Prof. Dr. Niyazi Can Nasıl Bir Eğitim konulu seminerini verdi

Prof. Dr. Niyazi Can Nasıl Bir Eğitim konulu seminerini verdi
Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğünde gerçekleştirilen Zirvedekiler Buluşuyor konulu eğitim yöneticilerine yönelik seminerler dizisinin üçüncüsü “Nasıl Bir Eğitim” konusu ile devam etti

Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğünde gerçekleştirilen Zirvedekiler Buluşuyor konulu eğitim yöneticilerine yönelik seminerler dizisinin üçüncüsü “Nasıl Bir Eğitim” konusu ile devam etti

Kahramanmaraş İl Millî Eğitim Müdürlüğü eğitim müfettişleri başkan ve yardımcıları, müdür yardımcıları ve şube müdürleri, ilçe milli eğitim müdürleri ve şube müdürleri ile eğitim kurum müdürlerinin katıldığı  KSÜ’den Prof. Dr. Niyazi Can tarafından verilen seminer büyük ilgi topladı

“Bilim ve teknolojiye hakim olanlar kuvvet, iktidar ve refaha sahip olmaktadır. Çağımızda okullara sahiplik “insan değerleri merkezli”, “birey merkezli” öğretim olarak anlaşılmaktadır.” Diyen Prof. Dr. Niyazi Can seminerinde şu bilgileri verdi.

“Eğitimin en büyük gayesi kişiye özgüveni kazandırmak ve kendi zihin aleminin zenginliklerini tanımasını sağlamak olmalıdır”  RalphWaldoEmerson

Eğitim etik değerlerin kazandırılması sürecidir.

EĞİTİMDE SOMUT GÖSTERGELER

Okul öncesi döneme gelen, herşeyi merak eden, cıvıl cıvıl çocuklar ve sonrası...Oyun çağında, test çözen, sırtında ağır çanta 5+3 yapılarak yönlendirmesi olmayan ilköğretim kademesi....

Lise olmaktan çıkan liselerimiz…Okul etkinlikleri, kalite çalışmaları vs. Ürün: Bireylerde kalitesiz davranışlar....,Değersizlik, Eskimişlik, bıkkınlık, karamsarlık, ezbercilik, argo konuşma…..

NE YAPMALIYIZ

Değişime, gelişmeye yatkın bireyler yetiştirmek, Okulları/sınıfları yeniden yapılandırmak

Okulları stratejik bir kurum olarak yeniden düşünmek, okulları yeniden dönüştürmek, Öğrenen okulları kurmak, Çocuğun gelişim özelliklerine göre sınıflar;Oyunlaştırılmış eğitim(somut işlemler dönemi)

ÖĞRETMEN LİDERLİĞİ

Değişimi-dönüşümü okuldan başlatma yanlılarının yöneticinin liderliği yanında öğretmenin liderliğini de önemsediği görülür. Yeterliğin en önemli göstergelerinden biri öğretmenin liderlik özellikleridir.

Lider öğretmen;

 Mesleğini seven, kendisine ve çevresine güvenen kişidir.....

Bilgilerini ve becerilerini meslektaşlarıyla paylaşır,  Eğitim araştırmalarıyla ilgilenir, Tecrübesiz öğretmenlere rehberlik eder, .....

Sınıf etkinlikleri kadar okul etkinliklerini de önemser, Okulu geliştirme projeleri hazırlar, Akademik öğretmen yetiştirme programlarına destek verir, Sosyalleşme düzeyleri yüksektir, Eğitim politikalarıyla ilgilenir, gerektiğinde riskler alır ve Okul kararlarının oluşturulması sürecine de etkin olarak katılır.

650.20120421175707.jpg

651.20120421175724.jpg

652.20120421175739.jpg

653.20120421175757.jpg

MEM BASIN

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.