Dulkadiroğlu’nda Uydu Takipli Temizlik Dönemi Başladı

Bölgesinde ilklere imza atmaya devam eden Dulkadiroğlu Belediyesi, Çevre ve Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün uygulamaya başlattığı takip sistemiyle verimliliği yüzde yüz artırdı.

Bölgesinde ilklere imza atmaya devam eden Dulkadiroğlu Belediyesi, Çevre ve Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün uygulamaya başlattığı takip sistemiyle verimliliği yüzde yüz artırdı. Belediye Başkan Yardımcısı Sebük Tekin Alparslan, hızlı ve sağlıklı bir hizmet sunabilmek adına temizlik personelinin uydu üzerinden takibine başlandığını açıkladı.
Vatandaşa en sağlıklı ve en verimli hizmeti suna bilmek adına teknolojiyi güncel bir şekilde kullanmaya devam eden Kahramanmaraş Merkez İlçe Dulkadiroğlu Belediyesi, Çevre ve Temizlik İşleri Müdürlüğü’nde yeni bir sistem hayata geçirildi.
Temizlik konusundaki hassasiyetini ortaya koyduğu projelerle her fırsatta vatandaşa duyuran Dulkadiroğlu Belediyesi, temizlik işlerinde görevli personelini ve bölgesini uydu sistemiyle takip altına alarak bir ilki daha gerçekleştirdi.
Bölge illere de örnek olan projeyi Dulkadiroğlu Belediyesi Ek Hizmet Binası’nda düzenlediği basın toplantısıyla medya mensuplarına tanıdan Belediye Başkan Yardımcısı Sebük Tekin Alparslan, bu sistemle personelin verimliliğini artırarak vatandaşın temizlik hizmetine en hızlı şekilde kavuşmasını arzuladıklarını söyledi.
Çevre ve Temizlik İşleri Müdürü Eshabil Emre Coşkun’un da katıldığı basın toplantısında konuşan Başkan Yardımcısı Alparslan, sistemin verimliliğinden bahsederek personelin özel hayatını etkileyecek herhangi bir uygulamanın bu sistem üzerinde yer almadığını dile getirdi.
TEMİZLİKTEKİ YÜZDE 45’LİK İŞ GÜCÜ KAYBINI ÖNLEDİK
Buradaki tek amacın bölgelerin temizlik durumunu kontrol altında tutarak vatandaşın şikayet ettiği noktalara en hızlı şekilde ulaşmak olduğunu ifade eden Başkan Yardımcısı Alparslan, sözlerini şu şekilde sürdürdü;
“Normal sistemde, personelimizin verimliliğini ölçtüğümüzde yüzde 45’lik bir oranda iş gücü kaybımız olduğunu gördük. Bir personelimizin 8 saatlik mesai saati içerisinde 4-5 saat kaybının olduğunu gördük. Bu durumun önüne geçmek adına bir sistem araştırmasına başladık ve personel takip sistemi geliştirmek için girişimlerde bulunduk. Bu uygulamaya sahip olan bir firmanın bu sorunumuza çözüm olabileceğini gördük. Firmayla gerekli çalışmaları yaparak yaklaşık 184 adet cihazı temin ettik ve 80 tanesini tanımlayarak kullanmaya başladık. Şuanda bizim sahada toplam 276 personelimiz temizlik işiyle ilgileniyor. Bu sistemi tüm personellerimize uygulamayı düşünüyoruz.”
AMAÇ HIZLI VE VERİMLİ HİZMET ALMAK
Vatandaşın temizlik konusunda şikayet ettiği noktaya ekiplerin sistem üzerinden hızlı bir şekilde müdahale ettiğini vurgulayan Alparslan, sözlerini şu şekilde devam ettirdi;
“Buradaki amacımız kamu kaynaklarını verimli ve hakkıyla kullanarak kaliteli hizmet, hızlı hizmet ve anında hizmet sunmaktır. Bu sistemi kullanmaya başlayan personelimiz belki bu durumdan memnun olmayacaklar. Bizim amacımız verimliliği artırmaktır. Kamuoyunun hakkını savunmakta bizim görevimizdir. Özellikle vatandaşımızın şikayetlerini sistem üzerinden personelimizi oraya yönlendirerek daha verimli bir şekilde gidermek istiyoruz.  Burada işini doğru ve eksiksiz yapan personellerimiz için de ödüllendirme uygulamasına da gidile bileceğini belirtmek istiyorum. Personelimiz bu cihazı sadece mesai saatlerinde üzerinde bulunduracak. Mesai dolduktan sonra cihazı şarja takıp normal hayatına devam edecek. Bizim özel hayatlarına karışma gibi bir durumumuz söz konusu değildir.”
CİHAZIN TEKNİK ÖZELLİKLERİ VE İŞLEVİ!
Son olarak cihazın teknik özelliklerinden bahseden Alparslan,
“Cihazımız GPS ve SIM kart destekli çalışmaktadır. İstediğimiz periyotta bin metre hassasiyetle bulunduğumuz noktadan sinyal alabiliyoruz. Cihazımız çok iyi bir yazılıma sahibiz. Her türlü durumu rapor eden bir sisteme sahibiz. Çalışan kişinin mesai saati ve istirahat saatleri bu sistem üzerinden cihaza tanımlıdır. Personelin ne zaman istirahat ettiğini, ne zaman çalıştığını sistem üzerinden göre biliyoruz. Bu sistemi ve cihazı sadece mesai saatleri içerisinde kullanıyoruz. Sistemimiz geriye dönük raporlama özelliğine sahiptir. Personelin nerede olduğunu sistem üzerinde gördüğümüz için, bizlere gelen şikayetleri personelimize anında ileterek vatandaşımızın talebine en hızlı şekilde cevap vermiş oluyoruz” diyerek sözlerini tamamladı. 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Eğitim Haberleri