Türkçe/Edebiyat Öğretmenleri Tükenmişlik Sendromunda

Türkçe/Edebiyat Öğretmenleri Tükenmişlik Sendromunda

Özellikle Türkçe/Edebiyat Öğretmenlerinin artan iş yükü çekilmez hale geldi.

Okuma/yazma/dinleme sınavları, yarışmalar, projeler, törenler, programlar, evraklar Türkçe/Edebiyat Öğretmenlerinin iş motivasyonunu tarumar ediyor.

1-Yönetmelikte olmamasına rağmen yöneticilerin her işi/komisyonu/töreni Türkçe/Edebiyat Öğretmenlerine yıkma anlayışına dur denilmelidir.

2-Diğer branşlara nazaran on kat artan iş yükü sebebiyle ilave ek ders ödemesi yapılmalıdır.

4- Belirli Gün ve Haftaları, milli bayramları kutlama görevinin tüm öğretmenler için geçerli olduğu hakikati hatırlatılmalıdır.

5- İlave sınav yapılması istenen Okuma, Yazma, Konuşma ve Dinleme Becerileri 4 ayrı ders olarak planlanmalıdır.

6- Yazmanlık görevinin okullarda okuma/yazma becerisi olan her öğretmen için geçerli olduğu hususu unutturulmamalıdır.

7- Milli Eğitim Müdürlükleri ve okul yönetimleri tarafından branşlar arası iş yükü adaletini ortadan kaldıran ilave görevlere ek ders ödemesi yapılmalıdır.

8- Yeni maarif programı ile iyice içinden çıkılmaz bir hale gelen evrak yükü azaltılmalıdır.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yazarlar Haberleri