ERKOÇ’LU  ARTI-EKSİ

“Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Fatih Mehmet Erkoç”un projelerini dinledikten sonra, 11 Mart 2014 tarihinde bu köşede “Projeler Erkoç’u ‘Fatih’ yapabilecek mi?” başlığında bir yazı yazmıştım...

Aynı fikirdeyim!

Çünkü projeler büyük ve önemli. Şayet Sayın Erkoç’un siyasi ömrü bunları hayata geçirmeye yeterse gerçekten “Fatih” olacaktır. (Malum, siyasette zemin kaypak!)

O gün dağıtılan CD arşivimizde duruyor! Günü geldiğinde raftan indirip bakacağız…

Bakalım “Fatih olma” yolunda ne kadar mesafe kat edilmiş!

***

Dün akşam “Diriliş”in yokluğunu da fırsat bilerek, Büyükşehir Belediye Başkanı Erkoç’un konuk olduğu “Artı-Eksi”yi izledim. Usta gazeteciler ve izleyiciler sordu, Başkan cevapladı. Tabi öncesinde Büyükşehir’in çalışmaları yerlerinde incelendi.

Daha çok, “nerede neler yapılıyor?”, “ projeler ne durumda?” olarak bakıldığı ve “nerede neler yapılmıyor?”a pek değinilmediği için dünkü programa özel  “Artı-Artı” demek hiçte fena olmaz! ;)

Ama olsun...

Format dışı olsa bile olsa, “yayın politikası” açısından sıkıntısızdı! Yararlı buldum yani.

***

İçeriğe geçelim:

“Akıllı” denilenler dışında, şehir içindeki kavşaklarda çözüme yönelik henüz somut bir adım yok! (“İhale yapıldı” dense de “ilk kazma”yı beklemek gerek!)

Yeni bulvarların ve ana arterlerin açılması takdire şayan... Fakat bağlantı noktalarının “adamakıllı” kavşaklarla desteklenmemesi ve birlikte düşünülmemesi olumsuz… (Gözümüzde büyüttüğümüz bu köprülü kavşaklar sıradanlaştı yahu..!)

Yeşil alanlar, parklar (Millet Parkı, Aliya İzzet Begoviç Parkı) ve Menzelet’e alınan gezi teknesi mükemmel. Ama Menzelet Mesire Alanına ulaşım büyük sıkıntı. Kara Yolları’nın Göksun Yolu’nu bitirmesini beklersek daha çook bekleriz.

Güney Çevre Yolu “düşünce” aşamasında…

“Kuzey” güzel ilerliyor... Şimdiki, Aslan Bey Parkı’nın altından geçen yol Kışla’nın altından tünelle Pınarbaşı’na geçecek. Daha yukarıya yapılan ise, yine Kışla’nın içinden (ama daha yukarıdan!) geçerek Doğukent’le Kılavuzlu’yu bir birine bağlayacak. Ama gönül ister ki, 35 kilometrelik bu güzergâhta ilerleyen araçlar hiç ışığa takılmasın!

Demirciler Çarşısı’nın yenilenmesi, Trabzon Caddesi’nin Ulucami’ye kadar yayalaştırılması, Sarayaltı’nda devam eden çalışmalar on numara!

Eski Emniyet Binası’nın yeri ve şehrin göbeğinde utanç abidesi gibi duran Eski SSK Binası’nı akıbeti net değil!

“Ahır Dağı’na teleferik”te ilk kazma vuruldu. (Güzel..) Ancak kısa vadede sadece Seyir Terası’na kadar yapılacağı aşikâr!

Yedikuyular için sabırsızlıkla bekliyoruz.

Atıksu Arıtma tesisi dünya çapında…

Kahramanmaraş için önemli bir tesis olan Orkis Termal’in bulunduğu Döngele mahallesine yapılan yol ve Hartlap-Döngele arası için düşünülen arabalı vapur fikri alkışı hak ediyor!

Ancak, on binlerce kişinin “ekmek” yediği ve şehrin en önemli turizm merkezi Ilıca’ya gerekli önemin gösterilmemesi büyük hayal kırıklığı! Hep söylenegelen “yıldızlı otel” ve yeni bir kaplıca tesisi projesinin “hayal” aşamasında olsa da yinelenmesi ve ilave olarak “Kısık’ta rafting” projesi umutları koruyor!

“Menzelet’ten içme suyu” fikri yerinde. Ancak, arıtılmadan asla!... (Elbistan’dan “ders” almak lazım!)

***

Büyükşehir’in diğer ilçelerde ve kırsalda da elbette devam eden projeleri ve yatırımları var. Ama burada, kısa olarak programda konuşulanları ele aldık.

Kim ki, samimiyetle bu memleket için taş üstüne taş koyuyorsa Allah yardımcısı olsun.

Hoşçakalın…

Önceki ve Sonraki Yazılar