Ömür Bitiyor Yollar Bitmiyor

1981 yılında gazeteciliğe başladığım günlerden bu yana Kahramanmaraş'ta yol inşaatlarının bittiğine şahit değilim. Her yolda mutlaka bir yol çalışmasına tanık olursunuz. Bu ihmalkarlık falan değil, değişen koşullara göre yol standartının yükseltilmesi sonucudur.

Bir film şeridi gibi gözlerimin önünden geçiyor Kahramanmaraş- Göksun ve Elbistan yolunun yaşadığı süreç.

Daha dün gibiydi, Türkoğlu'na tek şerit giderken sinir olduğumuz zamanlar...

Şimdi 15 dakikada Türkoğlu ilçemize gidebiliyoruz. 01 Aralık 2012 Cumartesi günü sabah saat 8 gibi Kahramanmaraş'tan yola çıktım, Elbistan'da yakınlarımın kahvaltısına ulaştım.

Oysa eskiden Elbistan yolu en az 5 saat çekerdi. Şimdi şu haliyle bile en geç iki saatte Elbistan ilçesinde olabiliyoruz.

İnşaatı devam eden yollar bittiğinde en fazla 90 dakika sonra Elbistan'da olacağız. Allah ömür verir o günleri görürsek.

Görürsek diyoruz, çünkü dün telefonda konuştuğumuz yada karşılaştığımız bir dostumuzun bir gün sonra cenaze namazında saf tutuyoruz.

Gelelim esas konumuza;

**

KÜRTÜL YOLU VE GÖZLEMLERİM

Bir kaç gün önceydi bir dostumu aradım beni Kürtül yoluna götür, ne yapıyorlar bu yolda. Bu yol anılan tarihte bitebilir mi? Bir göreyim istedim.

Sağ olsun dostumuz peki dedi, yola çıktık...

Ağır ağır gidiyoruz.

Organize Sanayi Bölgesi yol ayrımına yaklaştık;

Projede ne var diye sordum;

" Yeni yol tam bu noktada başlıyor, OSB' için iki ayrı yerden bağlantı yolu yapıyoruz. Köprülü kavşak gibi bir şey dedi"

Yola devam...

Kayımlar petrolü geçmiştik ki, aracı yavaşlattı, karşı tepede duran "ağaç kümelerini" göstererek yol tam buradan geçiyor. Dolgu yapılacak ve buradan da yolun altından OSB'ye bağlantı yapılacak.

Tabii yeni yolda Kürtül rampaları yok...% 5 eğim planlanmış, yani yolun yükselmesi belli bir standarta bağlanmış. Kılavuzlu köprüsünden itibaren  arabanı belli bir hız ile rahat bir şekilde sürüş keyfini yaşaya yaşaya yolunuza devam edebileceksiniz.

Ve.. Andırın yolu

Sevgili dostum yavaşladı malum Andırın yoluna gireceğiz. Sesleniyorum; - Üstad her iki tarafa da dikkatli bak.. aslında burası için bir düzenleme yapılmalı diyorum.

Haklı dercesine başını sallıyor ve Andırın yoluna dönüyoruz.

Malum bu yol  Özel İdare tarafından ihale edildi.

Yaklaşık % 40 kırım ile firma aldı. Ortalama maliyeti 30 Milyon (Trilyon) 600 gün süresi var. 2011 yılı Temmuz ayında sanırım yer teslimi yapılmıştı. Bir yılı geride bıraktık. Tabii bu işin parası Özel İdareden falan çıkmadı. Karayolları Genel Müdürlüğü bütçesinden çıktı. Bazılarının dediği gibi bizim yerli kaynaklarımızdan değil, Genel Bütçeden para aktarılıyor.

Neyse...

Andırın yolundan yol inşaatının başladığı bölgeye intikal ettik. Araçlar harıl harıl çalışıyor. Adeta dağlar yarılmış.. Dereler belli yerlerde tonozlarla kapatılıyor.

Fotoğrafını yerleştirdiğim bir tonoz dikkatimi çekti. Kaç metre uzunluğunda dedim. - 100 metre uzunluğunda 6 metre genişliğinde ve 6 metre yüksekliğinde bir yapı. Sonra üzeri doldurulacak...

Yetkili ve bir başka mühendis ile ayak üstü sohbet ediyoruz.

Yetkiliye döndüm;

- Sizce bu yol zamanında biter mi?

- Bitmemesi için bir sebep görmüyorum. Biraz da iklime bağlı. Hava koşulları böyle iyi giderse çok rahatlıkla bitebilir... Bu bittikten sonra yolda bizimde yapacağımız işler var dedi.

Duramadım ya kardeşim, Sayın Ulaştırma Bakanının söylediği gibi şimdi biz bu yollardan 2014 yılının 7 ayından sonra gidebilecekmiyiz dediğimde.

- Ülkemizde ciddi bir sorun çıkmaz ise çalışmalar da bu hızla devam ettiği sürece bu söylediğiniz gerçekleşir. belki belli yerlerde bir aylık yada iki aylık gibi gecikmeler yaşanabilir diyerek yüreğimize su serpti.

Kılavuzlu Köprüsünden itibaren yaklaşık 9 km Andırın yol bağlantısı yeni yola göre.

Standartı çok yüksek bir yol yapılıyor. Pozantı yolunun eğiminin % 6.5 olduğunu hatırlattığımda bu yolun kalitesi daha da iyi anlaşılacaktır sanırım.

**

Yaklaşık iki saat kadar yollarda inceleme yaparken doğrusu bir kaç yıl sonra Kahramanmaraş'ta ulaşım noktasında bir çok sorunumuzun da biteceğini düşündüm.

Bu arada Andırın yolunda Körsulu Köprüsü yakınlarında baraj içine bir köprü ihtiyacı her geçen gün artıyor.

Artık bu köprüyü de kent gündemine getirmenin zamanı geldi. Buraya bir köprü yapılıyorsa yol en az 6 km yakınlaştığı gibi çevre açısından da güzel bir görsel obje yakalarız diye düşünüyorum.

Önümüzdeki günlerde bu konuyu detaylı bir şekilde ele alarak siyasilere önerimizi yapacağız.

İstemesi bizden, yapması devletimizden...

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum
Mehmet TAŞ Arşivi