1. HABERLER

  2. POLİTİKA

  3. TÜRKİYE YAPAY ZEKA ZİRVESİ

TÜRKİYE YAPAY ZEKA ZİRVESİ

İstanbul Teknik Üniversitesi’nde (İTÜ) düzenlenen Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde yapılan “Ticaret Dünyasında Yapay Zeka” panelinde ticarette yapay zeka çözümlerine ilişkin değerlendirmeler yaptı.

TÜRKİYE YAPAY ZEKA ZİRVESİ

Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) şirketi Tanı Genel Müdürü Hülya Varlık, "Nesnelerin interneti dünyasına gittiğinizde ve orada bu bilgiyi yakaladığınızda arabada çalan müzik bile etkili hale geliyor. Tüketicilerin dinlediği müzik, alışveriş alışkanlıklarını belirliyor. Biz de Tanı’da hem hizmetlerimiz hem ürünlerimiz açısından çalışmalarımızı devam ettiriyoruz." dedi.

Varlık, İstanbul Teknik Üniversitesi’nde (İTÜ) düzenlenen Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde yapılan “Ticaret Dünyasında Yapay Zeka” panelinde ticarette yapay zeka çözümlerine ilişkin değerlendirmeler yaptı.

Tanı olarak 2002 yılında kurulduklarından bu yana veri analitiği üzerine çalışmalar yaptıklarını belirten Varlık, “Müşteri tanımaktan gelen bir işimiz var. Bu yapıyı kullanmaktaki temel unsur müşterileri tanımak ve doğru unsurları ona sunabilmekten geçiyor. Her firmanın çeşitli temas noktaları var. Müşterinin kararları dediğimizde hava durumu dahi çok etkili olabiliyor ve bunun gibi çok fazla dış verilerden oluşan faktörler var.” ifadelerini kullandı.

Tüketici verisinde kanunun izin verdiği boyutlarda çalışmalar yaptıklarını anlatan Varlık, ana gündemlerinde müşterileri için oluşturdukları stratejilerin bulunduğunu kaydetti.

Varlık şöyle konuştu:

“Farklı sektörlerde farklı modellemeler gündemimizde, kime hangi kampanyayı sunmalıyız, bu kampanyayı sunduğumuzda ne elde edeceğiz gibi konularda analizler yapıp performanslarımızı gözlemleyebiliyoruz.

Örneğin market sektöründe dijital insertler yaratıyoruz. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları, bazı özel dönemler gibi unsurlara dayanan analizlerde tamamen bireye özel dijital insertler oluşturuyoruz. Buradaki performans artşının da yüzde 30’lara ulaştığını söyleyebiliriz.”

-“Nesnelerin interneti son derece ciddi bir konu”

Varlık, tüketicilerin dinledikleri müzik çeşidinin de müşterilerin hangi alana duyarlı olduklarını etkilediğini anlatan Varlık, şunları kaydetti:

“Nesnelerin interneti dünyasına gittiğinizde ve orada bu bilgiyi yakaladığınızda arabada çalan müzik bile etkili hale geliyor. Tüketicilerin dinlediği müzik, alışveriş alışkanlıklarını belirliyor. Biz de Tanı’da hem hizmetlerimiz hem ürünlerimiz açısından çalışmalarımızı devam ettiriyoruz.

Geleceğe baktığımızda uzun bir yolculuk ve bu yolculukta nesnelerin interneti (IoT) son derece ciddi bir konu. Gelecekte çok daha büyük değişikliklere şahit olacağımızı düşünüyor ve tüm bu süreçlerde startuplarla yapılacak çalışmaları çok önemsiyoruz.”

Migros Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Direktörü Kerim Tatlıcı, stok-sipariş durumunu kişiye ihtiyaç olmadan makineler ve yapay zeka ile tamamlamayı planladıklarını belirterek, yapay zeka konusunda çalıştıklarını kaydetti.

Migros’un yapay zeka çözümlerini kullanarak tedarik, lojistik, hırsızlığın önlenmesi, sunum ve mağaza içi deneyim gibi çeşitli alanlarda şirket için sürdürülebilir çözümler sağlamaya çalıştığını anlatan Tatlıcı, çalışmaları birçok alanda sürdürdüklerini söyledi.

Tatlıcı, “Mağazayı bırakıp sanal mağazaya yönelen kitle bizim için kayıp mı, kazanç mı bunu anlamaya çalışıyoruz.” örneğini verdi.

Kurumsal şirketlerin start up’larla beraber geliştireceği iş modelleriyle devletten de teşvik alabileceğini anlatan Tatlıcı, Türk yapay zeka ekosisteminin bu şekilde daha hızlı gelişebileceğini söyledi.

- “Öncelikli sorunları daha hızlı ele almaya çalışıyoruz”

Multinet Up Üst Yöneticisi (CEO) Demirhan Şener de, Multinet Up’ın 7 şirketten oluşan bir grup olduğunu belirterek, “Yatırım yaptığımız start up’ların tamamı 7 seneden beri bizimle çalışıyor. Bu ekosistem içindeki oyuncularla beraber çalışıyoruz. Bundan da gurur duyuyoruz.” dedi.

Kurumsal 21 bin müşteri ile çalıştıklarını aktaran Şener, 2 milyon kullanıcıları bulunduğunu söyledi. Multinet’in teknoloji ve müşteri deneyimi eksenli bir organizasyon yapısına gittiğini anlatan Şener, “Yapay zeka analizleri ile sorunları saptamaya ve çözmeye çalışıyoruz. Bir müşteri bir sorunu için hem sosyal medyadan yazıp hem de telefon ediyorsa bunu bir şekilde anlayıp önceliklendirmemiz lazımdı. Bilindiği gibi 3 defa olumlu geri dönüş alamayınca müşterinin algısı olumsuza dönüyor sizinle ilgili. O nedenle müşterilerimizin sorunlarını, özellikle mükerrer sorunlarını yapay zeka ile öncelikli sorunları daha hızlı ele almaya çalışıyoruz.” bilgilerini verdi.

Google Cloud Ülke Müdürü Önder Güler ise Türk yaklaşımı ile yapay zekaya duygusal bir yaklaşımla bakıldığını belirterek, “Odağın sıradan bilgi işlem gücüne harcandığı dünya artık geride kalıyor. Biz ise maalesef duygusal yaklaşmaya devam ediyoruz. Bu konuda, yapay zeka alanında kamuya açık veri olmadan ilerlemek zor. Şirket ve kurumların ürettiği sadece içsel veriler genel durumu anlamada ne kadar sağlıklı olabilir? Ciddi bir istihdam ve katma değer yaratma fırsatı var. Bu gibi kırılmalar 15 senede bir gelir ve bizim bunu ıskalamamamız lazım.” diye konuştu.
Müşteri odaklı ihtiyaçlara çözüm getiren şirketlerin daha bütüncül inovasyonlar getireceğini anlatan Güler, büyük şirketlerin çalışma sistematiğinin köklü inovasyonlar için hantal kalabileceğine işaret etti.

Türkiye Yapay Zeka Zirvesi gün boyunca düzenlenecek paneller ve konuşmalarla devam edecek.
 

Kaynak: