düzenlenen seminerlerde önemli çalışmalar yapıldı.

İGEDER (İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği) 2006 yılında Öğretmenlerin kişisel, mesleki ve sosyal gelişimine katkıda bulunmak amacıyla gönüllü öğretmenler tarafından kurulmuş bir sivil toplum kuruluşudur. Derneğimiz, Eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde değişmez ve asıl unsur olan öğretmenlere, yasalar çerçevesinde imkânlar sunmak, danışmanlık yapmak, uluslararası standartlarda proje geliştirmek suretiyle Türkiye’nin ve insanlığın geleceği olan çocuklarımız ve gençlerimizin eğitimine destek vermek için çalışmaktadır.

Yurt içi ve yurt dışı faaliyetlerini çeşitlendirmek adına yapılan projelerde çeşitli yerli ve yabancı Sivil Toplum Kuruluşları va Devlet kurumları ile işbirliğine yönelik protokoller imzalayan dernek yetkilileri, geçtiğimiz yıllarda İç İşleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Yurt Dışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (YTB), Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA), Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, Yunus Emre Enstitüsü gibi devlet kurumları ile önemli projelere imza atmıştır. İGEDER’in bu amaçla bir çok şehirde temsilciliği bulunmaktadır.

whatsapp-image-2019-09-13-at-19.37.37.jpeg

Bu amaçla, Kahramanmaraş’ta;

2019 Eylül ayı seminer döneminde Onikişubat ilçemizin çeşitli okullarında, İGEDER Kahramanmaraş temsilciliği ile Kahramanmaraş Onikişubat İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüyle ortaklaşa düzenlenen seminerlerde ‘’akıl ve zeka oyunları’’ ve ‘’etkinliklerle değerler eğitimi‘’ atölye çalışmaları yapıldı. Büyük beğeni alan bu çalışmalar İGEDER Formatörü-Eğitimci Musa SARI tarafından verilmiştir.

Akıl ve zeka oyunları atölyesi; ders içi etkinlikleri çeşitlendirmesi; öğrencinin ilgi, motivasyon ve katılımını artırmasıyla öğretmenin sınıf içindeki etkisini artırmasına sebep olur. Bununla birlikte öğrencilerin sınav başarılarının, dolayısıyla okul başarısının artmasında da etkilidir. Öğrenciler için ise soyut düşünme, mantık yürütme, konsantrasyon, problem çözme, planlı hareket etme, ekip çalışmasına yatkınlık, girişimcilik ve eleştirel düşünme becerilerini kazandırır.

Etkinliklerde, Süleyman Demirel İlkokulu Öğretmenlerine, Barbaros İlkokulu Öğretmenlerine, Şehit Fatih Gök İlkokulu Öğretmenlerine atölye çalışması yaptırıldı.

whatsapp-image-2019-09-13-at-19.37.38(1)-001.jpeg

Etkinliklerle Değerler Eğitimi Atölyesi’nde; kaybolan değerlerimizin genç nesle aktarımına dair problemler ve bu problemlerin nasıl aşılabileceğine yönelik etkinlikler uygulamalı olarak yapıldı. Bu kapsamda ilçemizde görev yapan ilkokul ve ortaokul din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerine Zekeriya Tanrıverdi İmam Hatip Ortaokulu’nda 70 kadar öğretmene bu çalışmalar seminer olarak verildi.

Çalışmalara katılan öğretmen ve idareciler; bu tür farklı atölyelerin çocuklar için faydalı olacağını ve bu çalışmaların tüm öğretmenlere verilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.

Eğitim sistemimiz ameliyat masasında ve neşter vurulmaktadır. Bilindiği üzere teknoloji ve bilim gelişiyor, fakat insanlık ahlak açısından sınıfta kalmaktadır. Nice suçlar, kabahatler eğitimli insanlar tarafından da yapılmaktadır. Bu itibarla önce insan yetiştirilmeli ve böyle faydalı eğitim hizmeti sunan STK’ lar desteklenmelidir. Mahir İZ, Nurettin Topçu, Yaman Dede gibi şahsiyetleri örnek alan ve onların hizmetlerini gelecek kuşaklara taşıyan ve bir eğitim modeli sunmaya çalışan bu tür derneklere ihtiyaç vardır. Saygılar.

whatsapp-image-2019-09-13-at-19.37.38-001.jpeg

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.