Üç İlçe Ve Siyasi Gözlemlerim

Pazarcık, Nurhak, Ekinözü ilçelerini siyasi havayı iyi koklayan gazeteci Mustafa Şirin ile gezdik.

6 Şubat Perşembe günü Kahramanmaraş’tan Pazarcık istikametine doğru seyir halindeyiz.

Duble yola dökülen asfaltın kalitesiz olduğunu konuşuyoruz. Önemli değil eskisinden daha iyi yol diyor, halimize şükrediyoruz.

Narlı- Pazarcık yol ayrımında ışıklar var. Yandı ve Pazarcık istikametine seyir haline geçip aracı hızlandırırken eski yıl çıkıyor karşımıza. Yol trafiğe kapatılmamış. Işıklandırma yok. O yoldan gelen bir araçtan zor kaçtık. Az kalsın kaza yapacaktık. Sinirlerimiz alt üst oldu. Bu yolu kullanan hiçbir yetkilinin sanırım dikkatini çekmemiş olsa ki, buraya bir önlem almamışlar. Aslında üst geçit yapılmalıydı buraya. Yarım yonca gibi bir şey. O zaman Trafik lambasına da ihtiyaç kalmazdı.

Büyüklerimiz daha iyi bilir ya neyse.. Yollar yapılırken kıvrım kıvrım tabiri caizse yılan eğrisi gibi..

Sayın Şirin’e bu yolların neden bu kadar eğri büğrü olduğunu sorduğumda, - kamyon sürücüleri uyumasın diye ede demez mi tabii bastık kahkahayı. Nede olsa büyüklerimiz her şeyi milletten iyi bilir ya!..

Pazarcık ilçesi uzaktan göründü. Bir iki fotoğraf çekelim dedik. Yol arkadaşım bazen pencereyi açıyor bazen de ön camdan deklanşöre basıyor..

Geniş yol Pazarcık girişinde daralıyor ve karşımıza demir yolu çıkıyor. Ne olur ne olmaz, arkadaşım sağa ben sola bakıp yola devam ediyoruz.

Pazarcık sosyal ve ekonomik durumuna göre Belediyecilik hizmetini yeterince alamamış bir ilçe olarak gözümüze çarpıyor. Şu ana caddedeki kaldırım taşları yok mu, ben ona sinir oluyorum, kısacık mesafe bile olsa lakur lukur paldır küldür yol alıyoruz. Bu cadde iyi bir beton ile bu sorunu çözer. Kaldı ki iri dişli buzlanmayı önleyecek sıcak soğuk asfalt teknolojileri de var.

Seçilen belediye Başkanları proje oluştursalar ve projelerine devlet para verir. Vermezse bile bu projeler kamuoyu baskısı ile de çözülebilir. Ama kimi muhalefet başkanlar proje yerine ya etnik kimliğini konuşuyor ya da laf atıyor.

Karabük, Bartın, Kastamonu muhalefet belediyeler. Ama Başkanları proje üretmişler ve devletten de paralarını almışlar hizmet üretiyorlar.

Bizdeki muhalefet ise yatıyor. Kusura bakmasınlar. Benim gördüğüm fotoğraf budur.

Ve Pazarcık ilçesinde seçim bürolarını geziyoruz. Belediye Başkanı CHP adayı Kamil Dalkara yurt dışındaymış görüşemedik.

Ak Parti adayı Yakup Hamdi Bozdağ ise biz vardığımızda seçim bürosunda yok idi.

Sonunda MHP adayı Salman Özdoğan’a uğradık. Seçim bürosu kalabalık, Özdoğan vatandaşlarla sohbet ediyor.

Sonra Pazarcık sokaklarını gezdik.

Tanıdığımız insanlarla sohbet ettik.

Sonuç mu?

Seçim ortada.

MHP, Ak Parti ve CHP arasında geçecek bir seçim süreci söz konusu.  Her üç parti de seçimi kazanabilir. Aralarında öyle ciddi bir oy farkının olacağına da inanmıyorum.

Ve yola devam ediyoruz. Yollar bitmiş. Ortalama 100 km hızla seyir halindeyiz.

Gölbaşı ilçemizin içinden geçen çevre yolunu devam ederek, Nurhak yol ayrımından dağlara tırmanıyoruz.

Sevgili Mustafa Şirin bu yoldan ilk defa geçiyor. Dağ başlarında yer yer kar kümeleri gözüküyor.

Meşhur Kapıdere köyüne giriyoruz. Geçmişte Afşin- Elbistan tesislerinin makinaları buraya kadar trenle gelmiş ve buradan sonra karayolu ile Afşin’e intikal edilmişti.

Kapıdere köyünü geçtik. Aynı anda, Adıyaman, Malatya ve Kahramanmaraş sınırlarını sırasıyla geçiyoruz.

Tatlar, Kullar kasabalarını geçtikten hemen sonra Nurhak ilçemiz karşımıza çıkıyor. Yol tek şerit ama geniş, düzgün, rahat yolculuk yapıyoruz.

Nurhak ilçe Merkezi 5000 civarında bir nüfusa sahip. Vatandaşlarının büyük çoğunluğu yurt dışında yaşıyorlar. Yaz aylarında cıvıl cıvıl olur. Ne yazık ki, kocaman bir köy görünümünde arz ediyor. Hele mahalle aralarındaki yollar v.s. acınacak bir durumdadır.

Bereket ana cadde elden geçirilmiş, asfalt yapılmış. Vatandaşlar Ak Parti milletvekili Sayın Mahir Ünal’a dua ediyorlar. Bu yolun yapılmasına o sebep olmuş.

Seçim büroları bu cadde üzerinde yan yana dizilmişler. CHP, HDP,ESP, BDP ve Ak Parti seçim büroları bir sıra içinde yan yana.

Hava güneşli. İnsanlar seçim bürolarının önünde oturuyorlar. Arabadan indik. Beni tanıyan birkaç kişi yolumuzu kestiler hal hatır sordular.

Tatlar, Kullar ve Nurhak ile bağımız var. Akrabalarımız var. Sohbet ettik.

Ak Parti seçim bürosuna oturduk. Belediye Başkan adayı Ali Uzun bey ile sohbet ettik. Nurhak ilçemizin aşağılarında oturan vatandaşları da seçim bürosunda gördüm.

Ak parti’den aday adayı olan Kamil Tekin o bölgede belli ağırlığı olan bir isim. Bu ismin yakınları da seçim bürosundalar. Onlarla sohbet ettim.

Nurhak ilçesinde Ak Parti iyi bir hava yakalamış. Seçimi alabilecek bir güce ulaşmış. Bana göre Belediye Başkan adayı Ali Uzun donanımlı, tecrübeli, kendini hizmete adamış biri olarak gördüm.

Nurhak ilçesinden ayrılma vakti gelmişti, kimi eşime, kimi kayınbabama, kimileri de başka ortak dostlarımıza selam söylediler.. Ekinözü ilçesine kestirme bir yol var. Bakış beldesinin hemen içinden dağlar arasından 22 km lik bir yol.

Bu yolun her iki tarafı da asfalt yapılmış ancak ortalarında 6 km kadar asfalt yapılmayan bir yer var. İnşallah oranında en kısa bir zamanda asfalt edilmesini ümit ediyorum. Özellikle yaz aşlarında bu bölgemize 20-30 bin gurbetçimiz geliyor…

Ve aşağı içmelerde tanıdıklarımla sohbet ettikten sonra Ekinözü ilçesine geldik.

Ekinözü ilçemiz Nurhak ilçesine bakarak biraz daha derli toplu gözüküyor. Ara sokaklar bile parke yapılmış.

Seçim büroları yan yana. En başta CHP var. CHP adayı Fatih Vicdan neredeyse iki yıldır çalışıyor. Seçim bürosu tıklım tıklım dolu. Seçim bürosunda başka partili olarak bildiğim isimlerde var. Onlarla sohbet ettim. Diyorlar ki; 30 Mart akşamına kadar CHP’liyiz.

Fatih Vicdan ile sohbet ettik. Seçimi garanti görüyor. Merkezde en güçlü benim diyor. Köylerden de oy alacağını ifade ediyor. Nitekim ben o bölgenin insanıyım.

MHP adayı Hidayet Tat’ın seçim bürosuna vardık. Başkan adayı yok ilçe başkanı ile sohbet ettik. Seçim ortada diyor. Seçimi biz kazanacağız diyor.

Ak Parti seçim bürosunu ziyaret ettik. Yol arkadaşım Mustafa Şirin bol bol fotoğraf çekiyor, insanlarla farklı sorular soruyor aldığı cevapları analiz ediyoruz.

Ak Parti adayı Nursi Çelegen ile sohbet ediyoruz. Seçimi kazanmış gibi bir havası var. Oysa Ak Parti bölündü.

En son olarak da Saadet Partisi listesinden aday olan Bünyamin Kılıç’ın yerine vardık.

Başkan adayı yok.  Kardeşi Kazım Kılıç ve eski belediye başkanı Kemal Eker ile sohbet ettik. Onlarda çok iddialılar.

Son hesapta Mustafa şirin ile ortak bir kanaate vardık. Bu da seçimi CHP adayı Fatih Vicdan’ın kazanacağı yönünde.

Seçimlere daha uzun bir süre var. Adaylar farklı bir çizgi ile seçmenin gönlünü kazanabilirler..

Bizim ki nihayetinde birkaç saatlik sohbetin ortaya çıkardıkları. Ancak seçim de hiçbir parti için çantada keklik değildir.

Dağ fare doğurabilir.

30 Mart seçim sonuçları çok farklı çıkabilir. Büyükşehir dahil hiçbir aday öyle çok büyük rakamlarla da seçimi kazanamaz. Bana göre fark on bin yirmin binlerle de olabilir….

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.