Sadeddin Kaynak Şarkılarla Anıldı

KSÜ DE KAHRAMANMARAŞ MÛSIKİ CEMİYETİ KONSERİ

KSÜ Müh. Mimarlık Fakültesi Tekstil Mühendisliği Öğrenci Topluluğunun organizesiyle,  3 Nisan’da Türk Mûsıkisi üstatlarından bestekâr Hafız Saadeddin KAYNAK, Kahramanmaraş Musiki Derneği’nce icra edilen muhteşem bir konserle anıldı.

whatsapp-image-2019-04-08-at-08.57.44.jpeg

İZLEYİCİLER SADEDDİN KAYNAK ŞARKILARIYLA MEST OLDULAR

Sadeddin KAYNAK, bilindiği üzere büyük bir mûsıki üstadıdır. 42 ayrı makamda bestelediği 632 eseri bulunmaktadır. Böylesine büyük bir bestekârı anmak için baştan sona Sadeddin KAYNAK bestelerinden oluşan konseri; Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Niyazi CAN,  Rektör yardımcıları Prof. Dr. Kadir SALTALI , Prof. Dr. Zekeriya PAK ve Prof. Dr. İbrahim Taner OKUMUŞ,  Fakülte dekanları, ÖSYM il koordinatörü, akademisyenler, öğretim görevlileri, öğrenciler ve sanatsever Kahramanmaraşlılar, KSÜ Cahit Zarifoğlu Salonu’nda büyük bir zevkle izleyerek, mûsıki ziyafetiyle mest oldular.    

Konser, Hicaz makamıyla başladı. Mûsiki lisanında, “Hicaz makamı gurbetin lisanıdır” diye bilinir. “Gönlümün içindedir gözden ırak sevgilim” eserinin ardından, “Son ümidimde bitti kuş gibi uçtu gitti” solist Mehmet BAĞCI seslendirdi.  Daha sonra, KSÜ akademisyenlerinden Prof. Dr. Lale EFE sahneye çıktı, Erzurumlu Emrah’tan  “Ne feryad edersin divane bülbül” şarkısını duygusal bir eda ile okudu.

whatsapp-image-2019-04-08-at-08.57.45(1).jpeg

RÜYADA PEYGAMBERİMİZE YAZILAN BESTE  “MUHABBET BAĞINA GİRDİM BU GECE”

Sadettin KAYNAK’ın talebesi Hafız Ahmet, yaşlılık döneminde sık sık hocasını ziyarete gidermiş. Yine bir gün ziyarete gittiğinde hocasını ağlarken bulmuş. Üstat hasta yatağında "Gel Hafızım! Korkma gözyaşlarım mutluluktan. Vuslata erdim. Lutfettiler, bu gece rüyamda Peygamber Efendimiz'i gördüm ve onunla sohbet ettim. Bu şarkıyı ona yazdım ve besteledim" diyerek, hicaz makamında ki o eseri okumuş. “Muhabbet Bağına Girdim Bu Gece”, bu anlamlı şarkıyı koro seslendirdi. Ardından Karacaoğlan’dan  “Benim yârim gelişinden bellidir” ve “Tel Tel Taradım Zülfünü” şarkıları…

Yunus Emre’den Hüzzam bir ilahi; “Alma tenden cânımı aman Allahım aman”  koro okudu ve “Gönlüm seher yeli gibi daldan dala essem diyor” eserini ise, solist Celal CEREN seslendirdi.

Bazı şarkılar vardır ki daha başlarken çarpar insanı, bitmesini beklemez, anlamanızı beklemez, içinize işleyiverir bir anda, tıpkı segah şarkıdaki gibi; “Bir rüzgârdır gelir geçer sanmıştımDr. Turgay AKSU okudu.

whatsapp-image-2019-04-08-at-08.57.45.jpeg

Ayrılık, ne de zamansız gelir. Geldiğinde sanki insanın can damarı kesilir. Teni soğur, hayatın tadı tuzu kalmaz. Neşe ile bakan gözler artık boş ve anlamsız kala kalır… Ah ayrılıklar,  zamansız ayrılıklar. Vecdi BİNGÖL “Ayrılık yaman kelime” der de Sadettin KAYNAK bu güfteyi bestelemez mi? Şarkıyı  Osman SANDALOĞLU okudu

Karacoğlan, Torosların yamaçlarında açan bahar çiçeklerini sevdiği gibi, kara kışta lapa lapa yağan karları da sever, tozuyan karlar ona Elif’i hatırlatırdı. “İncecikten bir kar yağar tozar elif elif diye” solist Mehmet KARAKIŞ seslendirdi.

“SEVMEK SEVİYORUM DEMEK DEĞİL YÜREĞİNDE HİSSETMEKTİR”

Türk Musikisinin gönüllere taşıdığı en güzel duygu hiç kuşkusuz aşktır: Can YÜCEL’in dediği gibi “Sevmek seviyorum demek değil, yüreğinde hissetmektir. Ve aşk yanında olanı sevmek değil, bazen gelmeyecek birini beklemektir.” Evet edebiyatımızda sevgili, kimi zaman bir kızıl goncaya kimi zaman yıldıza, kimi zamanda kara gözlü bir ceylana benzetilir. “Leylâ bir özge candır kara gözlü ceylândır” ş dedirtir şairine. Solist  Celal CEREN seslendirdi.

Cumhuriyetin ilk Dönem şairlerinden Vehbi Cem AŞKUN’ın yazdığı, bestekarımız Sadettin KAYNAK’ın Nihavend Makamında bestelediği “Ne dert kalır ne hüzün” şarkısının ardından, aşkın sembolü gül; renkleriyle her zaman sevgiliye farklı duygular aktarır. Bazen, bülbülün kanıyla kırmızı renkli, bazen de tüm saflığıyla bembeyaz olur. Şarkıdaki gibi “Güller ne hoştur renkler ne ince

Hulûsi DEMİRELLİ’nin bir türlü çözemediği, gönlüne bağlı kadın için yazdığı  “Çözmek Elinde Değil Gönlümü Senden Kadın” şarkısını, Mehmet Said TAŞTAN seslendirdi.

Fasılsız bir konser eksik kalırdı. Uşak makamında “Gemim gidiyor baştan yelkenleri kumaştan”,  “Niçin baktın bana öyle dargın mısın durma söyle”,Haticem saçlarını dalga dalga taratmış” koronun okuduğu bu güzel şarkılarla konser son buldu.

resized_9bda9-ba5df65ekaynaksadettin1.jpg

MÛSIKİ CEMİYETİ ŞEHRİMİZE KURULAN İLK MUÛSIKİ DERNEĞİ

Şebnem DOKUYUCU’nun başarılı sunumuyla gerçekleşen konseri icra eden; Kahramanmaraş Mûsıki Cemiyeti Sanat Topluluğu’na çok teşekkür ediyoruz. Böylesine anlamlı güzel bir konseri izleyicileriyle buluşturdukları için. Konseri hazırlayan ve yöneten Bahaeddin BİLGİNER aynı zamanda Mûsiki Derneği başkanı. Şahsında tüm koro ve solo ekibine teşekkür ediyoruz.

Sazlar; (Ney) Mustafa ÇAM, Batuhan AKBEN, (Ud) Turan Cihat AKBEN, Turgay AKSU, (Kanun) Serkan KOSKOCA, (Bendir) İlhami KILIÇKAYA, Fehmi KUŞÇU, (Ritm) Ercan BİLECAN yer aldılar.

Koro; Yasemin KORKMAZ, Lale EFE, Tülin ÇİÇEK RATHERT, Öznur KÖSE, M.Sait TAŞTAN, Celal CEREN, Sermin AKINCI, Fatih AKGÖNEN, Mehmet BAĞCI, Eren BAĞCI, M.Celal TEKEREK, Asuman DURNA, Ruhan NALBANTOĞLU,  Halis KULYU,  Mehmet KARAKIŞ, Döndü ÇULLU, Ahmet KAPLAN, Yalçın GEZERTAŞAR, Eylem SABANCI ve Şebnem DOKUYUCU yer aldılar.        

Bu güzel Konsere ev sahipliği yapan,  Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’ne, Rektör Prof. Dr. Niyazi CAN şahsında tüm değerli akademisyenlere, ayrıca konseri tertipleyen; Mühendislik Mimarlık Fakültesi Tekstil Mühendisliği Öğrenci Topluluğu’na ve Kahramanmaraş Mûsıki Cemiyeti’ne ve sanatçılarına çok teşekkür ederiz.

Selam ve sevgilerle.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Ali AVGIN Arşivi