Dedeoğlu Bakan’ın cevabından tatmin olmadı

Milli Eğitim Bakanı Dinçer, Milletvekili Mesut Dedeoğlu’nun soru önergelerine cevap verdi…

 

Milliyetçi Hareket Partisi Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu’nun soru önergelerine TBMM Genel Kurulu’nda cevap veren Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, vermiş olduğu cevaplarla Dedeoğlu’nu isyan ettirdi.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu’nun Göksun TOKİ Öğretmen Lisesi, Kahramanmaraş Endüstri Meslek Lisesi, Afşin Orta Öğretim Pansiyonu, Kahramanmaraş Orta Öğretim Pansiyonu, Kahramanmaraş Merkez TOKİ Orta Öğretim Pansiyonu, Öğretmenlerin Eş Durumu ve Özür Grubu Tayinleri, Kahramanmaraş Ticaret Meslek Lisesi, Kahramanmaraş Merkez İlköğretim Okulu, Göksun Anadolu Lisesi, Öğretmen Açıkları ve Atamaları, Alınoluk  ve Torlar Köy Okulları gibi yatırım ve projelerinden oluşan toplam 14 adet soru önergesine cevap verdi.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer,   soru önergesi cevaplarında şu sözlere yer verdi:

Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu'nun (6/1194) esas numaralı soru önergelerine cevap veriyorum:

Bakanlığımızca, 2011 yılında, 2 Kasım 2011 tarihinde Van iline yapılan 800 kişilik öğretmen ataması ile 632 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında sözleşmeli öğretmenken kendi kurumunda kadrolu öğretmenliğe atanan 62.064 öğretmen de dâhil olmak üzere 102.809 öğretmen ataması gerçekleştirilmiştir. Bunu kısaca tekrarlıyorum: Bakanlığımızca, 2011 yılında, 102.809 öğretmen ataması gerçekleştirilmiştir. Dolayısıyla 2011 yılında 40.745 öğretmen de açıktan atanmıştır.

2010 ve 2011 KPSS'ye katılmış kişi bazında toplam 247.543 öğretmenliğe atanabilecek potansiyel aday bulunmaktadır. Bakanlığımıza, her yıl Maliye Bakanlığınca bütçe imkânları ölçüsünde tahsis edilen kadro sınırlılığında, norm kadro kriterlerine göre, alanlar bazında, illerin öğretmen ihtiyaçları dikkate alınarak belirlenen kontenjanlar çerçevesinde atama ve yer değiştirme yapılarak eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacı karşılanmaya çalışılmaktadır.

Bu kapsamda, 3/2/2012 tarihinde yani Şubat ayının 3'ünde 30 ile değişik branşlarda toplam 15.934 kadrolu yeni öğretmen ataması yapılmıştır. 30/4/2012 tarihli yani 30 Nisan 2012 tarihli Bakanlığımız MEBSİS norm işlemleri modülü verilerine göre, Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında toplam 116.005 öğretmen ihtiyacı bulunmaktadır. 2011-2012 eğitim-öğretim yılının başlaması münasebetiyle yapmış olduğum konuşmamda 55 bin öğretmen atanması konusuna da değinmiştim. Bu husustaki açıklamam Bakanlığımız İnternet sayfasının "Haberler" başlığında da hâlâ devam ediyor. Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacı öncelikle kadrolu öğretmenlerle karşılanmaktadır. Kadrolu öğretmen ataması ile karşılanamadığı durumlarda ise eğitim-öğretimin aksatılmadan sürdürülebilmesi bakımından ilgili mevzuatı çerçevesinde il veya ilçe millî eğitim müdürlüklerince ders ücreti karşılığında görevlendirmeler yapılmaktadır.

Bu kapsamda il, ilçe millî eğitim müdürlüklerince ihtiyaç doğrultusunda eğitim-öğretim yılı itibarıyla 2008-2009 döneminde 55.786, 2009-2010 döneminde 61.551, 2010-2011 döneminde 65.485, 2011-2012 döneminde ise Bakanlığımız atama modülü verilerine göre yine 53.453 ücretli öğretmen görevlendirmesi yapılmıştır.

Bütçe kanunlarının verdiği yetki yanında Bakanlar Kurulunca Bakanlığımıza tahsis edilen ve Maliye Bakanlığınca kullanım izni verilen toplam öğretmen kadroları illerin öğretmen ihtiyacı oranları dikkate alınarak il millî eğitim müdürlüklerine dağıtılmakta, il millî eğitim müdürlükleri de kendi illerine ayrılan kontenjan ölçüsünde atama yapılacak alanlar ile bu alanlara atanacakların istihdam edileceği eğitim kurumlarını belirlemektedir.

Belirlenen bu eğitim kurumları, atama dönemlerinde sisteme yansıtılmakta, atanacak ya da yer değiştirecek öğretmen adaylarının tercihlerine sunulmaktadır. Bu çerçevede, Ağustos 2012 atama döneminde Bakanlığımıza tahsis edilecek kadro belirlendikten sonra, öğretmen ihtiyacı bulunan iller ve alanlar bazında gerekli planlama yapılacaktır.

Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu'nun (6/616), (6/890), (6/1093) esas numaralı soru önergelerinin cevapları:

652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin "Atama" başlıklı 37'nci maddesinin üçüncü fıkrasında "Öğretmenlerin Bakanlıkça belirlenen hizmet, bölge veya alanlarında en az üç eğitim yılı görev yapması esastır. Bunların yer değiştirme suretiyle atamaları her yıl yapılan atama plan ve programları çerçevesinde, eğitim öğretim faaliyetlerini etkilemeyecek şekilde sonuçlandırılır.

Bakanlıkça belirlenen özür gruplarına bağlı yer değiştirmeler ise yaz tatillerinde yapılır." ve dördüncü fıkrasında da "Öğretmenlerin yer değiştirme suretiyle atamalarında uyulacak temel ilkeler, özür grupları, hizmet bölgeleri ve alanları, hizmet puanı ve diğer hususlarla ilgili usul ve esaslar yönetmelikle belirlenir." hükmü getirilmiştir.

2012 yılından itibaren, öğretmenlerin özür durumuna bağlı yer değiştirme işlemleri, yukarıda belirlenen hükümler ile 14/9/2012 tarihine kadar bu hükümler doğrultusunda hazırlanarak yürürlüğe girecek olan yönetmelik çerçevesinde yürütülecektir.

Yine 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin "Düzenleyici" işlemler başlıklı geçici 6'ncı maddesinde "Bu Kanun Hükmünde Kararname'nin uygulanmasına ilişkin düzenlemeler bir yıl içinde yürürlüğe konulur. Bu düzenlemeler yürürlüğe girinceye kadar mevcut düzenlemelerin bu Kanun Hükmünde Kararnameye aykırı olmayan hükümlerinin uygulamasına devam olunur." denilmektedir.

Ayrıca, 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 2011 yılında yürürlüğe girmiş olmasından dolayı herhangi bir mağduriyete yol açmamak için Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerimizden eş durumu özrü bulunanlardan adaylık ve eşinin sigortalılık süreleri bakımından 31 Aralık 2012 tarihi itibarıyla gerekli şartları taşıyanların 2011 yılına mahsus olmak üzere 19-28 Aralık 2011 tarihleri arasında başvuruları alınmış ve eş durumuna bağlı yer değiştirmeleri 9 Ocak 2012 tarihinde özür grubu ataması olarak gerçekleştirilmiştir.

1/1/2011-20/12/2011 tarihleri arasında 939 sağlık özrü, 32.010 eş özrü, 3.061 öğrenim özrü ve 540 genel ve özel hayatı etkileyen nedenlere bağlı olmak üzere toplam 36.550 öğretmenin yer değiştirme işlemi gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerimize alan bazında eğitim kurumu tercihi yanında ayrıca, hiç eğitim kurumu ya da yeterli sayıda eğitim kurumu bulunmaması veya tercih ettiği eğitim kurumlarına atanamaması durumunda özrünün bulunduğu il, ilçe millî eğitim müdürlüğü emrine görev yeri daha sonra belirlenmek üzere atanma talebinde bulunma hakkı tanınmıştır.

Özür durumu, sadece -Bayburt ve Osmaniye illeri dâhil- Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki illerde bulunanlardan 2011-2012 eğitim öğretim yılında yine 1/9/2011-26/12/2011 tarihleri arasında sağlık özründen 13, eş durumu özründen 44, genel ve özel hayatı etkileyen nedenlerden eş ölümü, doğal afet, eşi şehit olanlar ve benzeri 32 olmak üzere 89 öğretmen yer değişikliği gerçekleştirilmiştir.

Burada dikkatinizi çekmek istediğim husus, bu öğretmen yer değişikliklerinin tamamının 2011 yılı içerisinde olduğu ve 2012 yılı içerisinde yapılacak benzer özür grubu atamalarının ağustos ayında gerçekleştirileceğidir.

Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu'nun (6/597), (6/598), (6/612), (6/614), (6/618), (6/647) ve (6/650) esas numaralı soru önergelerinin cevabı:

Bakanlığımız ile Başbakanlık Toplu Konut İdaresi arasında imzalanan 3/5/2007 tarihli protokol kapsamında Kahramanmaraş ilinde yapılması planlanan ve TOKİ tarafından Bakanlığımıza bildirilen sözleşme eki pursantaj oranlarına göre, Göksun Anadolu Öğretmen Lisesi inşaatının proje bedeli 5 milyon 276 bin 290 Türk lirası, Merkez Endüstri Meslek Lisesi inşaatının proje bedeli 4 milyon 898 bin 880 Türk lirası, Afşin Ortaöğretim Pansiyonu inşaatının proje bedeli 2 milyon 182 bin 209 Türk lirası, Merkez Ortaöğretim Pansiyonu inşaatının proje bedeli 4 milyon 309 bin 200 Türk lirası, Merkez Ticaret Meslek Lisesi inşaatının proje bedeli 2 milyon 721 bin 600 Türk lirası, Merkez İlköğretim Okulu inşaatının proje bedeli 2 milyon 895 bin 525 Türk lirası olarak belirlenmiştir.

Bunun yanında, TOKİ tarafından, Göksun Anadolu Lisesi inşaatının ihale hazırlık aşamasında olduğu da bildirilmiştir. Ayrıca, merkezî yönetim bütçesinden TOKİ için ayrılan miktarlar üçer aylık dilimler hâlinde genel müdürlükler bazında TOKİ'ye aktarılmakta olup proje bazlı ödenek planlaması TOKİ tarafından yapılmaktadır.

Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu'nun (6/1514), (6/1518) ve (6/1524) esas numaralı soru önergeleri:

Kahramanmaraş Valiliğince, konuya ilişkin olarak Andırın ilçesi Torlar ve Alınoluk köylerine ilköğretim yapımı ile Ekinözü ilçesi 80. Yıl İlköğretim Okuluna yeni binanın yapımının 2012-2014 üç yıllık yatırım planlaması içerisinde yer almakta olduğu ve bütçe imkânları doğrultusunda yapımına başlanacağı belirtilmiştir.

Vermiş olduğu cevaplardan dolayı Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’e teşekkür eden MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu,  Milli Eğitim Bakanı Dinçer’e  “Sayın Bakanımız sorularımıza cevap verdi, kendisine de ayrıca teşekkür ediyorum. Yalnız şöyle bir durum var: Kahramanmaraş Türkiye'nin 81 ilinin içerisinde 18'inci sıradadır. Derslik açısı olarak ve başarı oranı olarak Kahramanmaraş, 81 ilimizin son sıralarında yer almaktadır. Bu derslik sayımız ve öğretmen açığımız ne zaman kapanacak? Bununla beraber az sayıda da olsa Kahramanmaraş'ta engelliler okulu var, buna atanmayan öğretmenler, tüm Türkiye de dâhil olmak üzere, ne zaman atamayı düşünüyorsunuz? “ şeklinde yeni bir soru daha yöneltti.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’ MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu’nun soru önergesine yeniden kürsüye çıkarak, şu şekilde cevap verdi:

Sayın Dedeoğlu'nun derslik sayısı ve öğretmen eksiği ne zaman tamamlanacak diye bir önerisi var. Çok değerli arkadaşlar, aslında derslik sayısı ve öğretmen ihtiyacıyla ilgili şu zaman tamamlanacak diye bir şey söylemek yanıltıcı olabilir, öyle bir şeyi size söylemek istemem. Ama özellikle derslik sayısının tamamlanması, donanım ihtiyacının hızla giderilmesi konusunda biz yeni bir düzenleme yaptık sizlerin de desteğiyle.

O da, şimdiye kadar biliyorsunuz ki bizler sadece Millî Eğitim Bakanlığına verilmiş yatırım bütçesini yatırım projeleri için kullanabiliyor, ayrıca da hayırseverlerin desteğiyle derslik ihtiyacımızı karşılamaya çalışıyorduk. Bundan sonraki süreçte çok modern iki yeni finansman yolunu da derslik ihtiyacını karşılamak üzere kullanabileceğiz. Onlardan bir tanesi kamu-özel ortaklığı, bir tanesi de kiralama yöntemi.

Kamu-özel ortaklığında düşüncemiz şu: Mesela sizin ilinizde, Maraş'ta ilçe ilçe, Ardahan'da diyelim ilçe ilçe o ilçenin veya merkezî yerleşim biriminin ne kadar okula ihtiyacı varsa, hepsine tek seferde ister bir kampüs şeklinde isterse belediyelerin ayırdığı eğitim alanları parça parça belirlenerek hepsi için bir proje yapılacak, bunların hepsi birden ihaleye çıkacak ve özel sektör sermayesini bu sürece dâhil etmiş olacağız.

Onlar fiziki altyapıyı oluşturacaklar ve eğitim için gerekli diğer hizmetleri sunacaklar, bizse orada öğretim hizmeti yapacağız ve böylece daha hızlı bir şekilde eğitim için altyapı sorunlarını çözmeyi planlıyoruz. Bu sizin hatırınızda olsun, illerinizde konuyla ilgili il millî eğitim müdürlerimizi de motive ederseniz zannediyorum daha çabuk çözme şansımız olacak.

"Öğretmen eksiği ne zaman tamamlanacak?" sorusu da yine benzer şekilde, şunu tekrarlamak istiyorum, yani buradan bir şekilde atama bekleyen öğretmenlerimize veya öğretmen olmak isteyen gençlerimize âdeta haykırıyorum, o da şu: Bizim toplam 116 bin öğretmene ihtiyacımız var.

Maliye Bakanlığı bunu ister iki yılda, ister üç yılda, ister tek yılda karşılamış olsun, bunu karşıladıktan sonra yıllık olarak bizim 8 bin ila 10 bin öğretmene ihtiyacımız olacak, emekli olanlar ve başka kurumlara geçenler için. Artık Türkiye'de Millî Eğitim Bakanlığının öğretmen sorunu, okullaşma oranlarının artık limitlerine çok yaklaşmış olmamız sebebiyle çok büyük miktarlar oluşmayacak.

Hâlbuki şu anda bile 247 bin 500 öğretmen adayı bekliyor. Tekrarlıyorum, 658 bin civarında da öğretmen olabilecek, öğretmenlik yapabilecek türden bölümlerde okuyan çocuklarımız var. Sadece eğitim fakültelerinde 200 bine yakın öğrenci okuyor.

Bütün bunları üst üste koyduğunuzda, bu insanların öğretmen olmalarına dair bütün motivasyonun devlete kanalize edilmesi ve onların öğretmenlik mesleğinin dışında başka hiçbir alternatif ortaya konulmaksızın konu üzerinden siyaset yapılması, çocuklarımıza yönelik yapılmış en büyük kötülük olacaktır. Ben sizden rica ediyorum, on yıldır 360 bin öğretmen alındı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Politika Haberleri