Türkiye’de metro ve tramvay gibi projeleri yabancı desteği almadan yapabilen tek firma olma özelliğini taşıyan Metro Ray’ın Yönetim Kurulu Başkanı işadamı Cengiz Atalar, Kahramanmaraş’ı geleceğe taşıyacak bir proje ile basın karşısına çıktı.
Büyükşehirlere metro, tramvay gibi ulaşım alanında hizmet veren Metroray Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Atalar düzenlediği basın toplantısı ile Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Aday Adaylığını resmen açıkladı.
Kervan Han’da basın mensupları ile bir araya gelen Atalar, Kahramanmaraş-Kayseri arası hızlı tren projesinin programa alınarak yapılması, Kahramanmaraş’ın makus tarihinin yenilmesinin sağlanacağını söyledi.
Basın toplantısının ilk bölümünde Türkiye’deki Ak Parti gerçeğini verdiği örneklerle anlatan Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Aday Adayı Atalar; “Ülkemizin çok partili Demokratik sisteme geçmesinin ardından yapılan bütün seçimler kuşkusuz ki kendi içinde ve döneminde anlamlı ve önemlidir. Ancak; 12 Haziran’da yapılacak olan seçim; Demokrasi tarihimizde yeni bir sayfa açacaktır. Aziz Milletimizin yıllardır özlemle beklediği “sivil ve tam demokratik bir anayasa” bu seçimlerden sonra seçilecek olan vekiller eliyle Türkiye Büyük Millet Meclisimiz tarafından yapılacaktır. Sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan öncülüğünde 14 Ağustos 2001 yılında kurulan AK Parti henüz bir yılını doldurmadan girmiş olduğu ilk sınavda Milletimiz tarafından baş tacı edilmiştir” diye konuştu.
BÜTÜN COĞRAFYADA SÖZ SAHİBİYİZ
Atalar konuşmasını şöyle sürdürdü; “Avrupa’dan Amerika’ya, Balkanlardan Kafkaslara, Ortadoğu’dan Afrika’ya kadar dünya coğrafyasında ezilen sömürülen, haksızlığa uğrayan insanların dikkat ve takdirleri Ak Parti iktidarında Türkiye üzerinde toplanmıştır. Tam demokratik ve hayat standartları yüksek bir ülke olmak amacıyla yapılan hizmetlerle ülkemiz; ekonomiden siyasete, sağlıktan eğitime, yargıdan, demokratik standartlara kadar birçok alanda büyük bir dönüşüme şahit olmuştur.
Her alanda yenilikleri kendine ilke edinen, Türkiye’nin geleceğini sağlam temeller üzerine oturtan partimizin koymuş olduğu 2023 Türkiye hedefi vardır. Bilindiği üzere Dünya’da Çin’den sonra en hızlı büyüyen ikinci ekonomiye sahibiz.
PARTİMİZİN 2023 HEDEFİNDE BENDE VARIM
Başbakanımız ve ekibinin uyguladığı istikrarlı politika ve güvenle Türkiye’yi 2023 yılında Dünya’nın en büyük 10 ekonomisi arasına girdirme hedefi vardır. Bu hedefin temelleri atıldı, şimdide bu temellerin üzerine bu dönem katkılar yapılacak. Bizde bu ekibin arasında yer almak, kentimizi Ankara’da temsil etmek, sorunlarını çözmek için aday adayı oldum.
HIZLI TRENLE İSTANBUL 6,5 SAAT
Bugün kentimizin sorunlarını bir işadamı olarak biliyorum. Öncelikle burada bir konuda sizi aydınlatmak istiyorum. Kendi branşım gereği büyükşehirlerin metro ve tramvay projelerini dizayn ediyorum. Kahramanmaraşlı bir işadamı olarak, Kahramanmaraş-Kayseri arası hızlı tren projesi olabilir mi? Diyerek çalışmalara başladım. Bilindiği üzere Ankara-Eskişehir arası hızlı tren şuan işletmede.
Eskişehir-İstanbul arasının ise yapımı şuan devam ediyor. Diğer taraftan da Ankara-Sivas arası hızlı tren projesinin de yapımı devam ediyor. Bu hattın Yozgat Yerköy’den geçmesi sebebiyle, Kayseri milletvekillerimiz Yerköy-Kayseri arasını yatırım programına aldırdı. Kayseri Kahramanmaraş arasında ise ön çalışma yapıldı. Bu çalışmanın detayları ise Demiryolu Limanlar ve Hava meydanları Genel Müdürlüğünde mevcuttur.
Siyasi destekle Kahramanmaraş-Kayseri arası hızlı tren projesi programa alındığında Kahramanmaraş-Kayseri 1,5 saat, Kahramanmaraş-Ankara 3 saat, Kahramanmaraş-İstanbul arası ise 6,5 saate düşer. Bu projede düşünüldüğü gibi uçuk bir maliyettede değildir. Bir ucu İstanbul’da diğer ucu ise Kayseri’de olan hızlı trenin Kahramanmaraş üzerinden Gaziantep ve Halep’e kadar uzanması, Kahramanmaraş’ın hem turizm hem de Ortadoğu ticaretinin Kahramanmaraş üzerinden yapılması sağlanır. Yani Osmanlı’nın en parlak dönemlerinde büyük bir öneme sahip olan Kahramanmaraş-Kayseri arası yine en iyi canlılığı sağlar. Böylece kentimiz çıkmaz sokaktan kurtulmuş olur. Hızlı trenin Kahramanmaraş’tan geçmesi, kentin gelişmesiyle paralel olacaktır. İnşallah sizlerin ve hemşerilerimizin desteğiyle meclise girdiğimizde ilk işimiz bu olacaktır.
İLİMİZ CAZİBE MERKEZİDİR
Diğer taraftan Kahramanmaraş her yönüyle cazibe merkezidir fakat bunu uluslar arası arenaya taşıyamadığımızdan şikâyet ediyoruz. Bakıldığı zaman Kahramanmaraş her yönüyle bir cennet kenttir.
Kahramanmaraş’a bakıldığı zaman Sanayisiyle Türkiye’nin en büyük ilk 16’cı ekonomisine sahiptir. Altın İşlemeciliği, Bakır işlemeciliği, Ağaç oymacılığı, Enerji, tekstil, Madeni Mutfak, Sim Sırma sektörü olarak Türkiye’de söz sahibidir. Fakat tek sıkıntımız tanıtımdır. Biz burada birlik ve beraberlik içerisinde bu ana sektörlerimize canlılık katarak kentimizin gelişmesinde etkin rol oynamak istiyoruz.
Onun için bu kutsal yola çıktık. Bütün hemşerilerimizin desteğini bekliyorum. Öğleden sonra Parti İl binasına gelen Atalar, başvuru evrakını Seçim İşleri Başkanı Uğur dilipak'a teslim etti.
CENGİZ ATALAR KİMDİR?
1963 yılında Kahramanmaraş’ta doğdum. Elektrik Mühendisiyim, evliyim ve 2 çocuk babasıyım.
İş hayatına Afşin- Elbistan Termik Santrali’nde Amerikan Foster Wheeller international corparation firmasında montaj mühendisi olarak başladım.
Daha sonra dünyanın en büyük üç firmasından biri olan Alman firması Siemens AG’nin Türkiye kanadı Siemens AŞ’de iş geliştirme ve projeler koordinatörlüğü görevinde bulundum.
Başta Almanya olmak üzere Avrupa’nın değişik ülkelerinde ulaşım, özellikle de raylı toplu taşıma sektöründe birçok uzmanlık ve yöneticilik eğitimi aldım.
Yıllarca bu sektörde ve Siemens firmasında kazandığımız uluslararası tecrübeyi hayata geçirmek için bir ortağımla “E+M Elektrik Sistem Hizmetleri Ltd. Şirketi”ni kurduk. Yıllardır uyum içinde çalışan firmamızda görev alan yüzlerce elemanın uzmanlık ve yöneticilik seviyesinde yetişmesini sağladık.
Bugüne kadar metro, hafif metro ve tramvay konularında birçok projeye imzamızı attık. Bu projelerimizin birkaç tanesini sayacak olursak,
”İstanbul Kadıköy-Moda Nostaljik Tramvay Projesi”,
“Eminönü-Kabataş Tramvay Pprojesi”,
“Sultançiftliği-Edirnekapı Hafif Metro projesi”,
“Eskişehir Tramvay Projesi “ ve
“TAİ Erken Uyarı Awacs Uçakları Hangar Projeleri”
“Otogar-Bağcılar-Kirazlı Hafif Metro Projesi”
“Kirazlı 1–Başak Konutları –İkitelli-Olimpiyat Köyü Metro projesi”
VE SON OLARAKTA
“Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Hafif Metro Projesi” tarafımızdan tamamlanmıştır.
Halen devam eden önemli projelerimizde bulunmaktadır.
Şu anda sektörde bu işleri yapabilen tek Türk firması konumundayız.
Milli sermayemizin yurtiçinde kalması açısından da şirketimizin konumu çok önemlidir.
İşte biz bu birikim ve tecrübelerimizi Allahın izniyle Ak partinin hizmet yarışında kullanmaya talibiz.
Bu toplum, projesi olan, inançlı, kararlı insanlara güvenir.
Bu toplum, samimi insanı sever.
Yeter ki biz, doğru zamanda, doğru yerde duralım, samimi olalım, mücadelemize yüreğimizi katalım, inanın güzel toplumumuz gereğini yapacaktır.
Yeter ki biz samimi olalım.
Yeter ki birbirimize inanalım, birbirimizi anlayalım.
Özellikle Kahramanmaraş’ımız için:
Mücadele ruhu taşıyan,
Azimli, inançlı ve kararlı,
İyi iletişim kurabilen,
Halka yakın,
Açık, samimi ve dürüst olan,
Başarıyı ve ödülü paylaşabilen kişilere imkân tanıyalım, onlara destek olalım.
12 Haziranın toplumumuza güzellikler getirmesi temennisiyle hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum.
*************** Çentik*********
BUGÜNE KADAR YAPTIKLARIMIZ
”İstanbul Kadıköy-Moda Nostaljik Tramvay Projesi”,
“Eminönü-Kabataş Tramvay Pprojesi”,
“Sultançiftliği-Edirnekapı Hafif Metro projesi”,
“Eskişehir Tramvay Projesi “ ve
“TAİ Erken Uyarı Awacs Uçakları Hangar Projeleri” nin elektro-mekanik işlerinin tamamını alt yüklenici olarak üstlenilmiş, bu projeler başarı ile bitirilmiş ve işletmeye açılmıştır.
“Otogar-Bağcılar-Kirazlı Hafif Metro Projesi” elektro-mekanik işlerinin tamamı,
“Kirazlı 1–Başak Konutları –İkitelli-Olimpiyat Köyü Metro projesi” nin elektro-mekanik işlerinin bir kısmı,
“Edirnekapı-Topkapı Hafif Metro Projesi” nin elektro-mekanik işlerinin tamamı, ray, güç ve sinyal sisteminin sökümünün tamamı alt yüklenici olarak üstlenilmiştir.
Bu projelerin bir kısmı tamamlanmış, bazı projelerin yapımı ise devam etmektedir.
“Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Hafif Metro Projesi” ise son derece uygun fiyatlarla direk müteahhit olarak üstlenilmiş ve başarı ile tamamlanmıştır. Bu sayede tekel firmaların ve yabancı firmaların belirlediği yüksek rayiçler yarı yarıya aşağıya çekilmiştir.
Yine Gaziantep Büyük Şehir Belediyesince ihale edilen “hafif raylı sistem depo ve triyaj alanı yapım işi” çok uygun fiyatlarla alınmış ve dört ay gibi rekor bir sürede tamamlanmıştır. “Gaziantep hafif raylı sistemin işletme ve bakım işi” de üstlenilmiştir.
“İzmir Menemen – Cumaovası Banliyö Projesi”nin metroya çevrilme işinin müşavirliği, belediye adına üstlenilmiş ve işletmeye açılmıştır. Ayrıca bu işin bakım işi de üstlenilmiştir.
“Bursa Nostaljik Tramvay Projesi” üstlenilmiş olup proje tamamlanma aşamasındadır.